Loading...
dk

Tur til disneyland Paris - ruteerfaringer | Tesla Forum

JonasHansen
JonasHansen Mar 10 '16
Hej.

I påsken skal vi en familietur til disneyland. Vi kører via jylland. Jeg har prøvet evtripplanner.com, som foreslår at vi kører gennem Holland og Belgien, og derfra til Paris. Jeg har vedhæftet billede af den foreslåede rute. Er der nogen der har erfaringer med denne rute, eller alternative ruter gennem Tyskland?

Mvh Jonas

Forummets indlæg er redigeret af JonasHansen Mar 10 '16
Flemming
Flemming Mar 10 '16
Har kørt turen 2gange, men forertrækker Emsburen i stedet Zvolle,
krabbe
krabbe Mar 10 '16
Vi kørte i sommer samme rute ned til Disney, og det fungerede perfekt
som jeg husker det forlod vi Sverige med 100%
Vi kørte lørdag eftermiddag.kl 15,00 tror jeg
Ladede 5-10 min i Middelfart
Ladede samtidig med aftensmad i Rødekro
Og i løbet af aften/natten i
Rade
Stuhr
Emsburen
Oosterhout
Gent
Og ankom i Senlis, hvor vi havde booket overnatning på "Ibis hotel" , kl. Ca 08.00 søndag formiddag. Mandag morgen kørte vi til Disney og var friske til en lang dag.
Vi boede på hotel new York (hvor der var mulighed for at lade)
Forummets indlæg er redigeret af krabbe Mar 10 '16
Sithfury
Sithfury Mar 11 '16
Det lyder spændende, har ikke haft familien i Disneyland, så gode tips ville være super.

Kør i, så i primært kør om natten eller hvordan?

Hvor mange dage skal man bruge i selve Disneyland?

Hvordan er det smartest med overnatning og billetter?

Kiefer
Kiefer Mar 11 '16
Vi overvejer det samme herhjemme. Ideen er at jeg kører derned med bilen og unger og hustru tager en flyver. så får de også prøvet dette, og jeg kan tage turen for mig selv oden brok på bagsædet og ikke mindst på forreste passagersæde ;-)

Jeg havde heller ikke tænkt på at køre via Holland/Belgien men havde forestillet mig noget med Tyskland, men jeg kan godt set det andet ser smartere ud.

Jeg tilslutter mig også Sithfurys spørgsmål omkring overnatning og disneyland, vi har heller aldrig været der før.

/Martin

gronkjaer
gronkjaer Mar 11 '16
Den bedste oplevelse er at købe samlet pakke igennem disney og bo på deres hoteller... Derigennem kan man også få fastpass, så man undgår køer og mulighed for at komme ind 1 time tidligere om morgenen end alle andre, Så man kan få prøvet nogle af de ting der ellers er kæmpe køer til..
DavidS90D
DavidS90D Mar 11 '16
Jeg har muligvis trykket på noget forkert på min computer, men når jeg ser lidt på overnatning inkl. helpension i Disneyland, så tror jeg det er billigere at leje et privatfly og flyve derned og hjem igen et par gange. Man skal være meget glad for Mickey Mouse :-)
Kiefer
Kiefer Mar 11 '16
DavidS90D: Også min tanke, 5000,- for en enkelt overnatning, så er det vist også betalt.

Vi er så nok i den heldige situation, at det eneste vores piger vil se dernede er Anna og Elsas slot, så besøget behøver ikke vare meget mere end en enkelt time eller to :-)

Planen var derefter at finde noget sydpå via SuC netværket. De smås eneste krav til hotellet, der skal være pool...

/Martin

krabbe
krabbe Mar 11 '16
Jeg tror vi gav 10.000 for 2 voksne og 2 børn for 4 dage incl halv pension på hotel New York og indgang i parkerne

Vi var dernede i juni sidste år.

JonasHansen
JonasHansen Mar 11 '16
Tak for de gode inputs. Jeg tror vi prøver noget nyt og kører over Holland og Belgien så.

Vedr. prisen, så har vist givet noget alá 7-8 kkr for 4 overnatninger på Hotel New York, med morgenmad, samt 5 dages adgang til parken.

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 12 '16
Vil man prøve noget mere primitivt med egen madkurv og simple forlystelser, så er la Mer de Sable okay på en sommerdag, dog mest for små børn.
I nærheden er også Parc Astérix, hvis man er mere til lidt vandpjaskeri.
Begge ligger ret tæt på Senlis.