Loading...
dk

Ny SW 1.12.126 med Summon i DK | Tesla Forum

Slu
Slu Mar 5 '16

Når jeg prøver at bruge Summon på telefonen mister jeg konstant forbindelsen. Jeg kan kun få det til at virke kun når jeg sider i bilen eller står max 1 m fra den, er der andre der har dette problem,

Er det muligt at bruge fjernbetjeningen til at pakker bilen med, eller virker det kun via mobil telefonen

krabbe
krabbe Mar 5 '16
Jeg skal også så tæt på bilen at jeg lige så godt kan kører i den selv.
Ellers mister jeg forbindelsen til bilen og app skal genstartes.
Min garage er så smal, har vel 15 / 20 cm ) på hver side, at summon stopper hver gang jeg har testet at kører ud.
Summon virker kun "for mig" på Tesla app, Remote s og fob virker ikke.

TT_Tesla
TT_Tesla Mar 5 '16
Jeg har heller ikke været istand til at få det til at virke med Key-fob - dette ville eller være klart at foretrække, da det tager alt for lang tid for min (gamle) telefon at forbinde sig med bilen.

Har i øvrigt bemærket at det ser ud til at GPS skal være slået til på telefonen, og lokationen skal være fundet, tæt på bilen for at få den til at køre.
Men det er vel også OK, vi skal vel ikke kunne sidde og fjernstyre en bil, som evt har Key-fob'en tæt på, selv om vi er langt væk med vores telefon.
T3S7A
T3S7A Mar 5 '16
Er ikke aktiv med FOB i EU, ved sgu ikke hvorfor. Giver ingen mening at man skal tvinges til at bruge en tlf. Nøglen har man jo altid med, så funktionen på denne vil give meget mere mening. Det tager alt for lang tid at tage tlf frem, få forbindelse, være tæt nok på mm. Total ubrugeligt. Eneste grund til det er lavet, er for at kunne komme i medierne med endnu en nyhed, og en funktion som ingen andre biler kan.
Men at lave en navigation som er bedre end en 10 år gl. Tomtom det har de stadig ikke fundet ud af.
Eller at man via appen kan tænde for bagrude, og sidespejle varmer - nej, det skal man ud i bilen og gøre, og så lige vente 5 min på bagruden er fri for dug. At man via app kan slå range mode on og off.
Nogle touch knapper på den store skærm, i bunden eller toppen, som man selv kunne indstille til en funktion man gerne ville have/brugte tit. Eks. Åben bagagerum, ændre i mellem energi visning og km visning osv. Så man ikke behøvede igennem en ritual af indstillinger, til det man brugte hyppigt.
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 5 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 5 '16
@T3S7A - Stort set enig. 

Hvilke softwarefunktioner der burde være en del af MCU (skærm) og App, er der sikkert mange bud på. Se f.eks. på TMC hvilke gode bud der kommer fra ejerne i hele verden.

Måske netop fordi der findes så mange meninger og individuelle ønsker, er det svært at tilfredsstille alle og man hænger derfor lidt i bremsen med udrulning af ny SW.

Ellers kan jeg ikke se det store hokus pokus i at få navigationen til at virke minimum lidt bedre end den billigste enhed fra jemogfusk.

Twinauto
Twinauto Mar 5 '16
Helt enig med T3S7A

Der er dog en basal ting som luksusbiler kan klare især US. Når man sætter i P for at forlade bilen kører sædet tilbage og rattet kører ind/op. Omvendt, når bilen låser op, og man sætter sig ind så husker memory spejl, sæde og rat indstilling og man kører "frem" og er klar.

Det er ikke raketvidenskab, men mega behageligt og et flop at det ikke allerede er programmeret i en luksusbil
Klaus_
Klaus_ Mar 6 '16
@Twinauto, det burde til gengæld være en smal sag for dem at fikse med en softwareopdatering på et tidspunkt. Medmindre de har brugt hardware de ikke mener kan holde til at køre sæde/rat så meget, typisk flere gange dagligt, set over mange år? Men det kan jeg da næsten ikke tro...?

Ellers kan jeg heller ikke lige - uden at tænke så meget over det - hvad årsagen skulle være til at de ikke har lavet det endnu. På en eller anden måde skulle man måske kunne "override" det, hvis/når det kommer. Det hænder at jeg bruger "P" hvis jeg holder længere tid i kø, f.eks. ved en togovergang, fremfor at bilen holder bremsepedalen nede og blænder dem der holder bagved...

Summon / Homelink kan jeg ikke få til at virke med Remote S app'en. Når jeg prøver Homelink knappen siger den at jeg skal slå "Continous Press" fra i Tesla indstillingerne, og den funktion har EU ikke fået endnu.

Jabba
Jabba Mar 6 '16

Citat fra Klaus_ @Twinauto, det burde til gengæld være en smal sag for dem at fikse med en softwareopdatering på et tidspunkt. Medmindre de har brugt hardware de ikke mener kan holde til at køre sæde/rat så meget, typisk flere gange dagligt, set over mange år? Men det kan jeg da næsten ikke tro...?

Ellers kan jeg heller ikke lige - uden at tænke så meget over det - hvad årsagen skulle være til at de ikke har lavet det endnu. På en eller anden måde skulle man måske kunne "override" det, hvis/når det kommer. Det hænder at jeg bruger "P" hvis jeg holder længere tid i kø, f.eks. ved en togovergang, fremfor at bilen holder bremsepedalen nede og blænder dem der holder bagved...

Summon / Homelink kan jeg ikke få til at virke med Remote S app'en. Når jeg prøver Homelink knappen siger den at jeg skal slå "Continous Press" fra i Tesla indstillingerne, og den funktion har EU ikke fået endnu.

Enig. Såvidt jeg ved er rat, ratmotor, sædebetjening og sædemotor Mercedes dele. Tror ligesom dig ikke at det skyldes frygt for slid. 

Det er så absolut ikke en funktion jeg ønsker eller savner. For mig er den funktion lavet til tykke amerikanere og andre svært overvægtige mennesker, som har svært ved at få deres korpus på plads i bilen.

Det jeg går op i er at der er memory, så man kan gemme sine indstillinger. Og det kan man jo fint i dag med mulighed for at lagre flere profiler.

Sider: « 1 2 3 4 5