Kæresten og jeg vil have vores første rigtig langtur / roadtrip, i Teslaen.
Planen er derfor at køre en tur til Tyskland, og prøve SuC netværket af. :)
Indtil videre regner vi med at køre mod Berlin Torsdag morgen / formiddag. Turen burde tage ca 9 timer inkl. SuC ifølge Evttripplaner.
Så tror jeg vi bruger natten der, dagen efter enten køre rundt i Berlin, eller tage det offentlige. Vi hælder nok mest til at køre rundt - men kan det betale sig?
Berlin er jo en stor by, så jeg er lidt i tvivl om hvad man får mest ud af?
Gaden Kurfürstendamm skulle være en lang shopping gade, og den slags kan kæresten godt lide. Ellers havde jeg tænkt mig at køre lidt rundt se, CPC, Potzdamer Plats, Brandenburg Tor, KaDaWe (måske)..
Med alt dette: Bil eller offentligt?
Og så tror jeg vi kører videre Syd-Sydvest, overnatter et sted, måske Hannover og drager tilbage mod Danmark, hvor turen går igennem Hamburg.
Jeg har læst at McArthurGlen Designer Outlet, i Hamburg skulle være et besøg værd. Kan I anbefale dette, eller nævne et alternativ?
Og så lige et stop på en grænsehandel på vejen.
Har I nogen inputs, som jeg sikkert ikke har tænkt over?
Vedr ladning så bliver det via SuC, og så kraftstik. Så vidt jeg ved virker de røde stik ligeså godt dernede som i Danmark, og det er uden adapter.
Hvis vi kører rundt i Berlin, Hamburg, eller en anden, så skal jeg nok have købt et miljømærke. Jeg forstår at EV biler ikke undgår det.