Loading...
dk

Ny opdatering | Tesla Forum

Lund
Lund Jul 1 '15

krabbe, ikke for at smide malurt nogen steder, men vejret spiller godt ind på ydelsen.

krabbe
krabbe Jul 1 '15
@Lund
Det ved jeg godt :) men var i Paris i forrige uge (også med fint vejr ) hvor forbruget ikke var under 220.

I går hvor der også var pænt vejr. Var det ca 210 i forbrug.

Mit gennemsnit siden 31/3 og 21:935 km er 228wh/km.
Så håber på at det er en reel forbedring i torqu sleep

Men måske du har ret !

Lund
Lund Jul 1 '15

@krabbe

Jeg har også 85Der til daglig pendling, så jeg melder også tilbage når det bliver min tur.

Spændende.

oleviby
oleviby Jul 1 '15

Fik min D70 er i fredags og den er født med 6.2 (2.4.249)

SQLCPH
SQLCPH Jul 1 '15
Hej oleviby. Tillykke med din 70D. Jeg har en 60'er (nu er den veteran og udgået) og jeg er spændt på at høre hvormange kWh du kan oplade med fra 0% til 100%. Indstil så den viser % i display of kWh opladet effekt. På forhånd tak

Søren
Kristian70k
Kristian70k Jul 2 '15
. 249
PeterR
PeterR Jul 8 '15
Så er der kommet ny opdatering min er i gang med at opdatere. Det tager ca.1 time og 40 min er der nogen der ved hvad der er i den nye opdatering?
The_Stig
The_Stig Jul 8 '15
Citat fra PeterR Så er der kommet ny opdatering min er i gang med at opdatere. Det tager ca.1 time og 40 min er der nogen der ved hvad der er i den nye opdatering?
@PeterR - hvilket nr. har den?
P85DK
P85DK Jul 8 '15

Jeg skal forbi Aarhus og have en opdatering i dag af navigationen, ved ikke om det kun er navigationen de kan opdatere eller om det er en samlet pakke.

Navigationen er helt til hest, vælger enorme omveje selvom den direkte vej er på hovedveje, vælger at sende en forbi superchargers for at lade i præcis 0 min.

Vi kørte fra Nordsjælland til middelfart supercharger og ankom med +30% alligevel ville den have at vi skulle stoppe i køge, selv da vi kom til storebælt ville den have at vi vendte om og kørte til Køge før vi kørte til Middelfart.

Fra Hvide Sande til supercharger i Aarhus vil den have at vi skal køre til Middelfart for at lade før vi kører til Aarhus.

Fra Aarhus til Hvide Sande vil den have os syd om Ringkøbing Fjord - selvom den dagen før ville have os nord, den skifter også mening :-)

Fra Skovbakken tennisklub ville den have os ind over Aarhus på en tur på 12 km for at komme til superchargeren i Aarhus, selvom der er 4,5 km på ringvejen derhen.

Håber opdateringen løser det

Lund
Lund Jul 8 '15

@P85DK

Her tænker du på Tripplanneren som er i beta, selvom det nu nærmere er alpha i mange sammenhænge. Den kom med version 6.2. Selvom punkt-til-punkt navigationen fungerer ok efter min vurdering.

Jeg fik opdateret til .249 ifm service i sidste uge. Det eneste jeg stadig summer over, er at forbruget i typical synes lavere ved samme kørestil. Hvad tænker I andre?

Mvh Ole

The_Stig
The_Stig Jul 8 '15

Er det Model S 2016 design ? (se vedhæftet fil)

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Jul 8 '15
krabbe
krabbe Jul 8 '15
Synes også jeg har registeret et noget lavere forbrug med 249. Har siden Update til 249 kørt ca 2500 km med gennemsnit på 202wh/km mit gennemsnit til dato ( 229wh/km indtil Update og nu 226wh/km )

De foregående uger inden Update var vi bla i Frankrig og havde på turen (3800 km et gennemsnit på 226wh/km.)

Så tror der er kommet en skjult forbedring i 249 softwaren.
Comeback
Comeback Jul 8 '15

@stni nej det ligner Alfa modellen fra 2012

P85DK
P85DK Jul 8 '15
@Lund - jeg indtaster bare en adresse som i et hvert andet navigationsanlæg, det er helt rundt på gulvet. Der kom ingen update på, da det er det seneste jeg har med .238 Det bliver interessant at køre gennem Europa de næste uger Kan man slå tripplanner fra?
Mixi
Mixi Jul 8 '15

Jeg opdateret min igår og har kørt normalt i dag, da jeg skulle køre en tur i eftermiddag skrev den "system check" og derefter "car unable to drive" satte den i bak og den kørte normalt ? har ikke skervet det derefter. har nogle prøvet det ?

AFH
AFH Jul 9 '15
@P85DK: Du kan slå tripplaner fra under Controls -> settings -> apps -> navigation.
Lund
Lund Jul 9 '15

@P85DK, slå den fra og hop mellem SUCs. Det fungerer fint.

P85DK
P85DK Jul 9 '15
Slået fra og den kom så frem med en omvej på 30 km, og et par andre sjove påfund.
MicTheCat
MicTheCat Jul 9 '15
Til info så var min opdatering i går .250. Er spændt på om nogle af de fejl med at returnere til SUC ændrer sig
@P85DK. Var der mon vejarbejde/ulykke på den direkte rute siden den foreslog omvej?
P85DK
P85DK Jul 9 '15

nope - ingen forhindringer, kun fald hede med fri landevej

Nu har jeg den på hele tiden bare for at se hvad den finder på. F.eks. mener den at det tager 64 min at køre ca. 30 km på lige landevej mellem Ringkøbing og Hvide Sande uden trafik på vejene

Jer, der bor i Aarhus, prøv at sætte navi til Superchargen og se hvilket eventyr den vil have jer ud på, min finder godt nok på nogle omveje

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »