Messecenter = destination chargers
Ja, eller bare 10-20 stk CEE16A til 100kr/stk ! Så kan andre også lade mens man er i MCH eller Boxen i flere timer.
SuC er til gennemrejsende.
100% enig MCH kan bare hoste op med installationen til 25-30 destintionsladere
Det er selvfølgeligt rigtigt. På sigt burde der være hundredevis af destination chargers der.
Når man kigger på appen "Superchargers for Tesla" ser det ud til at det kun er Nordamerika som sætter nye Super chargers op i øjeblikket, så det har nok lange udsigter i DK.
Det kommer lidt i bølger.
I sommers blev der i Europa åbnet en ny SuC hver 2. dag!
Nu når I er i Seawest så kan I passende henlede deres opmærksomhed på
https://teslafactory.wufoo.com/forms/destination-charging-forslag-europa/
Jeg er sikker på at hvis Seawest udfylder den, så har de en eller to chargers fra Tesla i løbet af ingen tid!
Destination Chargers er for "lokationens" kunder/gæster. Det er så dog begrænset til elbiler med type 2 stik ;-)
@edge - en Tesla Destination Charger kan lade alle elbiler der tager type 2 stik, hvilket er stort set alle på det danske marked, undtagen Tesla Roadster. Og som Hookmaker skriver, så bestemer de selv om det kun er til betalende kunder eller alle som har behov. Himmerland Golfklub startede vist som åben, men da den blev misbrugt af lokale, blev den 'lukket' til goldklubbens medlemmer.
@edge hvis bilen mærker et spændings fald på de 400V skrueer den ned for strømmen for ikke at beskadige installationen.
@edge - du har vel strengt taget heller ikke brug for en fuld opladning, har du?
Men få Seawest til at udfylde den formular a.s.a.p. så kommer de både på kortet hos alle Tesla'er og de kommer ud over det 'problem' at deres elbils kunder skal lade på diverse 220v stik og i serviceafdelingen
Vi var også en tur i SeaWest, parkerede ved huset da vi kom, tilsluttede stik fra huset (220 V) og lod den stå der til vi skulle hjem, det fungerede fint da den jo så lader konstant. Vi var også i Klitmøller og klarede os med samme løsning, når der skal overnattes kan opladning som regel klares med ganske almindelig 220 V
Bestemt, 230V er fint, begræns opladning til 8-9A for at udelukke udfordringer med samtidigt andet forbrug og lad 2kW lig 10 km/h. Så hver nat på camping/hyttepladsen opsparer 100km - for det meste mere end rigeligt:-)
@edge - en Tesla Destination Charger kan lade alle elbiler der tager type 2 stik, hvilket er stort set alle på det danske marked, undtagen Tesla Roadster.
Arh. Det er nu en tilsnigelse. På type 1 er der da Kia Soul EV, Nissan LEAF, Peugeot Ion, Mitsubishi i-Miew, Citroën C-zero, Citroën Berlingo, Renault Kangoo ZE, Nissan e-NV200; det er bare biler jeg har set i Danmark - der er sikkert andre som jeg ikke lige kan komme på lige nu.
Dernæst bestemmer Tesla hvor mange af dem der må være åbne - nogle af dem kræver de er kun til Tesla'er.
Jeg skrev til Tesla i juni måned omkring Destination chargers til mit arbejde, men har aldrig hørt fra dem. Så vi ender nok op med enten E.ON, CleanCharge eller Dansk Elbilsupport. De to sidstnævnte er på Hubject/Intercharge hvilket indbefatter roaming med PlugSurfing, Fortum, Grønnkontakt mv. OG det virker til alle elbiler der kan tage strøm ud af type 2 (hvilket er alle moderne elbiler).
vh, ErikBH