Loading...
dk

Dårlig Wi-Fi forbindelse til hjemmerouter/extender | Tesla Forum

svhansen2006
svhansen2006 Mar 22 '16
Jeg oplever dårlig connection (kun 1 prik) når jeg linker til min hjemmerouter. Har forsøgt med en extender med med samme resultat. Når jeg sammenligner med f.eks. wi-fi på min iphone har den meget bedre forbindelse samme fysiske sted som bilen. Nogen der har oplevet det samme?
Twinauto
Twinauto Mar 22 '16
Jeg har konstateret damme problem med min extender, har prøvet at rykke extenderen flere steder tæt på bilen uden held
Hilbert
Hilbert Mar 22 '16
Prøv evt. at tilslutte uden sikker forbindelse.
svhansen2006
svhansen2006 Mar 22 '16
Takker. "Uden sikker forbindelse" ? Er det en setting på routeren, extender eller i bilen?
Twinauto
Twinauto Mar 22 '16
Det har jeg prøvet, det hjælper ikke.

Hvordan vender din bil i forhold til huset? Har ikke checket det fuld ud, men umiddelbart virker det som om, at når jeg holder med bagenden parkere op mod huset, så er der lavt signal, holder jeg med fronten mod, så er det meget bedre - prøv evt lige det og skriv resultat her
TorbenS
TorbenS Mar 22 '16
@svhansen2006 og Twinauto. Jeg har nøjagtig samme problem og har også prøvet med en range extender som sad 2 m fra bilen. Bilen har kun forbindelse til routeren og den skal meget tæt på. Jeg tror bla at Teslaens wifi antenne er dårlig. Indtil videre har jeg opgivet. 
KimT
KimT Mar 22 '16
Til info så er wifi antennen placeret i højre sidespejl :

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10714185_641370619313584_2380464937998651473_o.jpg

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 22 '16
BrianG
BrianG Mar 22 '16
Ligner nu mere højre sidespejl :-)
KimT
KimT Mar 22 '16
Din eller min højre side - damn.......
Twinauto
Twinauto Mar 22 '16
Det giver mening, når man holder med bagenden til er spejlet en hindring, se dette:

will definately cut your signal strength to about 50%. The problem with mirrors is that they have a pretty thik metalic layer behind the glass.This is the layer that reflects light and other em signals like wifi. Most of the signal will be reflected of the mirror but you can still have a good connection if there is space for the signal to travel around that mirror by reflecting on other objects such as walls. The perfect setup would require no objects in the path of the signal.
PEL
PEL Mar 24 '16
Jeg har 3 væsentlige punkter vedrørende extender brug.

Uden for meget teknik forklaring så:

1. Vælg extender af samme mærke som wifirouter , det burde ikke betyde noget men alligevel...

2. I opsætning af extender vælg WDS mode. 

3. Hvis bilen "ser" wifi-router først har den en tendens til at blive hængende på den :-(

Hvis det ser ud som om det er punkt 3. der er det største problem er der 3 muligheder.

A. Flyt wifi-router længere væk så den ikke bliver spottet først

B. Tryk på wireless symbolet i Tesla , så skulle den gerne vælge det stærkeste signal.

C. Flyt wifi-router tættere på Tesla og skip extender.

Den sidste mulighed er at anbefale hvis mulig :-)

Mvh Poul Erik

Forummets indlæg er redigeret af PEL Mar 24 '16
PEL
PEL Mar 24 '16
Citat fra PEL Jeg har 3 væsentlige punkter vedrørende extender brug.

Uden for meget teknik forklaring så:

1. Vælg extender af samme mærke som wifirouter , det burde ikke betyde noget men alligevel...

2. I opsætning af extender vælg WDS mode. 

3. Hvis bilen "ser" wifi-router først har den en tendens til at blive hængende på den :-(

Hvis det ser ud som om det er punkt 3. der er det største problem er der 3 muligheder.

A. Flyt wifi-router længere væk så den ikke bliver spottet først

B. Tryk på wireless symbolet i Tesla , så skulle den gerne vælge det stærkeste signal.

C. Flyt wifi-router tættere på Tesla og skip extender.

Den sidste mulighed er at anbefale hvis mulig :-)

Mvh Poul Erik

Endnu en observation:

Når jeg slår spejle ind falder signalet fra fuld til 1 prik , nogen gange lidt mere....

Løsning: Den ene antenne på extender drejes 90 grader , nu fuld signal igen :-)

Mvh Poul Erik