Loading...
dk

Hjælp! Mine forældre vil bytte deres Mercedes til en Tesla | Tesla Forum

Jakobj
Jakobj Feb 28 '16
Mit Tesla eventur startede for ca. 2 år siden, da jeg var i Aarhus med mine forældre til en prøvetur. Det var nyt og spændende, men mine forældre er af ældre dato og en anelse konservative hvilket gjorde at de ikke turde tage det store spring. Deres søn har siden prøveturen i Aarhus været totalt opslugt i bilen og jeg blev den lykkelige ejer af den fedeste TMS i starten af december 2015. Mit køb har - hos mine forældre - understreget at de skulle have købt en Tesla i sin tid. Ca. 2-3 mdr FØR mit køb investerede mine forældre i en super lækker Mercedes fra 2015, som mere matcherede deres behov... Troede de!<p style="margin:0;">De var bange for at Teslaen ville blive for stor - og for besværlig at komme ind i, men efter de har lånt min nogen gange har de erkendt at de tusinde funktioner og fordele som Tesla har tydeligt opvejer den smule døje de måske oplever ved at stige ind og ned - og ikke bare ind. Forstå mig ret. </p><p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">De har selvfølgelig nogen præferencer i forhold til farve og udstyr, men så langt er vi slet ikke endnu. Dette er blot en føler, for at se om forumet her kender til nogen som måske kunne have interesse i at bytte deres Tesla med mine forældres ellers lækre Mercedes (vedhæftet). Der vil unægteligt følge en pose guldstøv med i handlen.</p><p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">Jeg håber på mine forældres vegne at høre fra jer. Mit nummer er 27 63 84 92.</p><p style="margin:0;">Tak for en godt forum - ses på vejene!  </p>
Forummets indlæg er redigeret af Jakobj Feb 28 '16
DeaconWP
DeaconWP Feb 28 '16
Skal de ikke have en model X, sådan nogle søde forældre?
Jakobj
Jakobj Feb 28 '16
Haha! Du har jo fuldstændig ret. Men jeg er bange for at når prisen engang bliver offentliggjort ligger vi en anelse over budgettet!
fmm1000
fmm1000 Feb 28 '16
hvis dine forældre nu fik fat i en model X i 2017 med tyve pct afgift forudser jeg en meget lav afskrivning så måske det ikke bliver så dårlig en forretning. I de næste par år vil udbuddet alt ander lige være lavere på x end på s og dermed højere brugtpriser.
Måske hvis de er hurtige kan de få et bestillingsnummer fra en af de danskere som har en bestilling nu men som måske hopper fra nu da SKAT har meddelt de belægges med afgift.
DeaconWP
DeaconWP Feb 28 '16
Hvorfor siger du der er nogen der hopper fra? Det kan vi da ikke, Vi har jo købt en bil, der bare ikke er leveret endnu.
Hookmaker
Hookmaker Feb 28 '16
Glem nu den barnevogn af en X'er, det er jo en model S de vil have!
Med dem der er til salg burde det da være til at få fat i én - også med en mercer i bytte.
DeaconWP
DeaconWP Feb 28 '16
Det tror jeg du har helt ret i Henrik. Der er sikkert flere der vil glædes over en så billig Mercedes med disse lave brændstofpriser.
The_Stig
The_Stig Feb 28 '16
Man er jo fristet når det nu kun er 3 mdr. siden man var stjernekigger kan Amerikanerøsen jo aldrig nå at fjerne glæden af tysk kvalitet - tusind funktioner eller ej......  
P85DK
P85DK Feb 28 '16
@fmm1000 - at forudse en meget lav afskrivning på en bil til pænt over én million kr, uanset hvor få der måtte komme til Danmark vil jeg kalde en af de modigste forudsigelser overhovedet.

Alternativerne i den prisklasse er mange, plus flexleasing er et seriøs alternativ til at have så mange penge stående i en bil.

Når det kommer til biler i denne prisklasse skal man ikke tage dem fordi man tror/håber/forudser en lav afskrivning, men fordi man gerne vil have dem og kan tåle den store afskrivning som kommer. Den eneste måde at undgå store omkostninger i form af afskrivninger på biler over 1 mill er at beholde den til den dør, så kan du komme ned på billige kilometre. 

DavidS90D
DavidS90D Feb 29 '16
@P85DK...Øhh ! Kan du nævne bare én bil der kunne være et alternativ til Model X ?
P85DK
P85DK Feb 29 '16
@DavidS90D - der forudsætter du at folk VIL have en el-bil, og det viser realiteten jo at det stadig kun er få promille af bilkøberne der vil. Hvis du bare kigger på modeltypen, så er der en bunke fede alternativer. Hvis det var tilfældet at folk bare måtte have en el-bil, så havde Tesla langt større succes end på nuværende tidspunkt.

Danmark har været kunstigt drevet marked, på samme måde som Norge er. Det danske Tesla marked eksploderede først da det blev en realitet at afgiftsfritagelsen blev fjernet. Nu kommer der afgift og en X90D kommer sikkert til at koste ca. 1.400.000, i den prisklasse findes der mange kendte og eftertragtede alternativer. Sverige og Tyskland og andre lande uden afgift på biler, fortæller hvordan Tesla klarer sig i et ureguleret marked.

Tesla er pga teknikken med batteriet uforholdsmæssig dyr i forhold til sammenlignelige biler - det der i den grad taler mod at afskrivningen skulle være begrænset er dog den teknologiske udvikling, samt at der over de næste 5 år kommer brugbare og lækre el-biler fra en lang række bilmærker.

Jeg er glad for min P85D, så det er ikke for at række ned på Tesla, men nogle gange forsvinder realitetssansen lidt herinde. I en situation hvor afgifterne er ens for alle biltyper, så har Tesla nogle fordele og bestemt også nogle ulemper i forhold til ICE biler.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 29 '16
DeaconWP
DeaconWP Feb 29 '16
Hvad skulle en model X have i sin konfiguration foe at være interessant for dine forældre?

Jeg skal jo tænke på hvordan jeg nemmest får solgt min bil igen, når den skal sælges som brugt.
DavidS90D
DavidS90D Feb 29 '16
P85DK - Jeg ved naturligvis hvad du mener med alternativer - rent økonomisk.

Men jeg har personligt kun købt en Tesla pga. de ting der adskiller den fra andre biler:

El-bil: Måden den køres på, støj, lugt, teknikken....fremtiden(?)

Firmaet: Støtter gerne nogen der brænder så meget for at tjene penge på noget anderledes.

Hvis jeg bare ville eje en tilfældig bil med samme motorydelse eller 0-100 bling bling, så kunne jeg sikkert finde noget andet på 4 hjul.

(Nu kommer vi lidt OT)

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Feb 29 '16
DavidS90D
DavidS90D Feb 29 '16
@Jakobj - Hvad gør at dine forældre nu hellere vil eje og køre i en Tesla ?

Du nævner selv deres Mercedes bedre matchede behovet.

Jeg er bare nysgerrig :-)

Jakobj
Jakobj Feb 29 '16

@ DeaconWP: Ingen anelser. Hverken jeg eller mine foældre har kendskab nok til Model X til at have diskuteret konfiguration. Mit indlæg er som sagt bare en "føler" ift. TMS.

@ DavidS90D: Tak for at bringe indlæget tilbag på sporet. Jamen det er godt spørgsmål og jeg har indtrykket af at det er en sammensætning af rigtig mange ting. Bilens udseende, køreegenskaber (der i blandt fremdriften, minus "motorstøj" og motor vibrationer), udgifterne, funktioner som f.eks. autopilot og auto parkering. Mine forældre vil sikkert kunne komme med endnu flere grunde til at de er kommet på 'bedre' tanker.

Konklusionen er i hvert fald at livet nok have været lidt sjovere med en Tesla i garagen :-)

Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
JakobJ: Tag fat i en af de forhandlere der er ved at brænde inde med en Tesla, specielt en forhandler der ikke har det helt store kendskab til bilerne. De ved alle hvad en Mercedes er og er nok interesserede i at bytte nu de kan se der ikke er den store profit i at have en Tesla stående længere.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 29 '16
Jakobj
Jakobj Feb 29 '16
@ Kiefer: Det er ikke en dårlig idé, men jeg tror desværre at forhandlere vil give alt alt for lidt for Merceren. Der ud over tror jeg at der kommer til at gå nogen måneder endnu før de vil erkende at deres Teslaer ikke kommer til at sælge lige så hurtigt som forventet.