Jeg er pt i Italien og vores værter har været så venlig at sætte et blåt CEE stik op.
Jeg kan dog ikke få det til at fungere.
Nogen ide om dette skyldes et defekt strømudtag, eller om min UMC ikke virker i italien?
Jeg kan dog ikke få det til at fungere.
Nogen ide om dette skyldes et defekt strømudtag, eller om min UMC ikke virker i italien?
Har du evt en schuko adapter du kan teste med? så kan du jo se om du kan få liv i UMC'en.
Har du tjekket sikringen på installationen? Måske det bare er den, der er gået fordi den ikke kan trække de 16A
hvis de har sat 3 faser i stikket, kunne UMC tage skade.
den vigtigste leder er jord. du må ikke måle over 10v mellem denne og en prøvepind ned i jorden.
den næste er nul. der må du heller ikke måle over 10v mellem denne og en prøvepind ned i jorden.
måske slår hfi fra ved denne test, men det viser bare at den fungerer, og måleudstyret trækker mere end 23ma.
fasen. der må du måle ca 230v mellem denne og en prøvepind ned i jorden. her kan hfi også slå fra.
grunden til at jord er så vigtig er at bilen er isoleret fra jord, så hvis den fejltilsluttes kan man, i uheldige tilfælde, blive slået ihjel, ved ar røre ved den.
UMC må kun tænde for ladning hvis alle ledere er i orden.