Loading...
dk

SW opdatering | Tesla Forum

Stump69
Stump69 Mar 15 '16
Har andre end jeg, modtaget en besked om opdatering idag ??

Hmm hvad har de mon nu fundet på ? :-)

DavidS90D
DavidS90D Mar 15 '16
2.14.17 ??

Er der ikke allerede en tråd til dette emne ? SW update, opdatering..o.s.v. 

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Mar 14 '16
gw
gw Apr 12 '16
Jeg har fået en notification ang. softwareopdatering er klar. Jeg plejede at kunne se changelog her : https://teslamotorsclub.com/...e+firmware+changelog, men den side virker åbenbart ikke længere. Nogen som har en anbefaling af en bestemt side de bruger, hvor jeg kan se hvad jeg skal forvente?

Mvh

GW

Lars72
Lars72 Apr 12 '16
SW update idag aktiverer “summon” til at kunne køre ind i en garage automatisk incl åbning af port - UDEN at man holder tlf app nede.  

Endvidere har Tesla optimeret af batteri-regenerering ved lave temp. 

….så desværre ingen autopilot/fartpilot opdateringer som fx. indstille fartpilot til 10% over hastighedsgrænse istedet for kun faste km/t som fx +10km/t (som lidt meget i byen men fint på motorvejen osv) 

…eller andre som “aktiverering af bagrude varmer” via app

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Apr 12 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 12 '16
Havde gerne set at de snart opdatere navigationen så den kan det samme som Garmin og Tomtom med waypoints osv.
Lau
Lau Apr 12 '16
Jeg har lige været en tur i Italien og jeg må sige at navigationen har slået den egen rekord i at være elendig, håber snart de får smidt offline delen fra Garmin væk og bruger Google Maps til det hele.
T3S7A
T3S7A Apr 12 '16
Come on. Hvorfor bruge tid på det! Har aldrig fattet de "skjulte" ting som de går og "leger" med. Flot at man kan lave en vej om til nogle farver. Weeeeee. Bilen har også kun kostet 1 mill. Tror man vil kunne finde et bip-bip spil som vil kunne det samme. 

Få nu fikset alle de simple mangler som der er i stedet for. Det vil sgu være noget at tweete om!!

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Apr 12 '16
tintin
tintin Apr 12 '16
Har også lige været en tur i Italien og vil give Lau ret i at GPSén er lidt af en oplevelse men vi fik da set nogle områder som vi ellers ikke ville havde oplevet. På den positive side reddede den vores røv da den på eget initiativ ledte os uden om en total lukket A7.

Der er iøvrigt en gratis 11 KWh i Lugano på Via Monte Boglia ved Amag Evite ( WV forhandler) og den virker.  

Kunne det være en ide hvis vi havde en tråd hvor man kunne liste de gratis ladestationer man sådan faldt over på sin færd?

Silent_Ghost
Silent_Ghost Apr 12 '16
Det her bliver min lyd ...så kan de lære det : 

https://www.youtube.com/watch?v=jLfD1AFsb1I

...det er go´ gas

MrCoffee
MrCoffee Apr 13 '16
He he
ErikBH
ErikBH Apr 13 '16
Citat fra tintin

Kunne det være en ide hvis vi havde en tråd hvor man kunne liste de gratis ladestationer man sådan faldt over på sin færd?

opret dem i Plugshare og/eller Chargemap eller andre apps - de er lavet til formålet.

vh, Erik

uffe55
uffe55 Apr 13 '16
Den er oprettet på Goingelectric.de her : http://www.goingelectric.de/...onte-Boglia-24/5179/
MichaelS
MichaelS Apr 15 '16
Er jeg den enester, der har "tabt" en bruger-profil-indstilling efter denne SW opdateringen (den profil, der ikke var aktiv under SW opdateringen)?. Sæde- og ratindstillinger var forsvundet, profilen var der stadig.
Maho
Maho Apr 15 '16
Jeg har også oplevet mystiske ting efter sidste SW opdatering:

-Forbrug i lille display ved "denne tur" og "siden sidste opladning" er helt i vejret med visning af forbrug på ca 100 wh/km. Dejlig hvis det var sandt, den viste at jeg havde brugt 7,8 kWh på små 100 km, sådan!!! Desværre var typical meget lavere og vist forbrug på graf også højere og normal
-sporyfi. V/ afspilning af numre vises tid gået af nummeret ikke

-bak kamera: hvide striber viser forkert retning eller fryser

Andre med tilsvarende eller andre problemer siden sidste SW opdatering ?

Claus8930
Claus8930 Apr 15 '16
Min vil nu kun lade med 7kw. og det er opdateringsskyld eller et uheldig sammentræf, skal jeg lade være usagt!
DeaconWP
DeaconWP Apr 16 '16
Claus8930: Da 7 er cirka 2/3 af 11, kan du have mistet en fase et sted.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 16 '16
Claus8930
Claus8930 Apr 17 '16

Ja, men der står faktisk den lader med 3 faser 10A/16A

Altså den lader med 10a ud af de 16 mulige.

DeaconWP
DeaconWP Apr 18 '16
Ja Claus, så har jeg ret.

Jeg formoder du har sat den til at lade med alle 16 ampere.

Derfor vil den gerne have 16 Ampere, og derfor står der 16 ampere efter skråstregen.

Din Tesla kigger så på, hvor meget strøm den rent faktisk får ind. Og det dividerer den så med det tal, der viser antal faser. Og det tal er altid 3.

Hvis den skriver 3 faser, og den til venstre for skråstregen, at du lader med 10 ampere, så lader du totalt  med ca 30 ampere, da der er afrundings unøjagtigheder, grundet den kun viser hele tal. (men sandsynligvis 32 ampere, udfra 2 X 16 ampere)

Hvor får den så disse ca 30 ampere totalt fra? Jo, den måler, at der går 16 ampere i den ene fase, 16  ampere i den anden fase, men desværre ingen ampere i den tredie.

Så et eller andet sted mangler der en fase, fordi den lader med 3 X 10 ampere, ialt 30, som den jo faktisk viser i displayet.
Den fase kan mangle fra din sikringsboks, fra dit stik, fra dit Tesla ladekabel, eller fra/i din lader i bilen.

En nem måde at finde lokalisere fejlen på er, at du først prøver at lade fra et andet CEE stik, Viser det sig så, at den lader med de samme "fiktive 10 ampere", så er fejlen taget med til den nye installation.
Men lader den her med 16 ampere i displayet, så sad fejlen i det første CEE stik.
Ved "medflyttet fejl", tager du fat i en anden Tesla ejer og spørger, om du må låne hans ladekabel i hans installation. Hvis din bil så lader med de 16 ampere i displayet, så var fejlen i det du nu har skiftet ud, altså i dit ladekabel.
Hvis fejlen stadig er der, med det nye stik og ladekabel, som på en anden Tesla "tillader" ladning med 16 ampere, så er der kun en ting tilbage, som du altid har brugt i de 3 tilfælde: Din onboard lader...

Håber jeg har kunnet forklare det godt nok, ellers står jeg gerne til rådighed for direkte spørgsmål om det.
Din bil fortæller mig, at du har en strømfejl et eller andet sted i din "hardware". Du skal bare isolere den.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 18 '16
Sider: 1 2 »