Loading...
dk

Ekstremt vampyre drain? | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Apr 25 '16

Torsdag før Bede-ferien ladede jeg min 70D til 86%, brugte 9kWh på 52 km kørsel og parkerede med 73% på måleren.

Tur: 98 - 10.97 km - 2.30 kWh - 209.89 Wh/km - 41.52 km/h
Tur: 97 - 40.61 km - 7.65 kWh - 188.37 Wh/km - 73.28 km/h

Dernæst stod bilen ubrugt til mandag morgen, hvor den kun viser 53% ved start!

Så 20% lig 14kWh er forsvundet ved stilstanden! Og det er ganske vist, her nu ankommet til arbejde (med yderligere 32 km brugt) er beholdning blot 43% og totalt kørsels  forbrug  16,9kWh. De viste talbekræfter at bilen har brugt 70kWh x (86% -43%) = 30kWh og med kun 16,8kWh til kørsel. Så der er brugt 13-14kWh på tre dages stilstand!

Jeg bemærkede her mandag morgen, da jeg ville tænde kabinevarmen fra min telefon, at varmen tilsyneladende allerede var tændt og kabinetemperatur var 18,3C!

Kender nogen til en log jeg kan uddrage fra bilen til at se, hvad der har været af forbrug?

mvh

jens

T3S7A
T3S7A Apr 25 '16
Har du aktivere smart preheat eller hvad den hedder? Så den selv forvarmer bilen efter dit kørselsmønster. Så er det der for. 
Lauer
Lauer Apr 25 '16
Hvis du har Linkmytesla, så er jeg sikker på at Mikkel kan fortælle dig hvor elektronerne er forsvundet hen.
jensk2
jensk2 Apr 25 '16

Ja, mit gæt var også at Smart Preconditioning efter fire måneders brug, PLUDSELIG mener at der skal brændes 6 forvarmninger af over en week-end uden at bilen er forbundet til en lader. Syntes så måske at funktionen ikke skulle hedde noget med 'Smart . . . '!

Jeg har konfirmeret at det var slået til, men aner ikke hvorfor det ikke har givet uventet forbrug i de tilstødende fire måneder, som jo har været væsentligt koldere end nu. Både Home og Work har været registreret siden december.

Jeg har Linkmytesla.