@mixi: Jeg har standard undervogn - den fornemmelse jeg får er faktisk at venstre forhjul bliver 'løftet' op hvorved det mister noget fæste. Der bliver jo taget noget vægt af det pga accelerationen, men nok til at miste grip mon? I så tilfælde burde det vel ske allerede ved lavere hastighed - momentet er jo det samme. Men hårdheden af luftundervognen kunne måske godt påvirke hvor meget det bliver løftet.
Kan nemt være hjulspin i oplever, da jeg læste klapren blev jeg helt ilde tilpas.
Et forsøg på at beregne vægtforskydningen (hvor meget forenden lettes): ifølge Weight_transfer og med acceleration=0,7g, masse=2400, akselafstand=3m, CoG=0,5m giver 280 kg. I forhold til den normale vægt på forakslen som er ca. 1200 kg er det selvfølgelig en hel del, men ikke ligefrem så meget at forhjulene letter :-)
Måske jeg skulle lade Tesla kigge på det hvis det kan være en fejl.Er det CoM du mener når du skriver CoG? Center of Gravity (CoG) er ikke 0,5m.
Et forsøg på at beregne vægtforskydningen (hvor meget forenden lettes): ifølge Weight_transfer og med acceleration=0,7g, masse=2400, akselafstand=3m, CoG=0,5m giver 280 kg. I forhold til den normale vægt på forakslen som er ca. 1200 kg er det selvfølgelig en hel del, men ikke ligefrem så meget at forhjulene letter :-)