Loading...
dk

Rengøring ved SC - en ide til teenagerne/fattige studerende | Tesla Forum

Kemikeren
Kemikeren Mar 2 '16
Nu har jeg selv brugt tiden ved Aarhus SC på at gøre vinduer rent, ude og inde. Der er jo masser af tid, hvis man alligevel bare kun er der for at lade. 

Her tænker jeg:

Det ville være oplagt måde at tjene håndører at vaske folks bil, evt med støvsuger også. På en lun sommerdag, ved Middelfart/Køge/Aarhus skal der nok holde mindst én bil hvor folk er villige til at give penge for den luksus.

Hvis folk har en bil i Tesla-klassen, så har de også gerne lidt luft i økonomien. 

Hvis nogle af jer har bekendte der mangler et fritids/sommerjob, så kunne det være en oplagt ide :-)

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 2 '16
der er utrolig mange der har spurgt til hvorfor jeg ikke er til stede disse steder - Jeg overvejer det efterhånden :)
Andmar
Andmar Mar 3 '16
Det tror jeg ville være en god forretning for et par flittige hænder. Jeg tror der er mange der ville benytte sig af denne service.
Jabba
Jabba Mar 3 '16

Citat fra Nostromo Mon ikke ejerne at grundene vil modsætte sig dette?
Måske. 

Jeg kunne godt finde på at betale et lille beløb for en hurtig udvendig klargøring mens bilen blev opladet. Ellers gør jeg det jo selv derhjemme når jeg har brug for lidt meditation.

Om det er en teenager, fattig studerende eller professional klargøringsmand er ligegyldigt. Personen skal dog kunne sit kram og være påpasselig - så der vil jeg naturligvis være mere tilbøjelig til at sætte min lid til en professionel.

PeterE
PeterE Mar 3 '16
Ideen lyder god, virkelig god endda - men hvordan er det lige med vand eller lign og stærkstrøm? 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 3 '16
Thor
Thor Mar 3 '16

Citat fra PeterE Ideen lyder god, virkelig god endda - men hvordan er det lige med vand eller lign og stærkstrøm? 
Jeg tænker, at det ikke er mere anderledes end når bilen lader i regnvejr?
Og ellers er man vel bare lidt påpasselig lige omkring ladestikket.
SimonHN
SimonHN Mar 4 '16
Bilen må ikke vaskes når den lader.
Klaus_
Klaus_ Mar 4 '16
Optimum No Rinse "pjasker" vel væsentlig mindre end et regnvejr gør. Så det ville overraske mig meget hvis det var farligt at køre henover bilen med ONR mens den oplader. 
DavidS90D
DavidS90D Mar 4 '16

@SimonHN - Det lyder måske fornuftigt, ikke at vaske bil mens ladestikket er tilsluttet.

Men jeg kan ikke umiddelbart finde nogle advarsler eller forbud i Tesla manualen ??

Bilvask emner:

http://teslaforum.dk/forum/topic/2480
Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Mar 4 '16
P85DK
P85DK Mar 4 '16
@Simon - må den så hellere ikke stå udenfor i regn, slud eller snestorm når den lader?
SimonHN
SimonHN Mar 4 '16
Mener bare jeg læste det i manualen da jeg fik bilen.

Jo den må gerne lade op i dårligt vejr. men det kan jo ikke direkte sammenligne med en bilvask.

Jeg vil heller ikke stå med en haveslange eller højtryksrenser og sprøjte på en bil der oplader. Lige meget hvad Tesla syntes det er en god ide eller ej.

Noget andet er at jeg vil godt nok blive træt af at folk skal stå og pjaske med vand ved siden af min bil, hvis jeg lige selv har vasket min egen bil.

Klaus_
Klaus_ Mar 4 '16
Netop derfor "Optimum No Rinse", SimonHN. Så er der hverken haveslange, højtryksrenser eller vandplaskeri :)
DavidS90D
DavidS90D Mar 4 '16
"Så er der hverken haveslange, højtryksrenser eller vandplaskeri"

Jeg kan se vi vasker bil på forskellige måder  :-)

Kemikeren
Kemikeren Mar 4 '16
Hvis der vaskes med børste, kan man jo nemt være forsigtig omkring ladeporten. 
Ruder, tag og front kan jo sagtens få vand mens bilen lader...

Citat fra Nostromo Mon ikke ejerne at grundene vil modsætte sig dette?
Der er mange steder hvor jeg ikke kan se problemet i det. 

Hvorfor skulle Burger King/tankstationen ved Rødekro klage?
Hvorfor skulle Graceland (Randers) klage?

Hvorfor skulle tanken ved Slagelse klage?

Hvem ejer stedet ved Køge? Gør Tesla ikke selv det? Hvorfor skulle Tesla klage over kunde-lækkerhed?

Chr_A
Chr_A Mar 4 '16

Super ide.