Loading...
dk

UMC ikke godkendt til udendørs brug?! | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Mar 15 '16
Den er ikke vandtæt men stænktæt. Det er normalt nok til lidt regnvejr.

Men kan godt følge instruktionen fra Tesla. Ellers ville folk gøre det mest tåbelige (US).

Den bør beskyttes mod direkte regn (og sol) og derfor ligge eller hænge i tørvejr.

Det er aldrig godt at pakke elektriske ting ind i plastik eller andet. Den fugt der uanset kommer i f.eks. en plastikpose vil gøre mere skade en lidt regndryp.

Jeg kiggede på VW e-Golf ladekablet. Der er angivet IP55, altså bedre beskyttet.

Der står heller ikke noget i VW instruktionen om at undgå regn.

Dog skriver de det samme, med at man ikke må benytte forlængerkabler.

Hookmaker
Hookmaker Mar 15 '16
Min har hængt udendørs på en nordvæg i 2 år nu og funker perfekt.
Dieselosaurus
Dieselosaurus Mar 15 '16
Citat fra DavidS90D Den er ikke vandtæt men stænktæt. Det er normalt nok til lidt regnvejr.

Men kan godt følge instruktionen fra Tesla. Ellers ville folk gøre det mest tåbelige (US).

Den bør beskyttes mod direkte regn (og sol) og derfor ligge eller hænge i tørvejr.

Det er aldrig godt at pakke elektriske ting ind i plastik eller andet. Den fugt der uanset kommer i f.eks. en plastikpose vil gøre mere skade en lidt regndryp.

Jeg kiggede på VW e-Golf ladekablet. Der er angivet IP55, altså bedre beskyttet.

Der står heller ikke noget i VW instruktionen om at undgå regn.

Dog skriver de det samme, med at man ikke må benytte forlængerkabler.

Det lyder som om jeg skal genoverveje min brug af driboxen.  Det virkede ellers smart...
Sider: « 1 2