Loading...
dk

Ladning i Munchen Lufthavn | Tesla Forum

Haeften
Haeften Jun 2 '14

Hey,

Nogen der ved om man kan lade bilen i München Airport. Og kan man lade bilen holde i stikket mens man er væk?

På forhånd tak

Kiefer
Kiefer Jun 2 '14

Hvordan får du bilen til München?

Jeg havde samme overvejelser (sidder i Unterschleissheim ved München lige nu) om hvordan jeg kunne køre herned, men jeg syntes der blev for langt fra Middelfart til nærmeste SC'er i Hohenwarsleben. Endte med at købe en alt for dyr flybillet herned i stedet...

/Martin

Haeften
Haeften Jun 3 '14
Hey,
Jeg ville køre fra Middelfart og ned. Tage nogle et par timers sightseeing i Hamburg eller luneburg - for lige at få de ca 150 km på der mangler. Køre til SC i Hohenwarsleben og derfor til SC i Mønchberg og derfra til München. Det er i øvrigt også den hurtigste vej om sommeren og kun ca 50 km længere end den gængse.
Det sværeste sted er de ca 500 km fra Middelfart til Hohenwarsleben.
okb
okb Jun 3 '14

Jeg skal kjøre via Larvik - Hirtshals og Middelfart videre nedover til Savona i Italia om en par uker. Har fått bekreftelse fra Service Center i Hamburg at de har to ladekontakter ute på veggen som er tilgjengelige 24/7. Regner med 2-3 timers ladepause der midt på natten før jeg kjører videre til Hohenwarsleben. Deretter er det ikke noe problem å nå München via Mönchberg. Har forøvrig fått samme bekreftelse/innbydelse fra Tesla Service Center i Milano, med tilbud om lading før siste etappe ned til Savona.

Haeften
Haeften Jun 3 '14
Dejligt at høre.
Hvilken slags opladning er det ved Tesla servicecenteret i Hamborg?
11 kw?
Boski
Boski Jun 3 '14
Hamburg er 22 kw!
TwoChops
TwoChops Jun 3 '14

Så er det med et type 2 kabel? Ikke et rødt stik til mobilladeren, vel!

okb
okb Jun 4 '14

Ja, det er for type 2 kabel. Se svar fra Sven Unseld, Service Manager, Hamburg: "...wir haben außen an der Wand des SC 2 Wallbox für TYP2 Ladekabel 22 KW, diese sind 24 Stunden zugänglich"