Loading...
dk

VIN nr. og forventet levering? | Tesla Forum

dennisogmia
dennisogmia Oct 2 '13
Jeg fik besked om en forventet levering omkring Oktober/November da jeg bestilte bilen i starten af året, har dog først fornyeligt fået et VIN nr. 24284

Synes dog at læse at mange andre har fået et VIN nr. for længe siden og synes mit lyder ret højt, når nu jeg bestilte bilen i starten af året.. -har bestilt en 60 kWh, da det dækker 99% af vores behov og ellers har vi en nr. 2 bil :)

Er der nogle som vil fortælle hvad jeres VIN nr. er og om den evt. er i produktion og evt. MEGET gerne hvis i har hørt noget om hvornår i forventer at modtage den, så kan vi andre måske få en ide om hvor længe vi skal vente endnu.. :)

Er MEGET misundelig på jer som allerede har fået leveret..!! :)
Admin44 Administrator
Admin44 Oct 3 '13

Bilen er ca. 14 dage i produktion. Derefter skal du vente ca. 45 dage på af få den hjem forbi Holland og videre til DK. Så lidt under 60 dage efter VIN. Det er hvad jeg har hørt.

muller
muller Oct 3 '13
Vin 23176 og forventet levering slut nov/start dec. Status er stadig sourcing parts for model s.
Henrik1968
Henrik1968 Oct 3 '13
VIN 23404 forventet levering primo december og status er stadig "sourcing parts..."
Admin44 Administrator
Admin44 Oct 4 '13

Hej Henrik.

Står VIN nummer ved siden af SOURCING Parts? 

homer
homer Oct 4 '13
Jeg har vin nr ved siden af "sourcing parts"
Er noget træt af den besked, da jeg har set på den hver dag i en del måneder :)
dennisogmia
dennisogmia Oct 4 '13

Jeg er i den grad også træt af "sourcing parts", der kunne godt være lidt mere info fra Tesla's side..

Vil bare lige dele disse to links, det første er et exel hvor man kan indtaste sin model s og status, det andet er et kort hvor folk fra hele verden, har sat en pin hvor de "bor" og deres reservation, min er den på Fyn.. ;)

https://docs.google.com/...qV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc

https://www.zeemaps.com/map?group=295135#

kell6240
kell6240 Oct 4 '13

Ja jeg kunne også godt bruge lidt lyspunkter, mine venner er trætte er af at høre om min tesla 

og siger hvornår kommer den får du den ikke og jeg kan kun sige jeg ved ikke hvornår, jeg skulle have haft den 1/10

muller
muller Oct 4 '13
Så er status skiftet til In production! Men så har de søreme da også sourcet dele til adskillige biler :-)
Bjarni
Bjarni Oct 5 '13

P85, VIN 24770. "sourcing parts". Ved bestilling forventet levering oktober/november.

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Oct 5 '13
homer
homer Oct 6 '13
Endelig ændret status fra "sourcing parts"
Nu "vi har påbegyndt dele til din Tesla s" :)
Jamen altså. Begynder at tro de aldrig har tænkt sig at sende den bil i produktion.
dennisogmia
dennisogmia Oct 16 '13

homer, må man spørge hvad VIN nr. du har? :)

Hookmaker
Hookmaker Oct 16 '13
Følger man med på det norske forum, så ser det ud til, at "Sourcing parts" er standardbeskeden som optræder fra dag 1 hvor bestilling konfirmeres. Denne besked ændres først til "In production" ca. 60 dage før leveringsdato. VIN nr kan komme på mere eller mindre any time. Produktionen tager kun en uge, nogle californiere får pt. deres bil 3 uger efter confirmering! Jeg gætter på at EU biler har indlagte production slots som først fyldes og derefter køres igennem.
homer
homer Oct 16 '13
@dennisogmia Naturligvis. vin# 24902, stadig sourcing. Tror 2013 levering er ved at være for optimistisk. Oprindelig levering okt/nov13. Sidste opdate fra Tesla: levering primo dec13.
Hookmaker
Hookmaker Oct 16 '13

Der skal helt klart en sending til DK til udlevering i december pga. firmabilordningen. Jeg kender foreløbig til et par direktører der skal have TMS i år. Spørgsmålet er så hvor mange der skal reserveres til dét formål og hvor mange der går til private købere. Selv har jeg bestilt levering til marts (det var dumt gjort - for nu kan jeg ikke vente), - så der går nok noget tid inden min går i produktion.  MEN, så kan jeg måske nå at bestille nogle nye 19" turbine fælge og hvad andet extra der måtte nå at komme til inden da..;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Oct 16 '13
dennisogmia
dennisogmia Oct 17 '13

Jeg håber sku ikke at bare fordi man skal ha Tesla'en som firmabil at så får man den før alle andre, synes i forvejen der bliver fusket nok med det bil ordninger og kørepenge..!!

Henrik1968
Henrik1968 Oct 17 '13
Det er ikke relevant at snakke om firmabiler til levering i december efter regeringen lagde beskatningen om til fuld beskatning i 36 måneder uanset reg måned. I gamle dage kunne man slippe med 25 måneders fuld beskatning hvis man registrerede bilen i december...
LarsR
LarsR Oct 17 '13

Skrev til Tesla om forventet levering på min VIN 24783. Det hedder sidste halvdel af december.

muller
muller Oct 17 '13

VIN 23176 er skiftet til Produktion færdig. Ifølge Tesla er leveringsvinduet sidste uge i november... Men jeg har ikke fået en telefonopringning eller lign. endnu...

muller
muller Oct 17 '13

VIN 23176 er skiftet til Produktion færdig. Ifølge Tesla er leveringsvinduet sidste uge i november... Men jeg har ikke fået en telefonopringning eller lign. endnu...

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »