Loading...
dk

et par spørgsmål til eksperterne | Tesla Forum

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 May 7 '16
Hej jeg har et par spørgsmål som i måske kan svare på:

1. hvordan folder man manuelt sidespejlene ind/ud. F.eks. når man skal ind i en snæver garage eller bilvask? Altså uden at gå udenfor og tvinge dem ind.

2. Hvordan genstarter man systemet så "meget som muligt". Altså begge skærme, og gerne alt software. Hvis jeg holder de 2 hjul på rattet inde så genstarter den store skærm..kan man gøre mere?

3. Jeg har et problem med at hver gang jeg standser bilen hjemme på p-pladsen, og sætter den i p-mode. Og klikker selen ud. Så kommer der en bib-bib alarm som lyder et par gange indtil jeg er ude af bilen. Ret irriterende. Ved i hvad det kan være?

Hviidbjerre
Hviidbjerre May 7 '16
1) kan foldes via sidespejl-tasterne i døren.

2) på samme vis hold de 2 taster inde (på rattet) som sidder under drejehjulene. Så genstarter du også den lille skærm.

3) ?
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 May 7 '16
tak! Og et fjerde:

4. Ved i hvordan det kan være at jeg pludselig ikke længere kan logge på min private spotify konto, selvom den fint fungerer på min telefon, og jeg ikke har logget på andre nye steder.

I teslaen skriver den bare "error logging in"

Forummets indlæg er redigeret af NewTeslaOwner2015 May 7 '16
Hviidbjerre
Hviidbjerre May 7 '16
4) har jeg selv prøvet.... Genstartede, blev ved at prøve, loggede vist også ind med tesla/default account - derefter log ud og ind med min egen.....
Til sidst virkede det og er aldrig sket siden :-)
DavidS90D
DavidS90D May 8 '16
Spørgsmål 1 : Sjovt nok har jeg hørt flere spørge om netop den funktion !

Har du kigget på side 41 i din manual til bilen ?

Model_S_Owners_Manual_Touchscreen_DAS_EU_R20160317_da_DK

Bianco
Bianco May 8 '16
Citat fra NewTeslaOwner2015

2. Hvordan genstarter man systemet så "meget som muligt"...

Tesla service bad mig en gang for to år siden om at sætte mig i bilen, slukke den, og starte den med at træde på bremsen, men blive ved med at holde bremsen inde i 30 sek - så genstartede "hele bilen" (som jeg husker det)
SuneH
SuneH May 8 '16
Den mest gennemgribende bootning du selv kan lave, ud over genstart af den lille og store skærm, er en Power Down, som findes under Controls/e-brake and Power Down. Der skal den gerne stå uden nogen inde i bilen i 10 min. Hvis der er nogen i bilen, kan sædefølerne risikere at blive aktiveret, hvilket forhindrer en komplet genstart.
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 May 11 '16
Hej SuneH,

Altså man sætter sig ind i bilen, går ind på skærm menuen og trykker Power Down? Og forlader bilen igen. 

Virker fjernbetjeningen så? Og kan man bare tænde den som normalt?

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 May 11 '16
Og hvordan genstartes "begge" skærme? Når jeg holder hjulene inde genstartes kun den store.
T3S7A
T3S7A May 11 '16
Den lille er ved at holde begge de knapper inde som er lige over hjulene
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 May 29 '16
tak. Det sidste svar var hvad jeg ledte efter !