Loading...
en

Opladning ved blåt CEE i Italien.

Jannik79
Jannik79 Apr 18 '16
Hej alle.

Jeg er pt i Italien og vores værter har været så venlig at sætte et blåt CEE stik op.

Jeg kan dog ikke få det til at fungere.

Nogen ide om dette skyldes et defekt strømudtag, eller om min UMC ikke virker i italien?

The Forum post is edited by Jannik79 May 9 '16
NCL
NCL Apr 18 '16
Det kan vel i princippet være alle tingene.

Har du evt en schuko adapter du kan teste med? så kan du jo se om du kan få liv i UMC'en.

Har du tjekket sikringen på installationen? Måske det bare er den, der er gået fordi den ikke kan trække de 16A

NCL
NCL Apr 18 '16
Nej det er bare billedet der vender på hovedet :)
Men det kan være ham den italienske "elektriker" har byttet rundt på det.
Men det burde ikke ødelægge noget, hvis det er byttet rundt, så virker det bare ikke.....

Har du ike en schuko adapter du kan teste med? Eller endnu bedre et multimeter til at måle i stikket med?
Nelarsen
Nelarsen Apr 18 '16
Der er hvis noget med at UMC kræver nul på det rigtigt ben for at virke. Så det kan være bygget rundt i vægstikket måske. Burde ikke dræbe UMC. 
CanEl
CanEl Apr 18 '16
har du en spændingstester med? eller endnu bedre digital multimeter.

hvis de har sat 3 faser i stikket, kunne UMC tage skade.

den vigtigste leder er jord. du må ikke måle over 10v mellem denne og en prøvepind ned i jorden.

den næste er nul. der må du heller ikke måle over 10v mellem denne og en prøvepind ned i jorden.

måske slår hfi fra ved denne test, men det viser bare at den fungerer, og måleudstyret trækker mere end 23ma.

fasen. der må du måle ca 230v mellem denne og en prøvepind ned i jorden. her kan hfi også slå fra. 

grunden til at jord er så vigtig er at bilen er isoleret fra jord, så hvis den fejltilsluttes kan man,  i uheldige tilfælde, blive slået ihjel, ved ar røre ved den.

UMC må kun tænde for ladning hvis alle ledere er i orden.

NCL
NCL Apr 18 '16
Medmindre du kan måle som canel foreslår, så ville jeg ikke turde sætte nr. 2 UMC i det stik. Så må du lade fra schukoen i stedet.