Loading...
dk

Tesla snekæder eller uorginale til en tusse? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Feb 25 '16
Som RWD ejer kan jeg godt li' tanken om at have snekæder som backup hvis man skulle ende i århundredets snestorm. Men Tesla's pris på 2800 kr for de originale kæder synes jeg alligevel er lidt i overkanten for en backup.

Er der nogen der kender disse uoriginale "Pewag Ring Automatik LM 79 SB" snekæder?  

Jeg tænker især på om kvaliteten er OK til nødsbrug, og om monteringen er HURTIG og NEM. Hvis det er et allerhelvedes bøvl at få dem på, så vil jeg nok næsten hellere undvære, eller bare vælge Tesla's originale, som ser ud til at kunne monteres på samme tid som ICE bilerne får fyldt tanken op.

Michael1
Michael1 Feb 25 '16
Jeg har købt de uoriginale Pewag du nævner.

De er meget nemme at sætte på (uden det er nødvendig at ligge og rode under bilen) men det kræver at man lige øver sig en enkelt gang, for monteringsmetoden er anderledens end andre.(se evt. montering på youtube)  Har kun prøvet dem i indkørslen, men kvaliteten ser overbevisende god ud.

Klaus_
Klaus_ Feb 26 '16
Det lyder godt, tak for informationen. Jeg fandt en video på youtube og den ser faktisk utrolig nem ud at montere, måske endda nemmere end Tesla's egen - uden selv lige at have prøvet nogen af dem, så kan ikke sige om det også er sådan i praksis :)
Tarrild
Tarrild Feb 26 '16
Jeg har lige bestilt disse fra CarXtra til 298,- (noget billigere må man sige). 

Har skrevet til dem og de bekræfter at de passer til 245/45-19, men her ingen erfaring med om de passer til en Tesla. Regner med at modtage dem i næste uge

Mack
Mack Feb 26 '16
De du skal være meget obs på, er at der ikke er meget frirum mellem dæk og skærm.
Klaus_
Klaus_ Feb 26 '16
Har du link eller varenummer, for jeg kan ikke finde nogen snekæder på deres hjemmeside som er så billige?
Tarrild
Tarrild Feb 26 '16
Ah, man kan ikke se det, men ordet "disse" er et link til deres hjemmeside. Men ellers er den her http://carxtra.dk/product/alpin-9mm-nr-130-3052/
Tarrild
Tarrild Feb 26 '16

Citat fra Mack De du skal være meget obs på, er at der ikke er meget frirum mellem dæk og skærm.
Ja, det er også min bekymring. Men til 298,- så prøver jeg og ser om de passer. De har svaret at det er en 9 mm kæde, så det burde der vel være plads til...
Forummets indlæg er redigeret af Tarrild Feb 26 '16
Klaus_
Klaus_ Feb 26 '16
Tak for linket - igen, kan godt se "disse" nu :)

Det er godt nok billigt. Hvordan mon montering er.... jeg håber du opdaterer herinde når du får dem.

Tarrild
Tarrild Feb 26 '16

Citat fra Klaus_ Tak for linket - igen, kan godt se "disse" nu :)

Det er godt nok billigt. Hvordan mon montering er.... jeg håber du opdaterer herinde når du får dem.

Det skal jeg nok :)
Michael1
Michael1 Feb 26 '16
Prisen er god, men hvis det er typen som skal samles på bagsiden er det en udfordring, da den lave frihøjde gør at det er svært at få armene ind på bagsiden af hjulet.

Spændende at høre om de kan bruges i praksis.

Tarrild
Tarrild Feb 26 '16

Citat fra Michael1 Prisen er god, men hvis det er typen som skal samles på bagsiden er det en udfordring, da den lave frihøjde gør at det er svært at få armene ind på bagsiden af hjulet.

Spændende at høre om de kan bruges i praksis.

Ahh, det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg prøvede lige at få armene der ind. Det er ikke helt let, nu må vi se, ellers må det være konen som samler dem :)
Klaus_
Klaus_ Feb 26 '16
Hjælper det ikke at løfte bilen med luftundervognen?
PeterR
PeterR Feb 26 '16
Jeg kan kun anbefale dem Tesla sælger, mener de hedder Track.

Det tager et par min at sætte dem på og det hele gøres uden at skulle om bag hjulet.

Jeg brugte dem i uge 7 i frankrig i Les arcs fredag aften under en snestorm.

Tarrild
Tarrild Mar 1 '16

Citat fra Klaus_ Tak for linket - igen, kan godt se "disse" nu :)

Så har jeg modtaget snekæderne og testet montering. De er helt sikkert ikke så lette at montere som Track, men jeg synes faktisk det gik ok. Man lægger dem om bag hjulet og trækker enderne op langs siden. Man behøver ikke samle dem bag hjulet, men kan trække dem frem og samle dem midt på dækfladen. Jeg har mærket med hånden bag hjulet og der var fri passage hele vejen. Kæderne sidder ret stramt på dække, så tror ikke de støder på hjulkassen. Jeg testede kun lige ved at bakke 3m langsomt og køre frem igen, der var ingen mærkelige lyde. 

Så dem tager jeg med på skiferien, så må vi se om jeg får brug for dem.

jens2
jens2 Dec 17 '16

jeg har lige købt 9mm str 120 snekæder og prøvemonteret dem, de er nemme at montere pris 136 kr de fås bla hos  ​http://www.mister-auto.dk/da/kaeder/bil-kaeder-245-45-19_c334.html

Så hvis du ikke ved hvad fruen ønsker sig i julegave, tja så vil hun måske sætter pris på dem i -20 graders front på vej til skiferie.

Nogen som har erfaringer med strips til fordæk? Så som  

https:///...b0-9c7d-2f7633b70d19