Loading...
dk

Køb af Tesla Model s 70 eller 70D - Hjælp | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Mar 9 '16
Kan anbefale Vingården Lille Gadegård på bornholm. Flinkeste tankpasser jeg har mødt længe. Både til Tesla'n og til mavesæk. Han har en ejendom med indlagt strøm. Enda 3-fase! Kig efter det røde stik ved bilholdepladsen/laden.

Vil sige jeg ingen ladeproblemer havde ved Kvickly Rønne, eller sommerhuset, eller havnen i nexø. 

Det er ved at være ret udbredt med det der strøm!

-------

Kunne idag nemt hoppe på en 70rwd hvis det ikke var fordi jeg rigtig godt kan lige min Performance. 

Min mening efter 30.000km. Range er et spørgsmål om planlægning, ikke hvor stort batteriet er.

- R

Michael72
Michael72 Mar 9 '16

Min mening efter 30.000km. Range er et spørgsmål om planlægning, ikke hvor stort batteriet er.

Jeg kunne ikke være mere enig! Planlægning og afstand mellem lademulighederne. Størrelse på batteriet er  (næsten) irrelevant, så længe jeg kan køre til næste stik.
Zyp
Zyp Mar 9 '16
Fair nok. Der er nogen der er så glade for deres bil at de ikke har noget imod et planlægnings arbejde før de skal ud og køre. Og hvis man så også indregner karl Einar der stiller hans stik kontakt til rådighed,så skal det nok gå.

Men lad os så sige at der er nogle der godt bare vil kunne køre fra A til B uden bekymringer og uden at køre med varmen slukket.

Så der er vi nok bare forskellige.

Michael72
Michael72 Mar 9 '16
@Zyp, jeg har hverken planlægningstrang eller behov for at lade hos Karl Einar. Og jeg kører heller ikke uden varme. Men dit 90'er batteri er ikke markant større, eller kan få dig længere, end et 70'er batteri. Et 150'er eller 200 batteri ville gøre en forskel, men der er vi ikke endnu. Som jeg skrev tidligere, handler det mere om, længden mellem ladningerne og hastigheden hvormed der kan lades.

Jeg kører helt bekymringsfrit, på trods af min 70'er. Eneste sted jeg har været lidt opmærksom, var i Italien og Schweiz, hvor der ikke umiddelbart var adgang til off. ladere.

Lauer
Lauer Mar 9 '16
@P85DK Alle data i accelerationen er modtaget korrekt med 250ms mellem hvert målepunkt. Men det går lidt ned af bakke hvor accelerationen er foretaget, det kan have en betydning (fald på lidt over 1%).

@ODE90D Programmet er ikke decideret lavet for at blive en kæmpe succes, men bare en succes :-) Der er flere brugere på end vi havde håbet på, så det er en succes i sig selv. Men målet er blot at vi alle kan få lidt mere ud af vores Teslaer og det er glædeligt at så mange benytter det dagligt. Kan dog ikke udelukke at UI får en ansigtsløftning, men det er ikke det der ønskes mest af brugerene på nuværende tidspunkt.
P85DK
P85DK Mar 9 '16
@Lauer - noget er der galt, du bliver ikke 1/2s hurtigere 'lidt ned af bakke' :-)

Hvis du kigger på de CAN Bus målinger de laver på TMC, så kan du se at målingerne er meget ens for hvert run de laver. De har samlet rigtig meget data og der er ikke sådanne 'udfald' og slet ikke i positiv retning :-)

Det er data der samles med 100 Hz

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 9 '16
Lauer
Lauer Mar 9 '16
@P85DK Den første er ikke en test, men blot en almindelig opstart med en "blød fod". Den anden måling er en decideret test hvor der blev trykket på speederen. Normalt når jeg tester det, så er det med mange accelerationer, men det har jeg ikke prøvet i vores 70R endnu, men har gjort det 100 vis af gange med vores P85. Her kan tiderne let variere med 500 millisekunder, da det betyder meget om den får ordentlig greb på vejen eller ej. Men det problem er ikke så stort med 70 modellen. Nogle gange får man en drømmestart, andre gange spinder den lidt og så er det ødelagt, så jo ½ sekund er der absolut ikke noget galt med.

EOS.
P85DK
P85DK Mar 9 '16
@Lauer - jeg siger heller ikke at det er unormalt med 0,5 sekund off, men det er langsommere - ikke hurtigere ;-)
TRP
TRP Mar 9 '16
Jeg havde også overvejelser om det skulle være en 70R eller D model. Det endte med en R model som jeg er totalt begejstret for! De sidste 3 biler jeg har haft har i forvejen været baghjulstrukne, så barrieren i at gå fra en forhjulstrukket til en baghjulstrukket var ikke tilstede i mit tilfælde. En 70R står super godt fast på vejen i al slags vejr (med det rette dækvalg). Jeg synes endvidere performance forskellen mellem 70R og D var for lille i forhold til merprisen. Det forholder sig til gengæld helt anderledes hvis overvejelsen går på en 85 eller 90 model hvor alene performance opgraderingen fra R til D kan berettige merprisen i min optik. Her giver firehjulstrækket også for alvor mening da der er væsentligt større kræfter der skal overføres.

Så 70R er i mine øjne et hit til prisen og det kan være svært at finde saglige argumenter for at man mangler kræfter :-)

malmbergthomsen
malmbergthomsen Mar 10 '16
Fedt med alle jeres erfaringer, virkelig rart med hverdagsbilleder.
Konklusionen er som jeg håbede på, uanset valget bliver jeg henrykt over bilen. 
Så må jeg hellere få handlet :-)

Ses derude
Michael72
Michael72 Mar 10 '16
Malmbergthomsen, hvilken bil lander du på?
DavidS90D
DavidS90D Mar 10 '16
@malmbergthomsen - Du har nok allerede fundet ud af at forskellen på en AWD (D) og RWD mere handler om lyst, økonomi, sikkerhed, nørderi og næsten lidt religiøse holdninger.

Den røde tråd er at du i dagligdagen ikke bemærker forskellen så meget.

Den største synlige forskel er som nævnt, bagageplads i frunken.

Det er alle de andre ting på bilen du måske skal kigge mere efter ift. dit behov.

Altså interiør, soltag, farvevalg o.s.v.

Det er vel bare at kontakte sælgerne af bilerne der er til salg og komme ud og kigge/prøve! 

malmbergthomsen
malmbergthomsen Mar 21 '16

Igen rigtig mange tak, for at dele jeres erfaringer.

På Onsdag bliver jeg en del af Tesla samfundet :)
Det bliver en S 70 RWD med netop det udstyr jeg søgte.
Jeg føler jeg er født på ny, glæder mig uendelig meget til at hente den.

Pharma
Pharma Mar 21 '16
Tillykke, har selv en 70R, og fortryder aldrig. Havde fornøjelsen af en P85D i dag, og må så sige... Hold nu kæft hvor den rykker. Så synes det er på plads at sige, at det speederrespons bare slet ikke kan sammenlignes, og sådan skulle det jo også gerne være. Når det er sagt, og man har indset, at en 70'er må gøre det, fik jeg bekræftet, at fravalget af AWD er det helt rigtige. Et perfekt match til 70'erens kræfter, og et stort plus at slippe fra hyletonen fra fronten.
Twinauto
Twinauto Mar 21 '16
Kan du fortælle lidt om farve, udstyr mv du fik? Du bliver gladd i låget når du får den:-) du vil ikke et sekund savne trækkraft, selv om de større selfølgelig er endnu nere ekstreme, og jeg har min 70 rwd mens det var koldt, og 100% reel rækkevidde er som tidl nævnt kun marginalt mindre end de større, især fordi de også køree på 21" som tager sin del.

Ved ikke hvad du gør med el, men har selv lige fået 16a kraftstik derhjemme, hold da op en "frihedsfølelse" at kunne lade det daglige kørsel på yderst kort tid - kan anbefales
lysmanden
lysmanden Mar 21 '16
Model s byder på så meget plads i bagagerum og frunk så selvom at D modellen har et mindre frunk end R så er der stadig masser af plads

Har en p90d og er suverænt glad for awd. Bryder mig ikke om en livlig bagende medmindre det er min hustrus. 

Var jeg " trængt " på økonomien i udvælgelsen processen Vil jeg klart afgøre  hvad der giver en størst værdi. Havde højden været det samme med og uden panorama glastag, havde jeg nok sparret det væk. Børnene er ligeglade med at kigge op og jeg åbner vinduet hvis jeg har slået en prut..... Eller begge vinduer hvis de lugter slemt. 
Da range er afgørende for mig valgte jeg en 90 frem for en 85 ( som den gamle ) da lejligheden bød sig til udskiftning. Overvejer snart at skifte fruen ud men vi ser om det bliver hende eller bilen først ;)
malmbergthomsen
malmbergthomsen Mar 22 '16
Citat fra Twinauto Kan du fortælle lidt om farve, udstyr mv du fik? Du bliver gladd i låget når du får den:-) du vil ikke et sekund savne trækkraft, selv om de større selfølgelig er endnu nere ekstreme, og jeg har min 70 rwd mens det var koldt, og 100% reel rækkevidde er som tidl nævnt kun marginalt mindre end de større, især fordi de også køree på 21" som tager sin del.

Ved ikke hvad du gør med el, men har selv lige fået 16a kraftstik derhjemme, hold da op en "frihedsfølelse" at kunne lade det daglige kørsel på yderst kort tid - kan anbefales
Jeg skal skal være ærlig og sige at jeg vægtede også prisen ret høj, derefter noget ordentlig udstyr.
Det blev en hvid 2015 model med sorte executive sæder, fartpilot pakken, premium interior belysning mv.

Jeg er overbevist om at i det daglige vil jeg sætte større pris på at den f.eks. Har autopilot istedet for AWD, derfor følte jeg godt at jeg kunne "nøjes" med RWD.

For satan jeg glæder mig bare! :-)
Thor
Thor Mar 22 '16
Jeg kører selv 70D, det var en inventory bil efter 08.10.15. Og af en årsag så var der stort set kun D modeller til salg - jeg kiggede ikke i deres brugte marked, selvom jeg burde have gjort det. Men en i min familie købte en 85R. Og den kører altså super godt, på trods af det manglende D. Jeg ville absolut ikke have et problem med en R model.

Og kunne jeg, så havde jeg nok fravalgt D. Den ligger rigtig godt på vejen, men jeg synes slet ikke det er nødvendigt i Danmark.

Og jeg forstår godt du glæder dig - det er SÅ fedt at køre Tesla! :)

jensk2
jensk2 Apr 9 '16

Ved søgninger på forum, fandt jeg info om at der findes et regneark (eller ark) med brugernes data for Deres Tesla'er. Men jeg kan ikke finde det. Her er mine 70D målinger, foretaget med linkmytesla, i April ved 9 grader, med 78% opladning og næsten opvarmet batteri. Hvis elmotor og transmission kan transmittere 90%, passer den målte batteri effekt (275kW ~ 375hk:) perfekt med Teslas opgivelser:

0-60:      2,49s

0-80:      3,64s

0-100:    5,09s

0-120:    6,78s

0-130:    8,03s 

Mht. AWD versus RWD er jeg enig - S70 behøver ikke firehjulstræk, køb i stedet vinterdæk! Men det er blot teknisk super logisk at lave elbiler firehjulstrukne, jeg ville faktisk hellere have fire separate ENDNU MERE effektive elmotorer og ingen differentialer. Men det kommer!!!!! 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 9 '16
jensk2
jensk2 Apr 15 '16
Glemte at oplyse at det er en 70D med alt undtagen ekstra lyd, så næsten den tungeste 70D man kan finde.
Sider: « 1 2 3