Loading...
dk

VIN nr. og forventet levering? | Tesla Forum

120281
120281 Nov 5 '13
Hvorfor vente ? Bilen vil jo stadig være en 2013 model om den så er indregget jan 2014. Der er ingen fidus mere med firmabiler og registrering i december.

I har ventet længe på denne bil, hvorfor udskyde det yderligere ?
Hookmaker
Hookmaker Nov 5 '13

Er der nogen af Jer der har fået VIN nr. for nylig evt. til levering i Januar eller senere der har et E i chassisnummeret (bogstav/tal plads 10)? 
Som de fleste bilproducenter har Tesla også indkorporeret årsmodelnummer i chassisnr., og bogstav nr 10 indikerer årsmodellen: A=10 B=11 C=12 D=13 og E=14.

Henrik1968
Henrik1968 Nov 5 '13
@120281
Det har intet med firmabiler at gøre, men simpelthen at indregistreringsåret har en indflydelse på gensalgsprisen (ligesom modelåret normalt spiller en rolle). Da Tesla continuerligt opgraderer muligheder for tilvalg vil der i midlertid ikke være samme korrelation mellem modelår og features.
dennisogmia
dennisogmia Nov 6 '13

Har ofte set at folk der har indregistreret bilen i december, skriver bilen som året efter og det kan jeg altså ikke se noget problem i, når man bare skriver det i annoncen.. :)

Flemming
Flemming Nov 6 '13
Først var der mange af os der bleve meget glad i fredags da vores biler nu var gået i produktion. Desværre er min bil igen ændret status til at de leder efter stumper til bilen
Hvad sker der ?
Min tålmodighed er ved at være opbrugt, især fordi man kan se på elbilforum.no at biler der er bestilt ultimo juli har fået leveringsdatoer i den kommende uge.
Hookmaker
Hookmaker Nov 6 '13

Nordmændene får deres fra USA, og det med at ændre status tilbage til "sourcing parts" er (at dømme efter elbilforum.no ikke så ualmindeligt).

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 6 '13
Min er også ude af produktion igen og tilbage til indsamling af dele. Men det tager selvfølgelig også tid at samle 7000 batterier...
dennisogmia
dennisogmia Nov 6 '13
Min er også ude igen og har heller ikke meget tålmodighed tilbage, men tror nu at vi er en større gruppe som forhåbenlig kan se frem til at få den inden Januar, da de nok gerne vil kunne promovere sig.. :)
LarsR
LarsR Nov 6 '13
Min manglede tilsyneladende også lidt stumper. Tilbage til "sourcing parts". Håber ikke at det er Teslas web team, der har stået for dyttens elektronik :-)
Hookmaker
Hookmaker Nov 7 '13

Der er en helt klar cyklus i leveringen. Tesla sætter virkelig speed på hver sidste måned i et kvartal aht. regnskaberne, så der vil komme en ordentlig portion til DK i december, - om de så når til kunden vil være uvist. 

PBP
PBP Nov 7 '13

Man mister begejstringen undervejs, Har været igennem det samme med bil i produktion, tilbage til at de skal ud og lede efter stumper. Må håbe de finder de rigtige dele nu. Min leverance er nu 5 måneder over det jeg fik fortalt da jeg bestilte bilen i december 12. Desværre lyder leveringen på Januar nu (VIN 23436), og det er et problem da jeg ikke er i landet på det tidspunkt. Så jeg må vente yderligere 3 mdr.

Skal ellers en tur til Tesla i næste uge (onsdag) og havde håbet at se bilen klar. Dog har de ikke besvaret mine mails i USA.

Er der noget jeg skal spørge til medens jeg er derovre, så er der mulighed for det. Interessant er at jeg skal være sammen med udviklingsteamet, og specielt fokus vil blive superchargers. Dem kan vi jo godt bruge nogle stykker af.

Hilsen

Peter

Admin44 Administrator
Admin44 Nov 7 '13

Min er også tilbage til "Sourcing parts". Det er simpelthen en skandale at vi får så mange forskellige meldinger på leveringsdato. Min er nu også rykket til midt Januar og har overskrevet dato i kontrakten.

Ifølge kontrakten står der følgende:

Hvis vi undlader at fastsætte en leveringsdato inden for fire (4) måneder efter datoen for nærværende aftales indgåelse, kan du give os skriftlig meddelelse og anmode om, at bilen bliver leveret inden for en (1) måned efter vores modtagelse af en sådan meddelelse. Hvis vi undlader at levere bilen til dig inden for den førnævnte ene (1) måned, kan du opsige denne aftale og modtage fuld refusion fra os for alle de beløb, som du har betalt til os i forbindelse med bilen, herunder dit depositum. Hvis vi på dine vegne arrangerer forsendelse af bilen til dig via et tredjepartsfragtselskab anerkender du hermed, at leveringen af bilen, herunder overførsel af ejendomsretten og risikoen for tab, sker på det tidspunkt, din bil læsses på fragtselskabets transportmiddel. Du er modtager af eventuelle erstatningskrav for skader på bilen eller tab, der opstår, mens bilen er i fragtselskabets besiddelse. 

----

Som jeg læser det kan man kræve bilen leveret nu. Men de undlader nok at levere og dermed sker der ikke noget.. 

PBP
PBP Nov 7 '13

Jeg tror alt er kaos nu. Tesla gør max for at please aktionærerne, og sikkert har de ansatte alt for mange stock options, så de skynder sig at lave en masse biler og gentager det sædvanlig sjusk der forekommer i forbindelse med kvartalsafslutning. Det er ren optimering af forretningen og ingen respekt for det reservationssystem de har sat op og solgt os på. ØV-ØV-ØV.

Admin44 Administrator
Admin44 Nov 7 '13

Jeg forstår heller ikke hvordan man kan skrive på forsiden af Teslamotors at bilen leveres nu hvis man bestiller.:

muller
muller Nov 7 '13

Jeg synes der er en tendens til lige lovlig meget brokkeri og negativ spekulation i tråden. Det er en virsomhed i eksplosiv vækst som laver verdens måske fedeste bil. De skal tilfredsstille 3-4 vidt forskellige markeder, har alle mulige og umulige udfordringer med fx hollandske skattebegunstigelser som udløb til nytår indtil de blev forlænget, forskellige elektriske systemer i mange af landende osv. osv. Der er mange der har ventet i 2-3 år på deres bil, og på de få der har fået den og givet lyd til forum'et (mest Ken :-)) så lyder det til at det er ventetiden værd.

Der kan være masser af gode forklaringer på deres tvivlsomme kommunikation, jeg er heller ikke imponeret, men det kunne jo være de brugte de fleste af deres resurser på at producere og kvalitetssikre bilerne... hvem ved.

Op med humøret :-) and cut them some slack.

Hookmaker
Hookmaker Nov 7 '13

+1

Flemming
Flemming Nov 8 '13
Kære muller og hookmager
Normalt er jeg ikke ikke et prokhode, men der er noget der hedder kundepleje
Jeg kan godt leve med at der en forsinkelse i produktionen, og vi har løbende kunne læse
At produktionen til Europa var ca en måned forsinket hvilket man vil kunne forvente som du selv skriver.
Men der hvor filmen knækker for mig, er at vi køBere her i Danmark overhoved ingen information får fra Tesla i Danmark.
I Norge kan man læse at der løbende udsendes mail til om forventede leveringstider til kunderne så man ved hvad man har at forholde sig til. Det kalder jeg kundepleje.
At man så fra Teslas side har valgt at man vil satse 100 % på at opfylde løftet om alle Normænd der bestilte inden første August ville få der bil inden jul i år, hvilket også vil ske
da mange af De Norske Teslakunder der bestilte i Juli måned allerede har fået mail om Deres
Leverindsdatoer i December måned.
Når man ved bestiling får sat i udsigt at man kan få sin bil leveret i september/oktober måned
Og intet hører senere om ændre leveringstider og man samtidig erfarer at andre der har bestilt
Over 2måneder senere får Deres biler leveret, så er det man undre sig. ( med mere udstyr ind
jeg har bestil ) så det kan ikke være mangel på stumper der er årsagen.
God kundepleje er at man løbende orienterer sine kunde om hvad de kan forvente også når det er dårlige nyheder, med en saglig orientering om årsagen til at man ikke kan leve op til
De forventninger som vi er stillet i udsigt.
Undskyld mit lange indlæg men jeg føler at vi købere her i
Danmark ikke får den kundepleje som vi fortjener.

Hookmaker
Hookmaker Nov 8 '13

@Flemming, jeg kan godt se at der er et kundeplejeproblem herhjemme, men hvis du læser elbilforum.no, så er det ikke meget ulig det der var i Norge indtil leveringerne for alvor tog fart i september. Men nordmændenes complaints er selvfølgelig væk som dug for solen, så snart de er glade ejere i deres biler.

Det jeg dog også rynker lidt på brynene af, er Tesla Motors (USA) markedsstrategier som udviser lidt svingende tendenser, dvs. det ser ud til at fokus på forskellige markeder konstant ændres. Hvor Danmark ligesom Norge var et lille marked der hurtigt kunne testes og fyldes op, så ser det nu ud til at Elon satser mere på bl.a. Tyskland, - uvist af hvilken årsag, da han burde være smart nok til at kunne indse, at Tyskland kun kan vindes ved en tung og langsigtet strategi.   

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 8 '13
Bluecoffee
Bluecoffee Nov 8 '13
I dag er så en "I produktion"-dag.
homer
homer Nov 8 '13

Også skift til produktion igen her. Lader til de har et stort dansk batch som får præcis samme meddelser.

Nu mangler vi bare en leverigsdato i dec13, så er alle glade igen :)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »