Loading...
dk

Aarhus - superlader - hvor | Tesla Forum

ABCCC
ABCCC Feb 29 '16
Skal til Aarhus i morgen - er der ikke noget med der er en superlader et sted der ikke fremgår af bilens navigationsanlæg (er det hos Tesla?)

/Anders
Niels
Niels Feb 29 '16
der er SuC lige ved tesla service center, den burde da fremgå af navigation.

der findes andre lade steder i Århus som er offentlig tilgængeligt, men de er ikke Suc og ikke drevet af Tesla. (læs: langsomme)

Forummets indlæg er redigeret af Niels Feb 29 '16
ABCCC
ABCCC Feb 29 '16
SUC i Aarhus er ikke en af de officielle - men den virker jo alligevel :-)
Jakobj
Jakobj Feb 29 '16

SuC i Aarhus er fjernet i bilen navigation, men den virker og er fuld tilgængelig.

Bredskiftevej 20D-F, 8210 Aarhus.

DavidS90D
DavidS90D Feb 29 '16
Den i Kastrup burde heller ikke være officiel.

Det er jo at gøre grin med folk hvis man kommer den vej forbi.

Og så kan man stå og glo på de 2 standere bag hegnet.

Raymond
Raymond Feb 29 '16
DavidS90D: Den i Kastrup har heller ikke været officiel i mange måneder.
ElPeter
ElPeter Feb 29 '16
Ifølge en Tesla-mand jeg talte med er SuC i Århus fjernet fra navigationen fordi den er overbelastet og man gerne vil flytte nogle af brugerne (dem der ikke kender den i forvejen) til Randers SuC
griffel
griffel Feb 29 '16
Det er vel også fordi der ikke (altid) er adgang til toilet mv.

Jakobj
Jakobj Feb 29 '16
Citat fra ElPeter Ifølge en Tesla-mand jeg talte med er SuC i Århus fjernet fra navigationen fordi den er overbelastet og man gerne vil flytte nogle af brugerne (dem der ikke kender den i forvejen) til Randers SuC

Det er den samme begrundelse jeg har hørt - ligeledes fra en Tesla forhandler. Men det er sgu da en smule lusket gjort!
Forummets indlæg er redigeret af Jakobj Feb 29 '16
KimT
KimT Feb 29 '16
Citat fra griffel Det er vel også fordi der ikke (altid) er adgang til toilet mv.

Det er det da heller ikke i Randers - når graceland er lukket

Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
Lusket eller lusket..

Jeg er måske tilbøjelig til at forstå Tesla når vi snakker SuC i Århus. Der er rigtig mange lokale der bruger denne SuC til daglig opladning, og der er en kedelig tendens til at forlade bilen i længere perioder og bare lade den stå. Hvis de så fjerner den fra navigationen risikerer de ikke at turister fra Norge på langfart kører ind og benytter denne for blot at blive skuffede over de skal holde i længere perioder blot for at kunne få lov til at lade lidt. Så er der bedre bare at fjerne den og så lade folk køre til Randers.

Så længe Tesla i deres betingelser ikke har valgt at kunne begrænse den enkeltes brug af en SuC er det nok deres eneste mulighed.

/Martin

Jakobj
Jakobj Feb 29 '16
Enig! Jeg forstår også godt at Tesla forsøger at reducere brugen af SuC Aarhus, men det kunne måske gøres på en lidt mindre arrogant måde end blot at fjerne den fra navigationen. Men det er da sødt af dem at tænke på vores norske naboer - jeg kunne så sent som i sidste weekend godt have brugt Århus SuC, da jeg skulle til Rødekro i forbindelse med ferie i Østrig, men måtte allerede holde ind i Randers fordi navigationen ikke viste en SuC i Århus - og jeg kørte fra Aalborg.
webercarbmann
webercarbmann Feb 29 '16
Det er sgu da noget fis med den Århus supercharger. Så skal jeg huse at sende en besked med adressen med min kone, når hun nu snart skal til Århus for første gang i Teslaen?? Enten må de på en eller anden måde begrænse adgangen (sænke hastigheden til langsom) for ejere der ikke kan finde ud af at bo tæt på en supercharger eller også må de flytte den sydpå så de ejere der bor i Århus ikke finder den så attraktiv. Den her løsning holder ikke og jeg har tænkt mig at ringe og brokke mig højlydt imorgen.  
Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
JakobJ: Der er ca. 250km fra Ålborg til Rødekro, kunne du ikke gøre det på en enkelt opladning hjemmefra?Jeg havde u nok valt at holde ind i Randers hvis jeg skulle vælge mellem Tilst og Randers på en tur sydpå. Den ligger altså et godt stykke inde af Viborgvej i forhold til Motorvejen, hvor Randers er langt nemmere at komme til.

webercarbmann: Rolig nu, så svær er den nu heller ikke at finde, den ligger stadig ved nærmeste Tesla servicecenter. Bed bilen om at finde derhen, så kommer du nok forbi den. Men hvor langt fra Århus bor I siden det er nødvendigt at lade op halvvejs?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 29 '16
Jakobj
Jakobj Feb 29 '16
@ Kiefer: Jo, der er lige på den gode side af 250 km. Jeg havde også ladet bilen op til næsten 100 % hjemmefra, men der skulle ikke gå mange kilometer før bilen fortalte mig at jeg ikke ville kunne nå til Rødekro. Så at starte en rejse på ca. 1400 km, med at skulle lade efter sølle 80 km var lidt en skidt start. Jeg har så siden hen erfaret at bilen kan række væsentligt længere end bilen fortæller. Jeg kunne for eksempel ofte køre en given distance med en hastighed på 130-140 km/t, selvom bilen fortalte at jeg skulle holde mig under 110 km/t for at nå til destination (som så var næste SuC ift. den rute jeg havde planlagt hjemmefra).

Så inden jeg blev så klog ville det havde givet mere mening for mig at holde i Aarhus i stedet for allerede at holde ind i Randers. Men jeg fik lært bilen at kende på turen - og vi har fundet ud af at der fortsat findes en SuC i Aarhus selvom den ikke fremgår af bilens navigation :-)

Og for at svare på dit spørgsmål - jo, jeg kunne faktisk godt have nået til Rødekro på én opladning! Den information var bilen bare ikke meget for at komme ud med, så jeg måtte spille sikkert og holde ind i Randers for ikke at starte ferien på ryggen af en lastbil. 

ElPeter
ElPeter Feb 29 '16
Og når man har ladet der en gang så husker navigationen jo positionen fremover (med et gråt ladesymbol så vidt jeg husker)
Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
ElPeter: Et gråt for almindelig opladnng og et rødt symbol for en SuC.

/Martin

jenslm
jenslm Feb 29 '16
Jeg har ladet en del gange i Århus, og har et gråt symbol i navigationen, og ikke det røde. Jeg har lige tjekket det for at være sikker.
Kiefer
Kiefer Feb 29 '16
Nok fordi Tesla har fjernet den som SuC...

/Martin