Loading...
dk

P85D Rocketmode Secret Sauce? | Tesla Forum

Sithfury
Sithfury Apr 11 '16
Har i set de par videoer der er kommet af opgraderede P85D, der har fået lagt noget til ovenpå Ludacrous Mode?

Der er også en fransk udgave med tilsvarende, her kalder de featuren Rocket Mode.

P85DK
P85DK Apr 11 '16
fake :-)
fmm1000
fmm1000 Apr 11 '16
Jeg har set dem begge og har læst hele tråden på TMC. Det diskuteres, om det bare er en prank.
Vi får nok svaret her midt i måneden, hvor prisen på S stiger og vi formentlig får et facelift af S og udrulning af destination chargers i Europa.

Helt uvidenskabeligt klokkede jeg tiden med min mobiltelefon fra 0-100 på den franske video og kom frem til en tid omkring de fire sekunder. 
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Apr 11 '16
Sithfury
Sithfury Apr 11 '16

Citat fra P85DK fake :-)

Det er for nemt bare at sige fake.. de fleste på TMC mener der er noget om det.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/secret-sauce-power-upgrade-coming-beyond-ludicrous.67854/

Forummets indlæg er redigeret af Sithfury Apr 11 '16
fmm1000
fmm1000 Apr 11 '16
Enig.
Det giver også mening i forhold til den lovede 1/4 mile tid, som de i dag ikke kan opnå samt, at et bilblad har opgivet 0-100 tider, som ingen ejere kan opnå.
MartinPedersen
MartinPedersen Apr 11 '16
Jeg har en ide om hvordan den bil kunne blive lidt hurtigere, en form for vægtbesparing, og her er der ikke tale om carbon dele =)
P85DK
P85DK Apr 11 '16

Citat fra Sithfury

Citat fra P85DK fake :-)

Det er for nemt bare at sige fake.. de fleste på TMC mener der er noget om det.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/secret-sauce-power-upgrade-coming-beyond-ludicrous.67854/

De fleste måske, men men men - kW udlæsningen i displayet viser ikke mere power draw, så indtil videre siger jeg fake

Men indrømmet, det ser da imponerende ud når de 140 kg bliver presset tilbage i sædet omend det ser noget påtaget ud

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 11 '16
KS
KS Apr 11 '16
@P85DK:
Helt enig - det er fake - batteriet kan ikke levere mere "sauce" end det allerede gør - selv med en L sikring kan man max trække 1425A fra batteriet inden det droppet til under 320v, hvilket er minimum for hvad inverteren kan klare. Så det kan ikke være korrekt.

Kun ved hastigheder under 35 mph eller 55 kmt, er det muligt for Tesla at lave trick med accellerationen, da bilen i dette hastighedsbånd er langt fra grænsen på de 1425A som sikringen kan klare. Skal der hentes noget på en L-mode bil, er det derfor fra 0-55 kmt der skal tweakes.
Torben_E
Torben_E Apr 11 '16
Ken... Dont rule it out completely...

Hele ideen med Ludicrous var at give extra power i intervallet 50-100 km/t og muligvis give os den oprindelige "Insane" 0-50 acceleration tilbage. 

Efter vores utallige test ved vi at effektforbruget op til 100 km/t ligger under 400 kW (kemisk set) så med Ludicrous der giver 51 kW extra (elektrisk) kan batteriet godt levere mere hvis en ny SW tillader en bedre traction kontrol.

Iøvrigt er det godt faked hvis det er en fake.... Ikke så meget skærmen det er nemt at lave men deres skuespil ville være til en Oscar...

Så jeg udelukker det ikke.... og håber selvfølgelig også på at de kan levere de lovede som er 10.9 s på 1/4 Mile.

Torben_E

PEB
PEB Apr 11 '16

Citat fra MartinPedersen Jeg har en ide om hvordan den bil kunne blive lidt hurtigere, en form for vægtbesparing, og her er der ikke tale om carbon dele =)
Jeg tænkte præcis det samme. :-)
P85DK
P85DK Apr 11 '16
@TorbenE - Hvis du synes de er gode skuespillere, så er det nok fordi det er det de reelt er, tjek nogle af hans andre videoer ;-)
Torben_E
Torben_E Apr 11 '16
Damm... 0-1 til mig...

Stopher man har vel lov til at håbe...

Torben

P85DK
P85DK Apr 11 '16
Jeg håber også det er rigtigt, men alt peger på at det bare er click bate for at få folk til at se hans videoer