Loading...
dk

Hvordan fås notifikation på Android Mobil | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Feb 28 '16

Hvordan får man besked (notifikation?) på en Android mobil om f.eks. tyveri af Tesla eller når ladning er færdig mv.?

Jeg har én gang set notifikationer om opladning, men har siden ikke kunnet få det til at virke, og det er jo vigtigt især i tilfælde af tyveri.

Kan nogen hjælpe?

Det ville være smart med en SMSbesked, men det er vist ikke en mulighed. Jeg har haft mobilen tilsluttet dataforbindelse, men det hjælper intet.

griffel
griffel Feb 28 '16
Android kan vist ikke give notifikationer (med lyd/vibration) fra Tesla-App'en. Det tror jeg kun Apple kan (jeg har ikke Apple). Det er kun en popup i toplinien på din telefon.
I app'en kan du indstille hvilke notifikationer du vil modtage.

Men du har ret, det ville være rart med en lidt mere aktiv meddelelse, specielt hvis alarmen bliver udløst. Det gjorde min en nat derhjemme da det blæste meget, og næste morgen så jeg det så på telefonen, der ellers ikke havde sagt en lyd. Lidt sent, hvis det nu havde været et rigtigt indbrud...

Får man notifikation med lyd/vibration på Apple-enheder?
runeh
runeh Feb 28 '16
Android giver fint notifikationer. Har Samsung S6, og får beskeder i pop up i form af afsluttet ladning, afbrudt ladning, tilt/tyveri alarm, software updates. Lyden er hvad man har sat af notifikationslyd i sin telefon.
griffel
griffel Feb 28 '16
Ok, så må jeg ind i indstillingerne i min S6...
Min har aldrig givet lyd fra sig i forbindelse med de notifikationer.
Sorry.

/Jakob :-)
Hilbert
Hilbert Feb 28 '16
Tak for oplysningerne. Har checket alle indstillinger, men får stadig ingen notifikationer.
Hilbert
Hilbert Feb 29 '16

Jeg havde såmænd ikke valgt bil på appen. Nu virker notifikation, men kan ikke få lyd på.

Har valgt notifikationslyd og også forsøgt med vibration, men det virker ikke.

Fik du lyden til at virke, griffel? Eller er der nogen som har et tip?

griffel
griffel Feb 29 '16
Nej... Ingen lyd eller vibration :-(
Har også været inde og rode i indstillingerne på min Samsung Galaxy S6.
Vi er lidt på vej OT, men jeg har ikke kunnet finde en speciel indstilling til de notifikationer. Ved slet ikke hvad de hedder officielt i forhold til f.eks. SMS-notifikationer.
runeh
runeh Feb 29 '16
Nu bliver jeg helt i tvivl om jeg har lyd på. Tester lige..
runeh
runeh Feb 29 '16
Det har jeg så ikke. Kun notifikation, ingen lyd ;)
Hilbert
Hilbert Feb 29 '16
Så har I nok heller ingen notifikationsLED.

Dvs. at man skal gå og kigge på sin mobil hele tiden - det er vist ubrugeligt.

En venlig Teslamedarbejder i Holland arbejder på sagen. Jeg vender tilbage, hvis der findes en løsning.

Hilbert
Hilbert May 11 '16
Er der nogen som nu får notifikationer MED LYD fra Tesla Appen?

Dette svar har jeg netop fået fra Holland:

A new android app was released recently and it should fix the issue you were experiencing which was the missing charging sound notifications.

Furthermore, not all notifications will make sounds but the “alarm, charge complete, charging already complete, please move your vehicle so others can charge, and the auto-park panic notifications will all make sounds.

Therefore, I would like to ask you to uninstall the app that you currently have, clear the browsing history and cache, and then reinstall the app. The app version for the android is v.2.7.5 155  and please let us know if the issue still persists.

P85DK
P85DK May 11 '16
jep - bare gør som anvist

har dog ikke set en 'please move your vehicle so others can charge' og ' auto-park panic'

Måske fordi jeg lader hjemme og aldrig har behov for en panisk auto parkering ??
Hilbert
Hilbert May 11 '16
@P85DK

Mærkeligt - og du bruger ANDROID mobil?

P85DK
P85DK May 11 '16
si si
Hilbert
Hilbert May 11 '16
Hvilken lyd får du?

Som ved SMS/mail eller oplæsning af tekst.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert May 11 '16
Hilbert
Hilbert May 26 '16

Tesla arbejder vist stadig på sagen.

Der er iøvrigt netop kommet en ny opdatering af Appen, men jeg får stadig ingen hørbar (voice) påmindelse.

Men hurra - jeg har netop fundet en løsning ved at installere appen - Voice Notifications - fra Google Play Butik.

Håber at andre kan have glæde af samme (oplæser beskeden når ladning næsten er færdig, tyverialarm m.m.).

Din Android mobil skal selvfølgelig have forbindelse til WiFi eller Mobil Data (én besked bruger ca. 30 Kb data).

God fornøjelse. 

MicTheCat
MicTheCat May 26 '16
Køb en iPhone. Be happy ;-). Prøver stadig at overbevise min far men no luck. Han er til Android
Kiefer
Kiefer May 27 '16

MicTheCat: Så er han jo også selv ude om det ;-)

/Martin

griffel
griffel Jun 6 '16
@Hilbert
Kan du specificere hvilken App du nøjagtigt har installeret for at få Android til at snakke Teslask?
Når jeg søger på 'Voice Notifications' får jeg følgende resultat:
Voice Notification: Shouter (BHK)
Voice for Notifications Pro (pavosal)
Speakify - Voice Notifications (Shahar David)
Voice Notify (Pilot_51)
Read Noti (Voice Notify) (SSongShrimpTruck)

Jeg har installeret den første (Shouter), og den læser også notifikationer op - men ikke dem fra Tesla... Hvis du bruger den, hvordan har du så instillet App'en?

/Jakob :-)
Hilbert
Hilbert Jun 6 '16

@griffel

Også Shouter her.

Indstillinger:

Master control: Enable

Manage shouts: Notification - Enabled - Tesla App selected - Read content - Disabled (da jeg ikke vil høre hele teksten, men kun "Notification from Tesla")

Call - Disabled

Message - Disabled

Har iøvrigt netop fået tilbagemelding fra Tesla: 

The sound notifications will only come with the three  most significant alerts: panic, alarm, and supercharging complete and not just a normal charge complete.

This is no longer related to the app but to the Android operating system capabilities.

Håber at du får det til at virke.

Sider: 1 2 »