Loading...
dk

Autopark aldrig tilbudt:-( | Tesla Forum

PEB
PEB May 11 '16

Citat fra jensk2

- En el-bil der er indregistreret i 1995 er afgifts fri i både Tyskland og Danmark.

What am I missing/hvad har jeg overset??

mvh

jens

Årstallet?

Thor
Thor May 11 '16
Tyskland har, ligesom Sverige, ingen registreringsafgift på deres biler.

Hvis en bil indregistreres skal der betales reg. afgift. Og i dette tilfælde skal den altså vurderes af Skat, og så ligges der pt 20% af 150% til.

Eftersom du ikke kan finde en Tesla der er indregistreret i 1995 (Er det en tastefejl fra din side?), så gør det sig vel ikke gældende i Danmark.

Det er også muligt at jeg helt og aldeles misforstår dig. Men du får ikke en Tesla fra Tyskland ind i Danmark, uden at betale 20% af 150% i registreringsafgift. 

jensk2
jensk2 May 11 '16
Det forstår jeg ikke? En Tesla S 90D, der er seks måneder gammel og indregistreret  2015 i Tyskland og har kørt 6.000 km - hvorfor mener du den skal vurderes og afgiftsbelægges?
jensk2
jensk2 May 11 '16

Hov, jeg linkede til en 90D som KUN havde gået få tusinde, her er en link til en 'gammel nok' bil: http://ww3.autoscout24.de/classified/285672938?asrc=st|as 

Den er fra 1995 og har gået mere end 6.000 km.

TeslaFreak
TeslaFreak May 11 '16
jensk2 fordi sådan er afgift reglerne. Du kan jo hellere ikke importere en BMW 2015 fra tyskland og slippe for afgiften.
jensk2
jensk2 May 11 '16

Selvklart ikke fordi BMW'en jo både var og er afgiftsbelagt! Men det var en Tesla årgang 2015 jo ikke!

Allerede de gamle afgifts regler fastsatte afgiften ud fra bilens nyværdi incl. afgift:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947291&chk=211047

Og I dette høringsvar: http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l61/bilag/4/1574621/index.htm 

svarer man vagt på EU Domstolens praksis vedr. residualafgift:

en overholdelse af EU-Domstolens

retspraksis, hvorefter der ved første-

gangs indregistrering af importerede

brugte biler i Danmark – end ikke i

enkelte tilfælde – må betales mere i

registreringsafgift end residualafgif-

ten i tilsvarende biler, der er blevet

indregistreret i Danmark som nye bi-

ler.

Jeg tror Ulrik Mehr har ret her ovre i Facebook:

https://www.facebook.com/groups/fdel.dk/search/?query=import 

A: Afgiften på en 2015 Tysk Tesla er 0%.

B: Er bilen i øvrigt over 6 mdr og 6.000 km gammel skal der end ikke svares dansk moms, men alene de 19% tysk moms er tilstrækkeligt.

/jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 11 '16
Thor
Thor May 12 '16
Tjah, jeg tror simpelthen ikke Skat, eller den danske stat, vil acceptere det.

Giv det et forsøg - eller få en udmelding fra Skat først. Der er mange måde at fortolke reglerne på. Og det er ikke sikkert, at de forstår det på samme måde som Ulrik gør.

Selvom det står som det gør, så er det ikke sikkert udfaldet bliver det. 

DeaconWP
DeaconWP May 12 '16
Jeg synes det lyder som om du her skulle bede om (købe) et bindende forhåndstilsagn, for jeg synes du fortolker loven og de nævnte "bilag" på en god måde.
P85DK
P85DK May 12 '16
men er bilerne i DK ikke noget nær det billigste du finder?
jensk2
jensk2 May 12 '16

P85DL: men er bilerne i DK ikke noget nær det billigste du finder?

Nah, den tyske S90D jeg linker til koster Euro: 104800,00 lig dKr: 779785,36 og har 21" fælge og alt udstyr foruden vinterpakke (min S70D har alt foruden Ultra Sound og altså vinterpakke, som jeg kan lide:-()

Den 'for nye' S90 har alt udstyr og koster € 99.900 == 743,350 dKr, men vil få tillagt 6% moms. 

Den billigste/eneste S90D jeg har fundet på BilBasen koster 895.000 og har f.eks. kun 19" fælge: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/90d-5d/2834246

Selvfølgelig nyere, men det ser ud til at de 20% af 150% afgift allerede smitter af på de danske priser, som dog måske/sikkert er midlertidigt lidt nede pga. lidt for stort udbud og evt. politiker mistro??

P85DK
P85DK May 12 '16
prøv du at trykke dem der har til salg lidt på maven, du vil blive overrasket over hvor langt de er klar til at gå ned. Slut februar blev jeg tilbudt en P85D til 785 med alt i udstyr og 21" sommer og vinter.
jensk2
jensk2 Jun 18 '16

Hej igen,

Tror fortsat at en Tesla fra 2015 er afgiftsfri ved import efter 6 mdr og 6.000 km.

Gik til Told Og Skats hjemmeside og foretog en beregning af afgiften på min nuværende 70D her:

"https://motorregister.skat.dk/...amp;_nfls=false";

Jeg valgte første indregistrering 1-12-2015, import 1/6-2016, kilometer stand 10.000 km.el-bil, nyværdi 740.000 dKr, indkøbspris 600.000 dKr. Afgiftsberegningen er indsat nedenfor og beregner afgifter undervejs, men ender til sidst alligevel med:

~~Endelig afgift:  0,00  kr.

Retter jeg blot bil typen til en benzin bil der går 41 km/l og udleder 40g CO2, svares:

~~Endelig afgift: 308.484,00  kr.

Det er ganske vist!

mvh

jens

~~Fradrag/tillæg til værdien 
Radio fradrag værdi (2016) (1):-400,00  kr. 

AbsBremser fradrag værdi (1):-3.750,00  kr. 

Airbags fradrag værdi (2):-5.120,00  kr. 

ESP fradrag værdi (1):-2.500,00  kr. 

EuroNcapStjerner fradrag værdi (1):-2.000,00  kr. 

Sum af fradrag/tillæg til værdien: -13.770,00  kr.   

Beregning af registreringsafgift før fradrag/tillæg 
1. skalaknæk (105%): 0,00  kr. 

2. skalaknæk (150%): 0,00  kr. 

Bruttoafgift: 121.848,00  kr.   

Fradrag/tillæg til afgiften 

Brændstof fradrag afgift benzin (1):-102.800,00  kr. 

Selealarm fradrag afgift (2):-600,00  kr. 

Sum af fradrag/tillæg til afgiften: -103.400,00  kr.   

Minimum afgift efter tillæg/fradrag 

Minimum afgift for personbiler: 18.448,00  kr.   

Registreringsafgift 

Afgiftspligtig værdi: 0,00  kr.   

Registreringsafgift: 18.448,00  kr.   

Elbil/Pluginhybrid fradrag i afgift (indfasning):-14.758,00  kr. 

Elbil/Pluginhybrid bundfradrag:-3.690,00  kr. 

Toldsyn: -60,00  kr. 

Endelig afgift: 0,00  kr.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 18 '16
T3S7A
T3S7A Jun 18 '16
så køb du bare den.
Selvfølgelig er der afgift ved import. Giver da sig selv. Vil jo virkelig være at skyd sig i foden, at slå elbil salget ihjel i dk, men at man så kunne købe uden afgift ved at købe let brugt, hvor man hellere ikke betaler dk moms. Så køb du bare. Eller endnu bedre, køb en i Norge, der er hellere ikke moms på.
Jesperbang
Jesperbang Jun 18 '16

Hvis du er I tvivl om der kommer afgift/moms på, kan du jo betale for et bindende svar fra SKAT, det kan de ikke lave om på.

jensk2
jensk2 Jun 18 '16
Citat fra T3S7A så køb du bare den.
Selvfølgelig er der afgift ved import. Giver da sig selv. Vil jo virkelig være at skyd sig i foden, at slå elbil salget ihjel i dk, men at man så kunne købe uden afgift ved at købe let brugt, hvor man hellere ikke betaler dk moms. Så køb du bare. Eller endnu bedre, køb en i Norge, der er hellere ikke moms på.

Jeg syntes dit svar udtrykker al for stor tillid til politikerne og embedsmændene - til gengæld har jeg stor respekt for Told og Skats systemer, baseret på min erfaring med at registrere sol-celle park virksomhed i Tyskland. Totalt automatisk!.

Dit svar er næsten uforståeligt - har du bemærket at hjemmesiden oplyser 0 kr for elbilen, men 308.484,00  kr.for en benzin bil med helt samme data?

/jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 18 '16
P85DK
P85DK Jun 18 '16
Citat fra jensk2
Citat fra T3S7A så køb du bare den.

Jeg syntes dit svar udtrykker al for stor tillid til politikerne og embedsmændene - til gengæld har jeg stor respekt for Told og Skats systemer, baseret på min erfaring med at registrere sol-celle park virksomhed i Tyskland. Totalt automatisk!.

Dit svar er næsten uforståeligt - har du bemærket at hjemmesiden oplyser 0 kr for elbilen, men 308.484,00  kr.for en benzin bil med helt samme data?

/jens

Ha ha ha  :-) det må være årets joke

DeaconWP
DeaconWP Jun 18 '16

jensk2: Uhyggeligt interessant læsning.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage næste skridt, og gå ned i en synshal, som laver de der toldsyn. Så prøv om han vil se, hvor langt han kan gå med den i hans systemer, og s, hvad hans afgift ender på.

Du er vist den første der har nævnt det her på forum. Og du har gode argumenter for det du siger.

Jeg tror faktisk du kan have ret.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 18 '16
P85DK
P85DK Jun 18 '16

@DeaconWP - nu har toldsynsmanden (som i er lig en normal synsmand) intet med værdifastsættelsen at gøre andet end at notere stand (som i 99% sættes til middel), udstyr, stelnummer etc. Det er hos SKAT, eller hos en selvanmelder, at de fastsætter en eventuel afgift og størrelsen heraf. Hvis selvanmelderen sætter afgiften til 0 kr, så kan man være sikker på at den udtages til kontrol af SKAT.

For at få under middel i stand, skal synsmanden foretage en omfattende billededokumentation og det gider de ikke, men mindre det virkelig er under middel stand

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 18 '16
Twinauto
Twinauto Jun 18 '16
Helt korrekt, synet har INTET at gøre med afgiften mere, kampen skal tages direkte med Skat, og ikke fordi jeg forsvarer princippet, men reglerne er ret klare - hvornår konfigurerede du bilen og afgav en ordre, som ikke kunne fortrydes - er det efter 1/1 så falder hammeren, rimeligt eller ej.
DeaconWP
DeaconWP Jun 18 '16

Okay gutter. Har I helt mistet kampgejsten?

Det har jeg nu også, men når nu jensk2 kan se på Skats hjemmeside, at der ikke er afgift på, så synes jeg da, at han skal kontakte nogen der ved lidt mere end os.

Hvis nu det er rigtigt, at bilen ikke må afgiftes med mere, end den skulle i "fødselsåret, som var den født i Danmark", så kan det da være en af de bedste harmoniserings regler vi har i EU.

jensk2: Jeg synes du skal arbejde videre med det. Mange kan have positiv glæde af dine anstrengelser.

Sider: « 1 2 3 »