Loading...
dk

Folie i andre farver end bare standard | Tesla Forum

Kemikeren
Kemikeren Mar 12 '16
En sort S er en drøm af en bil.
Men efter at have set rigtigt mange af dem valgte jeg en anden farve:

Dark yellow

I Aarhus har jeg set en kollega i orange. Ved Tilst SC har jeg set en lysere gul. 

Og nu spørger jeg - hvad har I andre valgt af funky farver?

Forummets indlæg er redigeret af Kemikeren Mar 13 '16
KS
KS Mar 12 '16
Husk rettigheder til at vi kan se filen. Min:

Kemikeren
Kemikeren Mar 13 '16
Jeg skulle mene det er rettet nut...
Lau
Lau Mar 13 '16
Smukt! Det er dejligt at se nogle Tesla'er med lidt spræl. Jeg har tidligere smidt et par billeder op af min (den orange i Aarhus):

http://teslaforum.dk/photo/useralbum/Lau/97

Twinauto
Twinauto Mar 13 '16
Hmmm, forstår ikke ideen, Teslaerne har fede farver, så hvorfor klæbe dem til? De se bedre ud i klarlak end folie (min mening, I behøver ikke være enige), hvis det er for at passe på dem, så mangler I jo også sædeovertræk fra Thansen, så bilen er rigtig pæn til den kommende ejer.

Forstår ikke konceptet, men det behøver jeg jo heller ikke;-)
Stump69
Stump69 Mar 15 '16
Dette er et forum, og formodentlig, plads til alles meninger, så den ret har alle. Jeg har ikke gjort det, for den skal være "fin" til en evt ny ejer. Jeg har gjort det fordi jeg synes det er flot, og så gør det vel ingenting, at når vi nu har valgt at køre i særklasse flotte biler, at skille os lidt mere ud, end de gængse farve på kortet. Ken & Lau, fede farver og kombinationer.
GO4IT
GO4IT Mar 15 '16
Fedt med alternative farver ;-)
P85DK
P85DK Mar 15 '16
@Stump69 - har du fået den lavet i tyskland?
Stump69
Stump69 Mar 15 '16
@P85DK - Den er lavet i Norge. Havde en uheldig foliering i DK, og måtte bare have det af igen. Søgte længe på at finde de helt rigtige (dermed ikke sagt at de ikke findes i DK) men fandt dem i Norge. Det er bare gennemført..

/Michael

PeterE
PeterE Mar 15 '16
@stump69, vil du ikke røbe hvormeget du betalte i Norge og evt hvad firmaet hedder? 

Stump69
Stump69 Mar 15 '16
Det har jeg ikke noget imod. Krom folie, ligger i den dyre ende af skalaen. Den har dog også nogle fordele, såsom at den kan poleres, såfremt der skulle komme overfladiske "skrammer" Den har dog samme svaghed som andre folier, at den ikke er gode venner med en vaskehal. :-) En anden fordel er, at den kan bygges videre på. Hvis nu man på et tidspunkt vil ændre udseende, eller lave mønstre, så kan den beklædes med en anden folie, som giver andre effekter. Jeg kan ikke sige hvad selve folieringen kostede, men jeg kan fortælle hvad jeg fik lavet, til en aftalt pris. De fjernede den gamle folie (2 uger gammel) lagde kromfolie på. Hele fronten er beklædt med en ekstra folie i klar, for at beskytte mod stenslag osv. Alle krom lister og logo er folieret i Krom/sort. Kromdele på spejle er lavet i krom/sort. de tonede ruder som også kun var to uger gamle, fjernede de, og tonede på ny, fordøre, bagdøre, samt bagklap. Alle indstigningspaneler er folieret med en klar beskyttelses folie. 3 års garanti på indpakning. Efter ca. 2-3 uger tjekker de det hele igennem, og retter eventuelle fejl. Skal derop i næste uge. Omregnet har jeg givet Dkk. ca. 30k for det hele. Du kan finde dem under www.scandinano.no

De er meget dygtige, og har lavet nogle super fede biler, hvilket fremgår af deres hjemmeside. De har såvidt vides, også en facebook profil. De har lavet en del Teslaer, så de kan deres kram.

/Michael

PeterE
PeterE Mar 15 '16
Perfekt, tak :) Det lyder som halvmange penge, men du har også fået lavet det meget, meget gennemført :))
Stump69
Stump69 Mar 15 '16
Hellere give lidt mere, og det er iorden, end det jeg var udsat for med de andre.. :-)
JL
JL Mar 15 '16
@Stump69: Super historie, så mangler du bare dem her :-)

http:///...eels-260258?index=10

Stump69
Stump69 Mar 15 '16
@JL - De er fede :-)
Har sendt sommerfælgene til hydrofoliering ( tror jeg det hedder ) De skulle gerne blive blank krom/sort, så det passer sammen med listerne :-) Lir og sjovt at eksperimentere lidt...
Lau
Lau Mar 15 '16
Den er for vild Stump69!
JL
JL Mar 15 '16
@Stump69: Super - Tesla Gumball holdet fra Holland havde fået hydrofolieret deres fælge, diffuser og et par andre dele i carbon-look. Det så godt ud og det er en fascinerede metode når man ser hvordan det foregår på Youtube :-)
Kemikeren
Kemikeren Mar 15 '16
@Twinauto: Farverne er okay - men der er mere plads til liv med farver end de 90% i sort/hvid/koksgrå. 
Og så lyder du helt vildt nederen når du syntes at andres ideer er fjollede (
min mening, du behøver ikke være enig)

Billede fra SC Middelfart - gul er sjovere end sort...

Og det har ikke kostet mig ret meget at få folie på (ud over selve folien) - så det lige så billigt for mig at få den i gul som blå.

@Stump69 - fedt!

Forummets indlæg er redigeret af Kemikeren Mar 15 '16
Stump69
Stump69 Mar 15 '16
@Lau - Tak, synes det er sjovt at "lege" med. Nogen kan lide fisk, andre hader det. Sådan er det, og der er heldigvis plads til hver vores meninger. Det billede som kemikeren har lagt i tråden, fortæller bare alt. Super fedt billede :-))) Jeg er helt enig i at lidt farve er bare lidt sjovere. Bliver man ked af det, så skal der ikke meget til, for at få det af igen.

@JL - Jeg har set det på youtube, det ser vildt imponerende ud, når de dypper ting i det kar, hvordan det overføres til det emne man nu vælger at foliere.

/Michael