Jeg bruger min CHAdeMO som alternativ til en omvej forbi Supercharger!!
Køre ikke i Vestjylland men ofte til Norge og syd Sverige.
Jeg vil ikke undvære min adaptor eller min dobbelt charger, det er for fedt at trække 110 Wh/km på 22 kW lader eller 220-250 Wh/km på CHAdeMOen..
Rigtig god tur.. Pelle
Hvad koster sådan en ? Jeg så at Bjørn Nyland havde en til salg og han skrev at prisen var steget igen pga den stigende dollarkurs ! efter hvad jeg ved falder dollarkursen lige pt !
Jeg kende Bjørn Nyland privat, jeg kan ikke forestille mig at han er begyndt at sælger CHAdeMO adaptorne.. Man sender lige en besked.. Så skal jeg nok skrive her i tråden hvis du har ret.. (har telt med Bjørn og JA har har solgt et par stykker i forbindelse med indkøb at kamera udstyr til USA turen.. Men nu er der ingen til salg) Jeg får måske et par stykker til udlån)
En CHAdeMO koster 4288 Dkr hos Tesla.
Mvh Pelle
Det står der jo :
C model : This adapter is specifically for the North American and Japanese versions of Model S or Model X
D model : Deze adapter is specifiek ontwikkeld voor de Europese Tesla Model S. Dvs. til type 2 ladeport - europæsik model
Jeg har en C, købt af Tesla sidste år og fungere upåklageligtNæppe, 50kW standerne er 50kW@500V, og Tesla lader med henholdsvis 400V og 450V Max for 60/70/75 og 85/90. Så der kommer ikke større ladewtrøm før standerne opgraderes til f. Eks 150 (stadig 500V) eller 350kW (ved 100V). Teslaerne kommer nok ikke over SuC niveau under alle omstændigheder, men man kan nok godt trække de 100-130 kW når de kommer og der kommer nye adaptere.
Og kan se at der står D på de nye modeller (spørgsmålet er om D kan lade med flere KWh )
Jeg har en revision B fra Tesla fra december 2015. Den giver ca. 35 KW på en 70'er på Eon's net.
Det er helt efter bogen. Du får ikke mere på en 70'erJeg har en revision B fra Tesla fra december 2015. Den giver ca. 35 KW på en 70'er på Eon's net.
Det er helt efter bogen. Du får ikke mere på en 70'erJeg har en revision B fra Tesla fra december 2015. Den giver ca. 35 KW på en 70'er på Eon's net.
Jeps, jeg ved det. ca. 350V * ca. 100A = ca. 35KW. Det var mere fordi jeg havde en B'er og de øvrige i tråden havde C og D.
Jeg kan i øvrigt tilføre at jeg i følge æsken er på firmware v1.4.6 på CHAdeMO'en.
Nogen højere?
:)