Loading...
dk

Låsebolt til fælge | Tesla Forum

ABCCC
ABCCC Mar 4 '16
Hej<p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">Har ikke kunnet finde info nogen steder - men den findes sikkert her på forumet?!</p><p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">Er der nogen der kan fortælle dimensionerne på hjulboltene på en Tesla - skal bruge dem i forbindelse med bestilling af låsebolte til fælge.</p><p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">Nå ja - hvis der er forskel efter årgang er det til model med AP.</p><p style="margin:0;"><br />
</p><p style="margin:0;">/Anders</p>
Forummets indlæg er redigeret af ABCCC Mar 4 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 4 '16
Husk at du skal bruge MØTRIKKER ! Ikke bolte.

Gevindet skulle være M14x1.5

Spændes med 175Nm.

(Hvilken platform benytter du til at skrive på Teslaforum ??)

Gronhund
Gronhund Mar 4 '16
Bare for at holde os til emnet ;-) så får jeg også noget lignende ABCCC udseende, men kun hvis jeg efterfølgende går ind og redigerer mit tidligere indlæg (jeg får ihvertfald linieskift koden).
Jeg bruger Firefox (har ikke lige prøvet i andre browsere, da man bare kan komme uden om det, ved at slette koderne mens man redigerer).
Så for lige at holde os til emnet, hvor køber i så låse MØTRIKKER henne?
ABCCC
ABCCC Mar 4 '16
Ja, beklager - en redigering fra en iPhone ødelægger det lidt...
ABCCC
ABCCC Mar 4 '16
Ja, så mangler jeg bare at vide om de har en konus eller om det er en konisk skive eller en flad skive ?
RobertJ
RobertJ Mar 4 '16
Konus 60° 

- R

TorbenS
TorbenS Mar 4 '16

Ganske udmærkede låsemøtrikker kan købes hos Tesla, ca 500 kr.

De sender gerne.

ABCCC
ABCCC Mar 4 '16
Tak tak for alle hints. Har købt mig et sæt - så må vi se om de passer...????
Ledsager
Ledsager Mar 5 '16
Er hjulmøtrikker forskellige til USA Tesla i forhold til en DK Tesla? <br /><br /><br />
Sagen er at jeg har købt Mcgard SplineDrive møtrikker via nettet i USA da jeg ikke kunne finde en forhandler i DK. De er vældig flotte men for lange, ca 1 cm i forhold til de originale. Findes også kortere men dem vil de ikke sælge til mig fordi de påstår at de ikke passer til en Tesla. Så nu har jeg et flot sæt der er for lange og åbenbart passer til en USA Tesla og kan ikke finde et sted at købe de korte. Jeg har handlet hos Carid.com.<br /><br />
<br />
http://shop.mcgard.com/...rage-pouch?sku=65515
Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Mar 5 '16
Stone
Stone Mar 5 '16
Er det overhoved et sikring at bruge låsebolte. Dem der stjæler hjulene har de ikke grejet med til at fikse disse låsebolte, i så fald er det vel ikke nogen sikring - nogen der har erfaring med dette
ABCCC
ABCCC Mar 5 '16
Stone - jeg synes det synspunkt svarer til at sige, at man ikke behøver låse sin bil, for de profesionelle der vil stjæle den vil kunne stjæle den uanset hvad.

Jeg tror på, at jo mere besværligt det er at nuppe ens ting - jo mindre hyppigt sker det - statistik tror jeg ikke der findes for tyveri af fælge, så vi må holde os til "tro"

:-)

/Anders
Forummets indlæg er redigeret af ABCCC Mar 5 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '16
Hvis hjul møtrikkerne er for lange, er det så monstro fordi forhold som indpresningsdybde og fælg bredde ikke hwlt passer sammen?
Med andre ord: Er det originale fælge du slås med?
Er de ens alle fire?
Soreno
Soreno Mar 5 '16

Købte Tesla låsemøtrikker og fik dem monteret af Tesla Århus med nye vinterhjul d.18.dec.

Nu er boltene rustne og grimme. Har lige været forbi Tesla som tog fotos men de skal åbenbart sende videre til Tilburg i Holland for at få tilladelse til at udlevere et ny sæt, om sikkert også ruster :-(

/ Søren

Forummets indlæg er redigeret af Soreno Mar 5 '16
FrederikC
FrederikC Mar 5 '16
Sådan ser mine også ud...  Suk
BrianG
BrianG Mar 5 '16
Æv, havde ellers lige besluttet mig for at få monteret låsebolte til næste service.... :-(
T3S7A
T3S7A Mar 5 '16
Koster et sæt ikke også kun 500kr, må man vel ikke forvente for meget.

*Ironi kan forekomme
Ledsager
Ledsager Mar 6 '16
Deacon@ Det er både de originale standardfælge og Sportline fælgene. Møtrikkerne er for lange dvs 1.945" hvilket er ca 1 cm længere end standard møtrikkerne.
RobertJ
RobertJ Mar 6 '16
Der findes ikke en passende aftermarket møtrik, så vidt min research har bragt mig.

Den der er lidt 'for lang', er ganske fin. Det er kun et spørgsmål om at den har fat i det forudbestemte antal gevind der er tilgængelige på gevindstangen. Er den for kort kan du ikke spænde møtrikken mod fælgen.

Den standard møtrik jeg har fundet der passer bedst er en 14x1,5 41mm lang 19er Top.

Den er så lidt eller et par millimeter for lang ift standard. Det kan variere fra aftermarket fælg til fælg hvor lang den SKAL være.

Teslas møtrikker er monster bredde og med 21er Top.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Mar 7 '16
DavidS90D
DavidS90D Mar 6 '16
"Teslas møtrikker er monster bredde og med 21er Top".....og beregnet til 175Nm !
Sider: 1 2 »