Loading...
dk

Lydkvalitet ved telefonsamtale over indbygget bluetooth | Tesla Forum

lasen
lasen Apr 1 '16
Hej
I min TESLA S fra september 2015 har jeg nu gentagne gange fået "klager" fra folk jeg taler med via indbygget bt forbindelse.
Jeg kan høre folk rimelig tydelig, men de klager over ekstrem støj, rumlen susen, også ved moderate lovlige hastigheder i deres ende.
Støjen er kendetegnet ved rumlen når jeg holder mund, og susen når jeg taler
Min telefon er en iphone 6+
Har i oplevet noget ligende, eller gode forslag
mvh
Lars
PexJensen
PexJensen Apr 1 '16
Jeg er faktisk imponeret over hvor god lyd der er, når fruen ringer fra bilen. Er først når hun slår afviser til at jeg opdager hun har ringet fra bilen.
KimT
KimT Apr 1 '16
Er absolut enig med PexJensen.

Der må være noget galt med din Lars

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 1 '16
PChr
PChr Apr 1 '16
Folk siger ofte at jeg skal tale højere. Har I samme problem ?
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1 '16
Nej, kan kun bekræfte Pexjensen i at der er rigtig god lydkvalitet via bt. Jeg kan også kun sjældent høre at der ringes fra bilen. Det er lige før at jeg vil påstå at hun går klarere igennem via bt i bilen end når der ringes fra telefonen (Iphone 5)
MrStrange
MrStrange Apr 1 '16
Hej Lasen

Min kone brokker sig også over samme dårlig lyd og driller med at lyden er bedre i hendes Nissan Note.

Min er en S70 fra november 15.


Chris
Chris Apr 1 '16
Kan godt genkende dit problem Lasen. Har samme telefon som dig.
sjensen
sjensen Apr 1 '16
Upåklagelig lyd over bluetooth med vores husstands android telefoner.
TwoChops
TwoChops Apr 1 '16
Ingen problemer i vores P85 fra marts '14 og P90DL fra december '15. iPhone 6 og 6S
gw
gw Apr 1 '16
Får lignende klager. Har iPhone 6. S85 fra Mar 15
BrianG
BrianG Apr 2 '16
Får lignende klager. Men jeg har haft Iphone6 i snart 1,5 år og i samme periode haft 4 forskellige biler. Samtale fra alle 4 biler har jeg fået klage over, så jeg hælder nu mere til at det er Iphone6 den er gal med. Understøttes af at jeg også har haft 2 bluetooth øresnegle i samme periode, med nøjagtig samme problem.......
Jabba
Jabba Apr 2 '16
Har oplevet den bedste lydforbindelse/kvalitet nogensinde med mine iPhones. 5s og 6s Plus.
BoHolden
BoHolden Apr 2 '16
Hvis min telefon ligger på gulvet får jeg klager - placerer jeg den i forruden er der ingen issues.
lysmanden
lysmanden Apr 2 '16
Min kone klager altid.... Over alt..... Har dog selv kunder der siger det suser meget i højt. Har også salv en irriterende resonans fra en baghøjtalere som jeg kan høre når andre taler. Svarer til at højtaler gitteret sidder løst
Clubman
Clubman Apr 2 '16
Jeg oplever også kun fremragende forbindelse med P85 fra dec. 2014 og iPhone 5S
Heinzzz
Heinzzz Apr 4 '16
Oplever, og får klager over, at mit signal hakker helt vildt. Næsten helt sikker et problem hvis jeg samtidig kører gps.....men af og til også et problem når jeg kører uden.
(70D fra dec 2015 med en iPhone 5s)
lasen
lasen Apr 4 '16
Tak for input - billedet er ikke helt klart - noget kunne tyde på problemer med iphone 6 - eller en kombination af telefon og bil.
Jeg prøvet at kontakte Tesla med problemet
lasen
lasen Apr 7 '16
Hej
Som lovet update efter besøg hos Tesla (sommerdæk). På Aarhus værkstedet havde de hørt om problemerne og at de kan løses/forbedres med en reset af parrot modulet, som de foretog på stedet.

Jeg har væsentlig bedre lyd (udgående) efter denne "operation"
PChr
PChr Apr 7 '16
Ved du om det er muligt at resette  modulet selv ?
lasen
lasen Apr 7 '16
@PChr

Det kræver "token" - jeg gætter på det er service login på Tessie - men tænker på om de evt kan gøre det remote hvis man fejlmelder det?