Loading...
dk

Vaskehaller med bløde børster | Tesla Forum

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Mar 15 '16
Hej Alle,

Har forsøgt uden held i en anden tråd at finde forslag til vaskehaller i KØbenhavn som bruger de nye bløde flade skumbørster, og ikke de hårde nylon børster. Er der nogen som kender tankstationer i centrale københavn (inden for ring3) som bruger disse? Helst en type vaske hal, som man kører gennem og ikke skal ud af bilen.

på forhånd tak!


JCHansen
JCHansen Mar 15 '16
Hej som Tesla ejer og samtidig som ansat ved Shell Express Kan jeg give jer en liste over de anlæg vi har med bløde børster, jeg vil ikke bare opgive adresserne, her da det måske kan opfattes som reklame, men skriv til mig privat så skal jeg sende liste.


 

ElPeter
ElPeter Mar 15 '16
Hej JCHansen,


der er en kategori her i forummet der hedder 'Tilbud til Tesla ejere i DK', der kan listen evt. lægges uden at træde nogen over tæerne.

NT_nofuel
NT_nofuel Mar 15 '16
JCHansen: hvis muligt må du gerne lægge en komplet liste op, hvor der også indgår jyske vaskehaller :)
Klaus_
Klaus_ Mar 15 '16
Enig med ElPeter. Lad os se guldet :)
Comeback
Comeback Mar 15 '16
Alle statoil har bløde børster :) bruger dem selv
PeterE
PeterE Mar 15 '16
WashTec har en liste over alle deres Softtec anlæg her: http://www.washtec.dk/index.php?id=2674&washtecsearch[searchdetail]=softecs 


Jeg har med min OK 149,- per måned vaskeaftale ubegrænset vask klokken 18-22 på de fleste af deres anlæg, og nej - jeg vil desværre ikke bruge min fritid på håndvask. 

PeterE
PeterE Mar 15 '16
Nåh den dynamiske del af linket virker ikke helt, her det fulde link - så må I selv cut and paste: 


http://www.washtec.dk/index.php?id=2674&washtecsearch[searchdetail]=softecs 

JCHansen
JCHansen Mar 15 '16
Så kan jeg også ligge den her hermed vedhæftet. priser fra 39 kr. pr gang
JCHansen
JCHansen Mar 15 '16
Håber den kommer med denne gang
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Mar 15 '16
Der er ingen vedhæftet fil. Kan du paste i mailen?
Singh
Singh Mar 15 '16
Skader skumbøster ikke lakken eller? 
PeterE
PeterE Mar 15 '16
Håndvask er utvivlsomt bedre for lakken, for enhver bil.
JCHansen
JCHansen Mar 15 '16
Det lader til alt går i mudder så dem der er interesseret i listen send mig en mail og jeg sender listen jh@inordvativ.dk


PeterE
PeterE Mar 15 '16
@JCH, tryk på den lille 'HTML' knap inde i besvarfeltet, og skriv eller copy/paste linket der.
PeterE
PeterE Mar 15 '16
@JCH, alle Shells anlæg er forøvrigt også med på den oversigt jeg sendte fra Washtec. 


Her er fx listen fra postnr 2300: 


-Statoil Servicenter2300Sundholmsvej 59› Link to map24K-Statoil Servicenter2300Englandsvej 218› Link to map24K-Shell Service2300Amager F› Link to map24K-Shell Service2300Vermlandsgade 41› Link to map24K-Q8 Service2300Artillerivej 4› Link to map24K

Zyp
Zyp Mar 15 '16
Jeg læste en artikel i et dansk blad omkring ridser i lak.

De havde prøvet bilvask med nylonbørste, håndvask med nylonbørste, bilvask med blød børste og håndvask med blød børste.

Lakken var efterfølgende undersøgt grundigt i ordentlig lys og med de rette redskaber (husker ikke hvad, mikroskop eller sådan noget). Konklusionen var at børstens type var afgørende.

Lakken blev ikke skadet mere af maskinvask end håndvask - sålænge at det var med bløde børster.


Med nylonbørster blev lakken skadet, både med håndvask og maskinvask.


Derudover krævede håndvasken at man var grundig med at få brugt nok vand - ellers risikerede man ridser. Det undgik man med maskinvask.

 Så konklusionen må være at maskinvask er bedst.


Den eneste gang min bil er blevet vasket indtil videre er i bilvask. Det tog næsten 45 min, fordi vaskemaskinen slog fra 2 gange pga. bilen.

JCHansen
JCHansen Mar 15 '16
Har prøvet med HTML samme resultat men skriv hvis i vil have listen
PeterE
PeterE Mar 15 '16
Der er 100% sikkert meget religion omkring at vaske bil, og jeg tager hatten af for dem herinde som kun vasker i hånden. Jeg ville ønske at jeg havde tiden og tålmodigheden til det, og det har jeg bare ikke. Jeg har nu vasket min 10 gange og kun med Softtec maskiner og indtil kan jeg intet ser på lakken. Tager lakken skade? Muligvis. 
Twinauto
Twinauto Mar 15 '16
lakken er næppe værre end andre, men flere Tesla-ejere går nok mere op i at passe på lakken end gennemsnittet - vasker kun i maskine, har desværre ikke tid til andet, men omvendt 1 gang årlig nano-polering, Clearcoat eller hvad man nu foretrækker holder bilens lak flot vedlige - jeg har personligt aldrig set billak, hvor man ikke kan se ridser efter et stykke tid, de lyse er naturligvis mere taknemmelige, men ofte forårsager man flere cirkulære ridser ved selv at vaske end en vaskemaskine - omvendt vaskemaskinen giver ridser på langs - det er jo smag og behag, men i sollys har alle ridser. Igen naturligsvis flere, hvis lakken ikke fra tid til anden poleres på den ene eller anden måde