Loading...
dk

Valet - og den der pinkode | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 1 '16
Håber at emner passer nogenlunde ind her, og kunne ikke finde andre indlæg på Valet. 

Så fik jeg det prøvet, mest fordi flere af os talte om at man bare kan slå Valet til og få en ekstra tyverisikring. Sådan virker det bare ikke.

Jeg slog Valet til iaftes, og fandt på en pinkode. Her til morgen havde jeg glemt alt om det, og kørte afsted - dvs afsted og afsted er så meget sagt. Bilen kan sagtens starte og køre og derved stjæles - den er bare på halv kraft eller deromkring. Accelerationen er voldsomt droslet ned, og max fart er 113 km. Jeg troede selvfølgelig at der var noget galt, og opdagede til sidst at det står 'Valet' over de 113 kmt også også istedet for navnet på føreprofilen. 

Men som tyverisikring? Nej.

mortendk
mortendk Apr 1 '16
PeterE>

"Valet Parking" er jo ganske populært på Tesla hjemegn (Californien) - men bilen skal jo kunne køre, ellers giver funktionen ikke meget mening...

Følgende fra Teslas release notes, lidt sikkerhed får du da med i pakken :)

Valet Mode limits Model S’s driving performance and restricts access to certain settings and personal information, specifically: 

• Maximum speed (70 mph, 113 kph) and power 

• Frunk and glove box are locked 

• Cruise Control/Traffic-Aware Cruise Control is disabled 

• The PLACES button on the Maps app is disabled to protect Home/Work addresses 

• Driver Profiles and HomeLink settings are not accessible

PeterE
PeterE Apr 1 '16
Du har Morten, og der virker jo. Min pointe er at det ikke er meget værd som tyverisikring, når bilen på 2 timer kan kommer 226 km væk :))) Gad vide om den kan oplader på en SuC...
KimT
KimT Apr 1 '16
Det er nok mere beregnet til at når du smider den ned på dækværkstedet for at få skiftet dæk, at de ikke mener de skal tage en tur i den. Eller når du låner den ud til din 18årige søn der lige har fået kørekort........
CanEl
CanEl Apr 1 '16
jeg mener at valet mode også låser adgang for at slå forbindelsen til bilen fra (always connected). og at det var det der var en sikring af bilen, at den kunne spores.
Kemikeren
Kemikeren Apr 30 '16
I Valet kan man ikke ændre i bilens konfiguration, hvorfor man ikke kan sætte den op Offline.

Så længe bilen er online, kan du få GPS-info på den via din app. 

Hvis din bil (via nøgle) er stjålet og i Valet, så vil den stadig være til at finde fordi den er online.

Så er det bare at bede politiet følge din GPS-position og arrestere personen der træder ud når den står stille...