Loading...
dk

Ladeboks med abonnement: EVSE eller Clever? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 25 '16
Til juni skal jeg have sat en ladeboks op, jeg tænker at jeg ligeså godt kan tage en med abonnement, så jeg kan få 1 kr retur pr kWh. Hvis ordningen så udløber til nytår, når den ikke helt at tjene sig hjem, men fortsætter ordningen i 2017, så bliver den jo tjent hjem, and then some.

Men hvem skal man vælge? Umiddelbart er det kun www.evse.dk og www.clever.dk jeg overvejer. Dansk Elbil Support har jeg kigget på, men kan se at der er mange utilfredse med dem, så dem har jeg afskrevet.

Jeg tror dog EVSE er noget billigere end Clever, men det er svært helt at gennemskue priserne, når der er abonnement, afskrivning, osv med inde i billedet. 

Hos Clever er det dem der ejer boksen og boksen skal returneres når abonnementet opsiges, men de kan ikke udelukke at det bliver muligt med frikøb efter endt abonnement. 

Nogle erfaringer?

Kiefer
Kiefer Mar 25 '16

Dette har været diskuteret til hudløshed her på forum, prøv og søg. 

Men, det er altdig udbyderen af ladeboksen der ejer boksen, det er hele meningen med ordningen. Du kan ikke købe en boks og derefter få et abonnement.

Om du vælger den ene eller den anden er op til dit forbrug, ved at vælge Clever kan du så samtidig få billigere abb. til deres landsdækkende ladenet.

Men husk at regne ind hvor meget du skal lade før det kan betale sig, for de fleste ender det med at gå lige op og ikke være den helt store forretning.

Har du eget firma kan du også lave noget den vej igennem. Det er der skrevet stople op og stople ned her på forum.

/Martin

Dette emne er låst