Loading...
dk

Tyverialarm starter.. | Tesla Forum

Kmj
Kmj Apr 18 '16

Nu har jeg 3 gange oplevet at tyverialarmen starter. 

1) Jeg ville prøve/vise den nye summon, men konen fryder og er utålmodig og åbner døren mens jeg er ved at aktivere summon (vi har hver en Key-fob på os)

2) Jeg er på vej hen til bilen på en parkeringsplads og åbner bagklappen med key-fob.

3) Her til morgen ville jeg unlocke min lader med key-fob.

Nummer 1 er noget tid siden og vel fair nok, hvis jeg er i summon og konen er ved at åbne døren. Men de 2 andre er sket her i weekenden og jeg fatter ikke hvorfor. Der var kun høje lyde, men ikke blink.   

MKRCPH
MKRCPH Apr 18 '16
Kmj: præcis det samme skete for mig i weekenden (om morgenen på hotel i Sverige)... Gik mod bilen og åbnede frunk og trunk og den gik I gang. Havde ingen idé om hvordan jeg skulle slå den fra igen så satte mig ind I bilen og trykkede løs på skærmen for at finde alarm I menuen - den slukkede dog inden jeg fandt den. Hvordan slår du den fra igen..?
T3S7A
T3S7A Apr 18 '16
2 klik på taget på nøglen. 

Mack
Mack Apr 18 '16
Samme her, ved åbning af trunk søndag morgen.
2 tryk hjalp ikke.....

Kmj
Kmj Apr 18 '16
Jeg forsøgte også alt for at stoppe det. 2 klik på taget hjalp ikke.. Jeg tror at begge gange det er sket, er det hvor jeg har forsøgt at åbne trunk eller unlocke lader før bilen er låst op. Men det kan da ikke være meningen man skal låse bilen op med 2 klik på taget inden man gør andet.
Kmj
Kmj Apr 18 '16

MKRCPH: Jeg forsøgte med 2 tryk på taget og ellers gik jeg i bilen og forsøgte at gøre noget inde fra. Men det stoppede selv, inden jeg fandt en løsning.

MKRCPH
MKRCPH Apr 18 '16
Virker næsten til problemet er kommet efter seneste opdatering???
Kmj
Kmj Apr 18 '16
Ja det tror jeg også - hvis vi ser bort fra den første gang, som nok var selvforskyldt. Så har de 2 gange det er sket for mig, været her i weekenden efter jeg har fået den nye opdatering.
ErikBH
ErikBH Apr 18 '16
jeg fik besked på app'en i går om at alarmen var gået, men bilen sagde ingenting. Ungerne og hustruen sad i bilen og havde intet hørt..

/Erik

mkiaer
mkiaer Apr 18 '16
Oplevede også lørdag formiddag at alarmen pludselig gik i gang mens jeg var ved at læsse diverse ting ind i bilen (trunk). Alarmen stoppede da jeg trådte på bremsen. Bemærkede også at jeg ikke fik en meddelse på telefonen, som jeg normalt ville få hvis alarmen var gået. Ud fra jeres og mine erfaringer kunne det tyde på en ny "feature" i forbindelse med den seneste SW update.
Forummets indlæg er redigeret af mkiaer Apr 18 '16
Thor
Thor Apr 18 '16
Jeg har, inden opdateringen, aktiveret alarmen ved et uheld ved ikke at lukke frunken ordentligt. Da jeg lukkede den korrekt, så stoppede alarmen også.

Måske er det en måde at stoppe alarmen på - luk det som aktiverede alaarmen.
Trannel
Trannel Apr 18 '16
Min alarm startede umotiveret lørdag aften kl 20:00 og igen kl 20:56 i.h.t. appen.
I begge tilfælde nåede jeg at slukke den med dobbelttryk på fob'en.
Der ser ikke ud til at være et mønster i alle tilfældene men de er åbenbart sket efter opdateringen.
Mystisk!
SilverBullet
SilverBullet Apr 18 '16
Samme her i weekenden.
Alarmen kunne ikke stoppes.
Mack
Mack May 6 '16
Jeg har fortsat problemet, senest i onsdags, hvor alarmen gik da jeg åbnede trunken med fob´en. den stopper først når jeg sætter mig ind i bilen.
Andre der stadig har det problem?
Ehlers
Ehlers May 6 '16
Mack - kan det være fordi der er for lidt strøm på din nøgle, så bilen først registrerer den i nærheden når du sætter dig ind? De skal vist skiftes årligt.

Jeg har ikke haft problemer med alarmen.

/Jan

Trannel
Trannel May 6 '16
Mack - min alarm gik igen for en uge siden men der har ikke været noget problem siden.
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad der trigger den.
Heldigvis sker det kun når man er i nærheden med fob'en, så man straks kan slukke den med dobbelttryk.
Ellers - batteriet ser ud til at være ok, for fob'en virker fint på lang afstand og det er kun 4,5 måneder gammelt.
/Lennart
Junior
Junior May 6 '16
Min alarm gik også forleden, da jeg var nede og løbe på stranden.... Nærmede mig bilen, åbnede bagagerummet med fob'en og så gik den ellers i gang. Det hjalp IKKE at trykke 2 gange på taget på fob'en :-( Efter 1½ minuts tid, så stoppede den igen. Behøver jeg sige, at det tiltrak opmærksomhed på en forholdsvis fuld parkeringsplads :/
dRxL
dRxL May 6 '16
Godt at læse at jeg ikke er den eneste. Min gik også i aftes da jeg åbnede trunken med to tryk på bagenden af FOB, og intet jeg forsøgte stoppede den før den selv timede ud. 
Klaus_
Klaus_ May 6 '16
Er der nogen der har prøvet at kontakte Tesla omkring det, eller måske lidt på det internationale Tesla Motors Club forum for at se om andre har oplevet lignende?  Det lyder godt nok underligt at den er begyndt på det, og ret upraktisk at stå me den alarm man er nødt til at lade hyle i 1,5 minut før den selv stopper... man kan hurtigt blive upopulær, alt efter hvad tid på døgnet det sker.
Mack
Mack May 7 '16
Ehlers@ den er fra september, og umiddelbart virker begge fob´s upåklageligt.
Skriver til Tesla her i weekenden, da jeg har en aftale i Århus i starten af Juni.
Sider: 1 2 »