Loading...
dk

Opladnings muligheder i Norge til sommer omkring Norefjell | Tesla Forum

TLR
TLR Apr 4 '16
Vi ønsker at tage på ferie til Norefjell i Norge til sommer og vil meget gerne høre fra andre Tesla ejere, som har erfaring/viden i den forbindelse, som de ønsker at dele ud af. Vi vil især gerne vide mht opladning , men også gerne udflugter som er værd at se
Thor
Thor Apr 4 '16
Mht. opladning, så tjek Plugshare ud. Der kan du få en god oversigt.

Det anden kan jeg desværre ikke hjælpe med, men du kan prøve at undersøge Tripadvisor, og se om de har nogen gode forslag. :)

HJJ
HJJ Apr 5 '16
Nu kommer det lidt an på hvor du kommer fra. Lier ved Drammen er der SUC i begge retninger.
Vi skal på tur til Bergen til august. Skal bo på Sole Hotel i Nordsund og der er der som hotelværten siger , naturligvis gratis opladning af Teslaen.
Prøv at skriv til det sted i skal bo. De er vant til Teslaer i det norske
HJJ
HJJ Apr 5 '16
Læs nedenstående på dette forum. De fandt flere ladere på ski enteret.
"Langtur i 70D, er der nogle erfaringer"
MRT
MRT Apr 5 '16
TLR: supercharging i norge fungerer fint, men som snart skrevet mange steder kan du IKKE lade på lokale installationer med dansk UMC (teslas ladekabel), da jord og vist også faser er anderledes i norge.

Det lærte vi på den næsten hårde måde. Vi stolede på hotellets melding om at de havde ladet masser af teslaer... Det var så kun norske... Uanset velvillighed, forsøg med fejlfinding på norsk schuko adapter, test af hotellets nyeste installation mm, så blinkede UMC fire irriterende røde blink: jordforbindelse ikke god nok!

Det endte med 94 km ned ad bakke med range mode slået til, slukket aircondition mm til dombås supercharger. Det gik og teslaen fik sin strøm.

Der er andre lademuligheder mange steder - typisk 11 kw. Kræver type2 stik eller chademo (dyrt, går hurtigere) og ofte også oprettelse hos leverandøren.

Men dejligt land og rækkevidden øges bestemt af at stort set hele landet har maks 80 km/t
KS
KS Apr 5 '16
Jeg har 3 stk norske ladere, som jeg udlejer - og indtægten går til at holde træf og drift af forummet. Det koster ligesom CHAdeMO adapterne 250 kr/uge at leje + 3000 i depositum. 1 er p.t. ude, og uge 26 er alle 3 med på tur til Nordkapp - egentligt derfor de blev anskaffet.
HJJ
HJJ Apr 6 '16
Husk Ken, at jeg gerne skulle leje et sæt midt i august i en uge.
Mvh.
Hans Jørgen
TLR
TLR Apr 9 '16
Hej Ken
Er det muligt at leje en norsk lader i uge 28, hvor vi skal bo i fjeldhytte i Norefjell ?
Hilsen Thomas
Forummets indlæg er redigeret af TLR Apr 10 '16