Loading...
dk

Tesla's **utilstrækkelige** service. | Tesla Forum

PerT
PerT Apr 26 '16
Hejsa Klaus. I Århus siger de lige nu at de ikke kan justere håndtagene/ ruden. Men i Tyskland talte vi med en glad tysk Tesla ejer der havde fået justeres sine håndtag og nu virkede de perfekte. Først køre ruden ned og så åbner døren. Måske behøver man at køre over grænsen for at få sin bil til at virke perfekt.
Johannelund
Johannelund Apr 26 '16
Havde lidt af det samme problem bare modsat, det ene vindue lukkede ikke helt når døren blev lukket, prøvede at rulle vinduet helt ned og så op igen, op så virkede det igen, det tyder for mig på at vinduet skulle calibreres
Michael72
Michael72 Apr 26 '16
Kan vi få denne tråd fra off topic emner som "Hvad er der galt med min bil generelt" over i on topic, omkring Teslas Service niveau, erfaringer om denne og hvad vi som gruppe måske kan gøre.
Claus8930
Claus8930 Apr 27 '16

Jeg har for ca. 1½ mdr. siden bestilt en tid, da mine forreste trækakser ”knagede” under accelerationerne. Udskiftningen var godkendt af Tesla. I dag efter den lange sædvanlige ventetid på at få tingene udbedret, blev bilen afleveret kl. 8.

Kl. ca. 13 ringer XX (Flink mand, som vist er værkføre eller noget i den stil), som desværre må fortælle, at de havde haft tingene fra hinanden og konstateret, at højre aksel rigtig nok var defekt, men at de ikke har nogle trækaksel på lager. De havde én i sidste uge, men den må være solgt i mellemtiden, som det blev udtrykt!

Så igen igen, skal man bruge tid på at køre til værkstedet og undvære sin bil!

Forrige gang bilen var i Tesla hænder, gik det heller ikke alt for godt da min Tesla i sidste mdr. var hos Tesla´s bodyshop i Århus. Der skulle b.la. skiftes en bagskærm. Efter ca. 8 dage på værkstedet ringer de, og må fortæller at bagskærmen de har modtaget ikke passer med min baglygte. Det betød så lige at jeg måtte undvære min Tesla, og køre i Renault Clio i ca. 24 dage. Hvis man skal bruge ca. 24 dage en forholdsvis simpel skade, kan man vel forvente at få udleveret en bil i samme klasse, som den man betaler 1.000 kr. for at få lavet.

jensk2
jensk2 Apr 28 '16
Støtter med et ØV herfra! Hvis man langt om længe behandler en reklamation hvor man må forvente en udskiftning af dele, er det ikke særligt professionelt ikke at have rådighed over delene:-(
Thor
Thor May 4 '16
Jeg læser med på den norske Tesla side på Facebook.

Norge har et elelr to servicecentre, hvor servicen lider på samme måde som i København. Begge lande har rigtig mange Teslaere kørende, og jeg tror det er det som gør at servicen bliver elendig.

Anyway, flere i Norge anbefaler man kører til Goteborg i stedet. Lidt som flere danskere anbefaler Hamburg.

Vores bil er fra December 2015, så der går heldigvis lidt tid inden service. Men hvis situationen i Danmark ikke er blevet bedre til December, så kontakter jeg servicecentret, enten i Hamburg eller Goteborg.

Michael72
Michael72 May 4 '16
@Thor; skal du have din bil til service senere på året, er det tid at bestille tid nu, da svartid er 3-6 måneder.
Forummets indlæg er redigeret af Michael72 May 4 '16
Thor
Thor May 4 '16

@ Michael

Jeg har faktisk tænkt på det, men er lidt afventende.

Der er en tråd på FB omkring visse ting ved service er bortfaldet, da han ikke har overholdt service intervallerne. Men i nogen papirer står der kun at Tesla anbefaler at man overholder service. Jeg kan ikke huske den eksakte situation, men følger tråden og afventer en opdatering.

Omvendt, så har fx Bjørn Nylands (Tesla Bjørn) bil kørt 200.000 med service to gange.

Og for at være ærlig, så tager jeg nok til Hamburg eller Goteborg og får udført service. Der er alt for mange dårlige historier i Danmark, til at jeg virkelig har lyst til det. Der er dog også en mulighed at de har fået styr på situationen til December. Meeeeen, jeg har mine tvivl..

T3S7A
T3S7A May 4 '16
Det har altid og er stadig ikke et krav at bilen skal til årlig eller km service for at garantien gælder. Men kommer der så fejl, som kan skyldes mangel på service, så dækker garantien hellere ikke. 
Bianco
Bianco May 4 '16
Citat fra T3S7A Det har altid og er stadig ikke et krav at bilen skal til årlig eller km service for at garantien gælder. Men kommer der så fejl, som kan skyldes mangel på service, så dækker garantien hellere ikke. 

Det eneste der bliver lavet til service er at skifte bremsevæske når den er to år gammel, så på en elbil er der ikke noget som kan påvirke garantien.
PEB
PEB May 4 '16

Citat fra Bianco
Citat fra T3S7A Det har altid og er stadig ikke et krav at bilen skal til årlig eller km service for at garantien gælder. Men kommer der så fejl, som kan skyldes mangel på service, så dækker garantien hellere ikke. 

Det eneste der bliver lavet til service er at skifte bremsevæske når den er to år gammel, så på en elbil er der ikke noget som kan påvirke garantien.

Der bliver også skiftet tørfilter (klimaanlæg) og pollenfilter hvert andet år.
Klaus_
Klaus_ May 4 '16

Der står altså det modsatte hér:

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/service-plans

Hvis jeg vælger ikke at servicere min Model S, vil det så medføre, at min garanti eller min gensalgsværdi-garanti bortfalder?
Det anbefales stærkt, at du servicerer din Model S en gang om året eller for hver 20.000 km. Hvis du ikke følger denne anbefaling, påvirker det ikke din nybilsgaranti. Hvis du finansierer din Model S igennem Tesla Finansiering, er du kun berettiget til den fulde gensalgsværdigaranti, hvis din Model S har været til service i overensstemmelse med den ovenstående anbefalede tidslinje.

T3S7A
T3S7A May 4 '16
Det modsatte?? Det står da det som jeg skriver. At der ikke er krav til service for at garantien gælder. 
Raymond
Raymond May 4 '16
Jeg vil bare lige sige, at jeg havde min gamle Tesla til service i går og fik eminent service!!
Klaus_
Klaus_ May 4 '16

Jeg henviser til denne: 

"Men kommer der så fejl, som kan skyldes mangel på service, så dækker garantien hellere ikke."

Men det er nok op af bakke at få overbevist Tesla om at en fejl ikke er pga. manglende service, hvis de først har påstået at fejlen er opstået pga. manglende service. 

Edit: Jeg læste vist dit indlæg lidt for hurtigt og lagde for meget vægt på den sidste sætning, my bad :)

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ May 4 '16
Raymond
Raymond May 4 '16

I tidernes morgen udtalte Elon himself, at garantien i alle 8 år var uanset om bilen havde været til service!

De har fundet ud af, at der er en del penge i service, derfor forsøger de at gøre det obligatorisk, men det harmonerer meget dårligt med tidligere udmeldinger.

Damhoej
Damhoej May 4 '16
I dag er det så nøjagtigt 2 måneder siden, at jeg blev torpederet bag fra på E45.

Og Tesla har endnu ikke leveret alle reservedele til reparationen til Crashpoint i Aarhus.

Der mangler bl.a. nye vanger til bagenden. Når stumperne endelig dukker op, skal de så bruge ca. 3 uger på reparationen. Så jeg bliver i bedste fald først ordentligt kørende igen sidst i maj.

Er ikke imponeret af hverken Teslas reservedelshåndtering eller den Opel Astra, som de har lånt mig.

Det kan da ikke være rigtigt, at man skal undvære sin bil i et kvart år, pga. en relativ simpel skade :-(

T3S7A
T3S7A May 4 '16
Slet ikke godt nok!! Bare tænk på det værdi tab din bil har ( også selv om den ikke kører km ), og i den tid har du en Astra i stedet for.. Betaler Tesla dit benzin? Næppe.
jk
jk May 10 '16
Hvor er det ærgerligt, at man kører i en så fed bil og får skår i glæden, fordi bilen simpelthen ikke er lavet godt nok og at servicen er kritisabelt dårlig.

Jeg har kørt Tesla i godt et år nu... måske så meget sagt.... jeg har haft Tesla i godt et år og kørt Tesla i 7-8 måneder. 

Mine erfaringer med Tesla service er hovedrystende og lever slet ikke op til en bil i den prisklasse. 

I den tid jeg har haft bilen, har den været på værksted 4 gange og den seneste liste var på 15 punkter...!!!  3 som Tesla havde registreret, selvom jeg havde nævnt alle de øvrige, 7 som ikke var lavet efter sidste værkstedsbesøg og 5 nye der var kommet siden hen.

Jeg er afhængig af min bil til dagligt og kan ikke undvære den. Ideen med at købe en Tesla, var netop, at der var lang færre dele der kunne gå i stykker end i en "normal" bil og derved - i teorien - burde jeg bruge mindre tid på værksteder.... åbenbart en dårlig plan...!

I de måneder jeg har ventet på værksted, har jeg - ved længere ture - kørt i familiens Kia Picanto, da den var mere behagelig at køre i end Teslaen, der rystede og trak voldsomt til siden. Efter seneste besøg på værkstedet, er listen nu ned på 7 fejl der endnu ikke er klaret, hvor de 4 af dem, har været forsøgt klaret den seneste 3 værkstedsbesøg.

Jeg er nu ved at tage mig sammen til at bestille endnu en tid på værksted, men har virkeligt besvær med at komme igennem på telefonen... håber det lykkes inden for de næste par dage, ellers må jeg desværre - igen - køre til Tesla København, for at få en tid på Servicecentret.

Jeg må sige, at jeg ikke længere kan anbefale at nogen køber en Tesla, da det simpelthen ikke er en bil man kan bruge, hvis man er afhængig af den. 

Den er kun til sjov... når den kører... :-(

Forummets indlæg er redigeret af jk May 10 '16
Sider: « 1 2 3 »