der findes andre lade steder i Århus som er offentlig tilgængeligt, men de er ikke Suc og ikke drevet af Tesla. (læs: langsomme)
SuC i Aarhus er fjernet i bilen navigation, men den virker og er fuld tilgængelig.
Bredskiftevej 20D-F, 8210 Aarhus.
Det er jo at gøre grin med folk hvis man kommer den vej forbi.
Og så kan man stå og glo på de 2 standere bag hegnet.
Ifølge en Tesla-mand jeg talte med er SuC i Århus fjernet fra navigationen fordi den er overbelastet og man gerne vil flytte nogle af brugerne (dem der ikke kender den i forvejen) til Randers SuC
Det er vel også fordi der ikke (altid) er adgang til toilet mv.Det er det da heller ikke i Randers - når graceland er lukket
Jeg er måske tilbøjelig til at forstå Tesla når vi snakker SuC i Århus. Der er rigtig mange lokale der bruger denne SuC til daglig opladning, og der er en kedelig tendens til at forlade bilen i længere perioder og bare lade den stå. Hvis de så fjerner den fra navigationen risikerer de ikke at turister fra Norge på langfart kører ind og benytter denne for blot at blive skuffede over de skal holde i længere perioder blot for at kunne få lov til at lade lidt. Så er der bedre bare at fjerne den og så lade folk køre til Randers.
Så længe Tesla i deres betingelser ikke har valgt at kunne begrænse den enkeltes brug af en SuC er det nok deres eneste mulighed.
/Martin
webercarbmann: Rolig nu, så svær er den nu heller ikke at finde, den ligger stadig ved nærmeste Tesla servicecenter. Bed bilen om at finde derhen, så kommer du nok forbi den. Men hvor langt fra Århus bor I siden det er nødvendigt at lade op halvvejs?
/Martin
Så inden jeg blev så klog ville det havde givet mere mening for mig at holde i Aarhus i stedet for allerede at holde ind i Randers. Men jeg fik lært bilen at kende på turen - og vi har fundet ud af at der fortsat findes en SuC i Aarhus selvom den ikke fremgår af bilens navigation :-)
Og for at svare på dit spørgsmål - jo, jeg kunne faktisk godt have nået til Rødekro på én opladning! Den information var bilen bare ikke meget for at komme ud med, så jeg måtte spille sikkert og holde ind i Randers for ikke at starte ferien på ryggen af en lastbil.