Loading...
dk

3 røde blink fra laderen | Tesla Forum

burns
burns Mar 26 '16
Jeg prøver at få ladet bilen med den medfølgende lader via det røde runde stik eller der sorte med 3 ben, men uanset hvilket stik Jeg bruger, så bliver laderen 3 røde blink i uendelig cyklus.

Hvad betyder 3 røde blink?

Jeg skulle jo gerne have strøm på bilen...Og er uden for super charger området.
P85DK
P85DK Mar 26 '16
Har du ordentlig jord på stikket?
ErikBH
ErikBH Mar 26 '16
@burns, hvor i verden er du? Norge?

Vh. Erik
burns
burns Mar 26 '16
Det er et ny-etableret dobbelt stik (har både kraft og 230V). Jeg har ladet 1 gang fra det og det gav det mig også portionerne men jeg lod den stå tilkoblet og forlod den hvor den lyste rødt på bilen og senere begyndte den at lade. Men denne gang sætter jeg laderen til kraft og laderen kommer med 3 røde blink allerede inden jeg har sat den til bilen. Bilen lyser forventeligt rødt når jeg sætter laderen til. Jeg har prøvet reconnect og reset uden held.

Jeg aner ikke om det er en jord-fejl. Det var derfor jeg spurgte til hvad 3 røde blink betød. :-)

Jeg er i Thisted området. Jeg kan sikkert købe strøm ved naboen, men det får jeg jo ikke læst dette udtage med (jeg kommer til at skulle bruge det flere gange, hvis det kan komme til at virke).
Twinauto
Twinauto Mar 26 '16
Har lige fået 16a, den skal ikke lyse rødt - er du sikker på at rødt adapterstik sidder 100% på plads og a samling mellem laderkabel og 16a adapter sidder helt samnen - oplevede lige at jeg kun ladede med 10a, det var fordi adapterstik ikke sad 109%
burns
burns Mar 26 '16
Jeg er helt sikkert på at det er forbundet som det skal, både da jeg prøvede med 400V og 230V interfacet.

Jeg vil se nærmere på det i morgen.
EVfan
EVfan Mar 27 '16

Citat fra burns Jeg er helt sikkert på at det er forbundet som det skal, både da jeg prøvede med 400V og 230V interfacet.

Jeg vil se nærmere på det i morgen.

@ Hvis du får brug for lidt hjælp, ligger der en PM med info.

/Jens

BlackPanther
BlackPanther Mar 27 '16
Tesla Connector Guide

Se side 7.

Ellers prøv en reset af adapteren og evt. en reset af Tesla (de to rullehjul på rettet osv.)

burns
burns Mar 27 '16
Citat fra BlackPanther Tesla Connector Guide

Se side 7.

Ellers prøv en reset af adapteren og evt. en reset af Tesla (de to rullehjul på rettet osv.)

"Contactor failed"... Ifølge det jeg har læst betyder det at et relæ ikke gør som det skal. Og de ligger i batteriet. :-/ lyder som noget jeg skal snakke med Tesla om.
burns
burns Mar 27 '16
Er der nogen retningslinjer for hvor stor spændingsforskel der må være fra nul til jord? Jeg måler ca 80 volt AC på denne installation som UMCen nægter at lade mig lade med.

At UMC kommer med 3 røde blink selv uden at være sat til bilen tyder dog på at 'contactor failed' ikke stemmer. Dokumentet passer måske ikke til min UMC?

UMCen er testet på en anden installation hvor den ingen problemer har.
DeaconWP
DeaconWP Mar 27 '16
ring til mig på 30 seks89 98syv