Loading...
en

Langsom opladning - meget langsom

Bayramo
Bayramo Apr 1 '16
Hej Alle

Har en 16 ampere oplader derhjemme som altid har opladt med 43 km/t. 

De seneste dage er hastigheden dog sænket helt ned til 15-20km/t ved opladningen derhjemme. 

Hvad kan dette skyldes? 

Af og til har jeg også oplevet at min sikring ryger derhjemme 3-4 minutter efter jeg har sat opladeren i bilen. Når jeg genstarter sikringen virker den dog fint igen. 
Håber nogen kan hjælpe, nu hvor Tesla servicecenter er så elendige til at svare. 

På forhånd Tak og god aften. 

SuneH
SuneH Apr 1 '16
Ser ud til at du kun lader på en fase. Der plejer at være et lille tretal i en cirkel for at vise, at man lader på tre faser. Tjek stikket? Er der en løs forbindelse? Ellers tror jeg du skal have en elektriker til at se på det.<br />
En anden mulighed kunne være koldt batteri, men hvis det har virket hele vinteren, er det nok ikke det :-) Nu er det jo endelig blevet lidt lunere.
The Forum post is edited by SuneH Apr 1 '16
Bayramo
Bayramo Apr 1 '16
Har været på ferie 8 dage hvor batteriet nok har været meget koldt. Men har nu kørt tre dage - så batteriet bør vel snart blive varmt nok til at lade hurtigere ? 

Jeg tjekker ellers det nævnte når jeg får mulighed - tak :)
NCL
NCL Apr 2 '16
Det er med garanti ikke pga koldt batteri.
Prøv at måle/få målt på din installation om der er strøm i alle faser. Hvis der er det kan det enten være dit umc kabel eller laderen i bilen. Du kan jo alternativt prøve at lade et andet sted med dit eget kabel. Hvis det virker er det din installation den er gal med. Hvis ikke, så prøv at låne et umc kabel og se om det virker. Hvis det heller ikke virker er det laderen i bilen.
Du kan jo skrive hvor du kommer fra, så er der helt sikkert en anden ejer der vil stille installation/kabel til rådighed :)
runeh
runeh Apr 2 '16
Der er nok røget et par sikringer/forsikringer? Den lader i al fald kun på 1 fase, i stedet for 2 eller 3 (så skriver den et lille 3 tal i begge tilfælde).