tillykke - du kan regne med at der går 7-10 dage så er den færdig bygget. Når det sker vil du efter nogle yderligere dage blive ringet op af Tesla i dk. bl.a.for at sikre at dine kontakt oplysninger er korrekte og for at gøre dig opmærksom på at du kan forvente en mail (med blandt andet forventet levering dag.)
forvent 1½-2 mdr mere inden den står foran din dør - måske kan det stadig nås inden nytår.
Så er min endelig også i produktion med uden VIN nummer. Hvornår mon det kommer på?
Det er ikke relevant at snakke om firmabiler til levering i december efter regeringen lagde beskatningen om til fuld beskatning i 36 måneder uanset reg måned. I gamle dage kunne man slippe med 25 måneders fuld beskatning hvis man registrerede bilen i december...
Nu vi taler firmabil er der nogen der kender beskatningsgrundlaget eller rettere hvor langt kan det presses ned. Mercedes og BMW barberer hurtigt 10-15% af i forhold til den pris man betaler for bilen. Hvis den kunne komme ned på 500000 ville beskatningen være 75000+40000= 115000/år de første 3 år og så 115000x0,75 herefter, så begynder det at ligne noget.
Det lyder jo super..!! :D -Er det så sådan at der kom en signature levering i September, nu 2 måneder efter kommer så 2 levering her sidst i november og så 3 levering sidst i december?? -Tror at vi kan være sikre på at få den før Januar, da de sikkert gerne vil kunne sige at de har leveret flere elbiler i 2013 end der er solgt af andre elbiler indtil nu, eller noget i den retning.. :)
Nej. Som jeg har forstået det, så bliver batteriet først monteret i Tilburg, og bilen dukker vel ikke op i app'en før der er strøm på? Men præcis hvornår koblingen sker er jeg også nysgerrig efter, så jeg tjekker regelmæssigt :-)
Min bil bliver leveret den 25. november, og den er ikke app'et endnu...
@muller
Som jeg forstår det, har du haft 52 dage fra "in production" til forventet levering.
Jeg tror vi er en del der håber på samme tid fra "in production" til levering, idet vi i så fald får bilerne leveret 23/12 - så kan man da tale om at glæde sig til (lille)juleaften :-)
Dog er vi nu så tæt på 2014, at det måske er en fordel ved gensalg, at vente med indregistreringen til januar...
@henrik1968
Jeg tror ikke Tesla vil være glade for en januar registrering - for så tæller bilen ikke som værende leveret i deres regnskaber, og som jeg forstår det vil de MEGET gerne have det med i regnskabet..