Alternativerne i den prisklasse er mange, plus flexleasing er et seriøs alternativ til at have så mange penge stående i en bil.
Når det kommer til biler i denne prisklasse skal man ikke tage dem fordi man tror/håber/forudser en lav afskrivning, men fordi man gerne vil have dem og kan tåle den store afskrivning som kommer. Den eneste måde at undgå store omkostninger i form af afskrivninger på biler over 1 mill er at beholde den til den dør, så kan du komme ned på billige kilometre.
Men jeg har personligt kun købt en Tesla pga. de ting der adskiller den fra andre biler:
El-bil: Måden den køres på, støj, lugt, teknikken....fremtiden(?)
Firmaet: Støtter gerne nogen der brænder så meget for at tjene penge på noget anderledes.
Hvis jeg bare ville eje en tilfældig bil med samme motorydelse eller 0-100 bling bling, så kunne jeg sikkert finde noget andet på 4 hjul.
(Nu kommer vi lidt OT)
Du nævner selv deres Mercedes bedre matchede behovet.
Jeg er bare nysgerrig :-)
@ DeaconWP: Ingen anelser. Hverken jeg eller mine foældre har kendskab nok til Model X til at have diskuteret konfiguration. Mit indlæg er som sagt bare en "føler" ift. TMS.
@ DavidS90D: Tak for at bringe indlæget tilbag på sporet. Jamen det er godt spørgsmål og jeg har indtrykket af at det er en sammensætning af rigtig mange ting. Bilens udseende, køreegenskaber (der i blandt fremdriften, minus "motorstøj" og motor vibrationer), udgifterne, funktioner som f.eks. autopilot og auto parkering. Mine forældre vil sikkert kunne komme med endnu flere grunde til at de er kommet på 'bedre' tanker.
Konklusionen er i hvert fald at livet nok have været lidt sjovere med en Tesla i garagen :-)
/Martin