Loading...
dk

CHAdeMO Adaptor | Tesla Forum

jens2
jens2 May 5 '16
Hej. Jeg kører en del i Tyskland, samt motorvejsnettet her hjemme, det går det fint uden CHAdeMO Adaptor, men nu skal jeg til at køre i Vestjylland.
Hvor meget bruger i jeres Adaptor? får man den brugt hvis man køber en?
sorenh1810
sorenh1810 May 6 '16
Jeg vil ikke sige den bruges meget - men de par gange jeg har brugt den har jeg været ekstrem glad for den da alternativet havde været "dødt" batteri og det faktum man lader noget hurtigere end ved type 2 stik (50 km / time mod Chademo's 200+)
PNC
PNC May 6 '16
Hej Jens2.

Jeg bruger min CHAdeMO som alternativ til en omvej forbi Supercharger!! 

Køre ikke i Vestjylland men ofte til Norge og syd Sverige.

Jeg vil ikke undvære min adaptor eller min dobbelt charger, det er for fedt at trække 110 Wh/km på 22 kW lader eller 220-250 Wh/km på CHAdeMOen..

Rigtig god tur.. Pelle

Forummets indlæg er redigeret af PNC May 6 '16
KbhP90DL
KbhP90DL May 6 '16
Ville heller ikke undvære min Chademo, på længere ture udenfor supercharger rækkevidde. Som f.eks. et smut til strand på vestkysten, var adapter uundværlig, et hurtig 30 minutters skud strøm i Esbjerg kontra flere timer på et 11 kw stik, var nok til at komme retur til Middelfart.
jens2
jens2 May 6 '16
Jeg takker for input, så er den bestilt.
uffe55
uffe55 May 6 '16
@jens2

Hvad koster sådan en ? Jeg så at Bjørn Nyland havde en til salg og han skrev at prisen var steget igen pga den stigende dollarkurs ! efter hvad jeg ved falder dollarkursen lige pt !

PNC
PNC May 6 '16
Hej Uffe55,

Jeg kende Bjørn Nyland privat, jeg kan ikke forestille mig at han er begyndt at sælger CHAdeMO adaptorne.. Man sender lige en besked.. Så skal jeg nok skrive her i tråden hvis du har ret.. (har telt med Bjørn og JA har har solgt et par stykker i forbindelse med  indkøb at kamera udstyr til USA turen.. Men nu er der ingen til salg) Jeg får måske et par stykker til udlån)

En CHAdeMO koster 4288 Dkr hos Tesla.

Mvh Pelle

Forummets indlæg er redigeret af PNC May 6 '16
Climber
Climber May 6 '16
Sidder lige i Olufström området, og kunne lade gratis strøm med en ChaDeMo adapter i Karlshamn, mens vi købte ind i Coop. Sådan en bør man have have med.
Forummets indlæg er redigeret af Climber May 6 '16
krabbe
krabbe Dec 23 '16
Er der nogen der ved hvad forskellen imellem CHAdeMO version 1036391-10-C og 1036391-10-D er ?
KimT
KimT Dec 24 '16

Det står der jo :

C model : This adapter is specifically for the North American and Japanese versions of Model S or Model X

D model : Deze adapter is specifiek ontwikkeld voor de Europese Tesla Model S. Dvs. til type 2 ladeport - europæsik model

krabbe
krabbe Dec 24 '16
Jeg har en C, købt af Tesla sidste år og fungere upåklageligt

Og kan se at der står D på de nye modeller (spørgsmålet er om D kan lade med flere KWh )
mbk
mbk Dec 24 '16
Citat fra krabbe Jeg har en C, købt af Tesla sidste år og fungere upåklageligt

Og kan se at der står D på de nye modeller (spørgsmålet er om D kan lade med flere KWh )
Næppe, 50kW standerne er 50kW@500V, og Tesla lader med henholdsvis 400V og 450V Max for 60/70/75 og 85/90. Så der kommer ikke større ladewtrøm før standerne opgraderes til f. Eks 150 (stadig 500V) eller 350kW (ved 100V).  Teslaerne kommer nok ikke over SuC niveau under alle omstændigheder, men man kan nok godt trække de 100-130 kW når de kommer og der kommer nye adaptere. 
SpaceX
SpaceX Dec 28 '16

Jeg har en revision B fra Tesla fra december 2015. Den giver ca. 35 KW på en 70'er på Eon's net.

mbk
mbk Dec 29 '16
Citat fra SpaceX

Jeg har en revision B fra Tesla fra december 2015. Den giver ca. 35 KW på en 70'er på Eon's net.

Det er helt efter bogen. Du får ikke mere på en 70'er
SpaceX
SpaceX Dec 29 '16

Citat fra mbk
Citat fra SpaceX

Det er helt efter bogen. Du får ikke mere på en 70'er

Jeps, jeg ved det. ca. 350V * ca. 100A = ca. 35KW. Det var mere fordi jeg havde en B'er og de øvrige i tråden havde C og D.

Jeg kan i øvrigt tilføre at jeg i følge æsken er på firmware v1.4.6 på CHAdeMO'en.
Nogen højere?
:)

Claus59
Claus59 Feb 6 '17
Er nogen som ved hvor det kan betale sig at købe chademo adapteren ?
P85DK
P85DK Feb 7 '17

ca. 3.900 kr hos Tesla

Claus59
Claus59 Feb 12 '17
Ok tak for svaret.