Loading...
dk

Støj fra førersæde (standard dellæder/stofsæde) | Tesla Forum

burns
burns May 5 '16
Jeg har bemærket at mit sæde har en meget irriterende lyd der kommer fra sædet når vejen er en anelse ujævn. Jeg har haft tesla til at skille sædet ad for at stramme op på styreboksen i sædet, men lyden kommer igen. Jeg kan ikke rigtig selv fremprovokere lyden, og den tesla mand jeg havde med ude for en kort tur havde desværre ikke god nok hørelse til at kunne høre lyden.

Lyden er en slags klikken eller knirken (med kun 1 knirk, hvis I kan forestille jer det), men uden lavfrekvent indhold. Kunne lyde lidt som 2 mønter der lægges sammen.

Er der nogen der ved hvad lyden kommer af så jeg kan give tesla service lidt hjælp til løsning af problemet?
tintin
tintin May 5 '16
Beslaget på sikkerhedsselen, ind mod dørstolpen forneden, kan, uanset om selen er i brug eller ej, give en irriterende klikkende lyd. Jeg har tænkt mig at klistre et lille stykke filt på men har ikke fået det gjort endnu
burns
burns May 5 '16
Ja, den lyd kender jeg, men det er mere en bankende lyd, og kommer kun hvis vejen er ujævn fra side til side (som f.eks. grusvej). Jeg har planlagt at lave samme løsning som du foreslår for at fjerne den lyd. Den lyd jeg tænker på er mere klikkende end bankende.
JP
JP May 6 '16
Jeg har præcis samme lyd som du beskriver Burns. Next gen læder fra april 2015. Skal til service om 3 uger hvor de siger de vil spænde noget under sædet - som du skriver. Jeg har haft teknikker med på tur som godt kunne høre det, men også mange andre som ikke kan høre det.

Jeg har fundet dette på US forum. Det er præcist det jeg oplever ved begge forreste sæder. 

Videolink: https://www.youtube.com/watch?v=r68SHhVLw_k

Udklip fra forum tekst:

I took my car to the Bellevue service center this morning. The shop foreman took a ride with me and witnessed the noise. He told me Tesla just released a bulletin last week documenting the problem and a fix.

Apparently the seat bottom went though a design change where they modified the size of rivets holding it together, that creates this ticking noise over time. The fix is to apparently replace the seat bottom which they will order for me (they did not have any in stock).

Her er link:

http:///...xt-Gen-Driver-s-Seat

BrianG
BrianG May 6 '16
Tesla Forum er fantastisk.... Skønt at opdage, at jeg ikke er den eneste der hører denne klikkende lyd.
Jeg har først opdaget den for 7-8 dage siden, men hører den for ofte til at ignorere... Jeg har endevendt bilen for at finde den lille metaldims eller tabte mønt, som jeg troede var årsagen, uden at finde noget. Havde lige ind til for 5 min. siden accepteret, at det nok bare var en lyd jeg skulle vende mig til.... Og nu ser jeg muligheden for at Tesla'en blir kureret. TAK..... :-)
BrianG
BrianG May 6 '16
Tesla Forum er fantastisk.... Skønt at opdage, at jeg ikke er den eneste der hører denne klikkende lyd.
Jeg har først opdaget den for 7-8 dage siden, men hører den for ofte til at ignorere... Jeg har endevendt bilen for at finde den lille metaldims eller tabte mønt, som jeg troede var årsagen, uden at finde noget. Havde lige ind til for 5 min. siden accepteret, at det nok bare var en lyd jeg skulle vende mig til.... Og nu ser jeg muligheden for at Tesla'en blir kureret. TAK..... :-)
JP
JP May 6 '16
Enig - nu håber jeg bare én af os vil lykkes med et fix hos Tesla. Fandt lige denne:

http://teslatap.com/articles/sounds-of-tesla-vehicles/
Det må være position 10 vi snakker om.

/JP

Raymond
Raymond May 6 '16
Som Tintin skriver har jeg også samme klikkende lyd fra selen/selelåsen og har heller ikke taget mig sammen til at sætte noget filt på - med problemet er for mit vedkommende helt sikkert at selelåsen rammer siden af sædet ved "bump".
burns
burns May 7 '16
Ja, lyden beskrevet ved punkt 10 kunne godt være den lyd jeg oplever. Lyden var der nemlig heller ikke i starten så det passer også med at den har udviklet sig over tid.

Jeg har fået en ny tid hos service (en gang i juni). Her i maj har jeg tid til at få løst støj fra bagerste drivværk. Jeg ser godt nok frem til at få løst de problemer.

Er der egentlig en løsning på støj fra mobiltelefon der går i forstærkeren? Det er jævnt trælst.