Loading...
dk

Opladerprobs ved Legoland. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Apr 27 '16
Havde Teslaen til opladning på et af de blå stik ved Legoland Hotel i dag.
Bilen stod der i seks timer men ladede ikke op. Jeg var ikke ved bilen. Pludselig kunne jeg se på appen den ladede op med 15 km i timen. Det varede i fem minutter, så stoppede den igen.
Nogen bud på, hvad årsagen kan være.
ErikBH
ErikBH Apr 27 '16
Citat fra fmm1000Bilen stod der i seks timer men ladede ikke op.
manglende strøm i stikket?

Hvis sikringen/HPFI'en går vil din app sige no power - og bilen vil sige det samme og UMC'en vil ikke lyse grønt.

Standeren kan fejlmeldes til Trefors døgnvagt (står nederst bag på standeren), men de tænder først når de alligevel er forbi.

Jeg har af samme årsag et multimeter liggende i bilen http://www.aliexpress.com/...ter/32281861539.html - så kan jeg måle efter hvis der er bøvl.
vh, Erik

DeaconWP
DeaconWP Apr 27 '16
Må jeg anbefale, at man her går et trin op i pris og kvalitet?
Harald Nyborg, multimeter.
Koster fra 129 kr, men er af meget bedre materialer, og derfor sikrere at bruge.
Også selvom det sikkert ikke er "klassificeret" efter sikkerhedsstyrelsens vejledninger.
fmm1000
fmm1000 Apr 27 '16
Ok tak. <br />
Er det med blå stik som med schuko, at man nogle steder bør sætte amperen ned.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Apr 28 '16
ErikBH
ErikBH Apr 28 '16
Citat fra fmm1000
Er det med stik som med schuko, at man nogle steder bør sætte amperen ned.

måske, det kommer an på hvorfor den slår fra. Men jeg kan dårligt tro den ikke kan klare de 16A kontinuerligt, det er trods alt et energiselskab der har sat den op..
griffel
griffel Apr 28 '16
Det lyder altså som lidt af et lotteri med de der ladestik rundtomkring... IKEA og her Legoland osv. Man kan åbenbart ikke planlægge med at kunne Destination-carge de steder men kun glæde sig over hvis der er strøm i dem og det lykkes. Egentlig lidt træls, for at sige det på jysk...
Forummets indlæg er redigeret af griffel Apr 28 '16
fmm1000
fmm1000 Apr 28 '16
Hmmm.
Tror jeg kører til den lokale campingplads en af dagene for at fejlsøge på mine kabler.