Mvh
Gert Pedersen
Mit bud er at den manglende motorlyd medfører flere uventede bevægelser. I en brændstofbil varsler lyden af opgasning at bilen igangsætter i god tid inden det sker. Så har passagererne lige nogle splitsekunder til ubevidst at forberede kroppen på bevægelsen.
Muligvis er min mere livlige kørsel også medskyldig :-)
Jeg tror at et magnetfelt, der er kraftigt nok til at skabe ubehag, også vil slette magnetstriben på mit dankort, give et energitab som ingeniørerne i sig selv gerne vil undgå, og være små i forhold til induktionskogeplader - ellers ville jernting i kabinen blive lune.
Men jeg ved ikke hvordan sådan en motor er skærmet, så det vil da være rart at høre en ingeniørs kyndige forklaring.
TorbenS
Hvor pudsigt. Din historie kunne være skrevet af mig og om min kone.
Og det er til og med slutningen.
I vore tidligere biler blev hun også køresyg ved hård kørsel og på snoede bjergveje.
VBje, holder også på høje ultralyde fra inverter og elmotor.
@TorbenS
God historie,her er løsningen.
Tonede ruder, specialbygget midterkonsol til Champagneflasken og så konen på bagsædet.
Så kan det være der bliver ro!
Der er nu et eller andet med kvinder og snoet bjergkørsel der ikke harmonere, det er der risikoen for at panjen ryger op igen.
- R
Men det lyder da plausibelt med den højfrekvente hyletone som kun hunden kan høre, når din Drive Unit er ved at være færdig og skal skiftes, så begynder du også selv at kunne høre denne tone, hunden hører den så bare et godt stykke tid før dig. :-)
/Martin