Loading...
dk

Hamborg Lufthavn - Parkering og ladning | Tesla Forum

VH
VH Apr 12 '16
Har netop rejst fra Hamborg lufthavn.

Jeg var i den forbindelse lidt nervøs for om der ville være så meget dræn på Tesláen, at vi ville få svært ved at nå til en SUC på vejen hjem.

Derfor bestilte jeg Valet parkering på www.c-maxx.de.

Vi kørte hjemfra med fuld "tank". Vi tog en kop kaffe på Shell tanken ved Busdorf SUC, det smagte skrækkeligt.  Burger King der ligger lige ved SUCen åbnede først kl. 10. Fra Busdorf fortsatte vi med knap 80 % på batteriet. I Hamborg lufthavn blev de andre sat af ved afgangshallen, og jeg forsatte til enden af lufthavnsbygningen, her er der, på højre side, en lille parkeringsplads med bom for. Her kom der en ansat og åbnede bommen. Jeg parkerede bilen med ca. 50 pct. tilbage på batteriet. Satte bilen i Valet mode. Der efter fik den ansatte Foben. Efter at have taget billeder af bilen, gik jeg til afgangshallen. Mens vi stod i kø for at checke ind, kunne jeg se på appén, at bilen kørte til en plads et lille stykke derfra. Helt sjovt at kunne se hvor stærkt den blev kørt. 2 dage før vi skulle hjem, kunne jeg se at bilen blev flyttet til Flughafenstr. 29. Her blev den sat til ladning. Jeg havde på forhånd sat den til max. 90 pct.  I Malaga lufthavn satte jeg den op til 95 pct. Og i flyveren 1 time før ankomst blev den sat til max. 

Efter at have fået baggagen i lufthavnen, gik vi tilbage til parkeringspladsen. Man skal lige huske at tage elevatoren op til afgangshallen. Bilen stod klar med kort til bommen. Vi afregnede med Visa kort ved bilen.

Prisen  i alt 101,56 €. Heraf 8 dages parkering 75 €, 55,2 kw/h af 0,3 €, Servicegebyr 10 €. 

Jeg synes det har været en god oplevelse. Det ville nu nok også være muligt, at lade Teslaen helt op i Busdorf og nå her tilbage igen uden ladning i Hamborg.

Vi kørte forøvrigt turen til Taulov uden ladning, med 21 pct tilbage på batteriet. Men der var også en del vejarbejde med hastighedsbegrænsning, desuden ca 10 gr. og ingen regn.

Forummets indlæg er redigeret af VH Apr 12 '16
jens2
jens2 Apr 13 '16
Tak for de nyttige info, i bunden på p plads 4 række v er der mulighed for at lade teslaen op eneste problem er at der altid! Er optaget selv hvis man Bugger hjemmefra