Loading...
dk

Hjælp - haster - hvilken sommerfælg skal jeg købe... | Tesla Forum

jespert
jespert May 12 '16
Håber i vil hjælpe mig. Er virkelig i tvivl. Jeg har 235/35/19 org. sommerdæk til at ligge.

1: Montere de dæk jeg har på standard 19" fælgen som jeg nu kører med vinderdæk på:

2: Købe 19" Rial Lugano og montere min dæk på dem. 

3: Købe disse i 22" med Falken FK453 (ca. 22.000,-)

4: Smadre knægtens sparegris og købe brugte org. Turbine i 22" (ca. 28.000)

Hvad siger panelet. For og imod? Og hvis der kommer andre forslag så skal det være under kr. 25.000,- komplet!

DeaconWP
DeaconWP May 12 '16
Jeg ville tage en T-Sportline 19" fælg, der passer til dine dæk.

Det ved jeg godt Rial fælgene også gør, men jeg synes finishen på T-Sportline er den tand bedre.

Ja, og dobbelt så dyre. Øv.

Eller et sæt originale 19" mere, så du har ens fælge, men slipper for at flytte dæk ved sæson skifte.
jespert
jespert May 12 '16
Argh de (T-sportline) koster jo 20.000,- uden dæk. Så vil jeg hellere have dem i 22" inkl. dæk til samme pris.
P85DK
P85DK May 12 '16
Hvad er du selv mest til, originale eller uoriginale?

De der Rial Lugano er totalt no-go i min verden, de skriger jysk kopi i min optik
Thor
Thor May 12 '16
Jeg synes ærligt talt det kommer an på mange ting.

Kører du med eller uden suspension? Altså, luftundervognen hvor du selv kan justere højden.

Jeg har desværre ikke mulighed for justere, og jeg synes komforten i den kontra en anden med luftundervogn, er relativt mærkbart. Det gør at jeg ikke selv vil sætte 21" på min.

Personligt så er jeg træt af de historier, som handler om Tesla ikke vil servicere de områder som en uoriginal fælge berører. Så jeg overvejer tage til Norge og købe et originalt sæt Slipstream. Evt med vinterdæk, og så bruge den tidligere standard fælg som vinterfælg.

Så kan jeg altid male Slipstream sort eller grå.

Overvej også Savini BM12 - den fælg er også ret fed!

Hvis du skal have et svar til ovenstående, så synes jeg du enten skal gå efter originale 21", eller Concavo. De er vanvittig fede. :)

Af ren nysgerrighed, hvilken side har du tænkt dig at købe fra? Det kunne jo være jeg kunne blive fristet af nogen aftermarket fremfor de originale, selvom der er meget som taler til en original fælges fordel.

FrederikC
FrederikC May 12 '16

Citat fra jespert Argh de (T-sportline) koster jo 20.000,- uden dæk. Så vil jeg hellere have dem i 22" inkl. dæk til samme pris.
Jesper send mig en mail info@teslafied.eu - Jeg har lager og de koster ikke 20.000. (Undskyld Moderator, men besked systemet fungere ikke)
Daduck
Daduck May 12 '16
Glæder mig til at høre hvad du vælger. Har selv overvejet nye 19" fælge (evt sorte), som jeg kan smide de normale dæk på, og have de gamle fælge som vinter-fælge.

Men 21" ser altså bare bedre ud, så kan ikke lade være med at kigge i den retning.

Secondtoflying
Secondtoflying May 13 '16
Helt klart nr. 3.
RobertJ
RobertJ May 13 '16
Du har fundet en meget fin fælg i nr 3. Husk dog lige på at fra 19" til 22" er en væsentlig ændring af køreegenskaber eller hvad nogle vil kalde kørekomfort. Mange med 21" Turbine melder om at de er kede af kantstenspåkørsler efterlader ridser og skrammer, det bliver ikke bedre med 22".

Når det er sagt, håber jeg dine 19" er 245/45-19 og ikke 235/35-19 som du skriver, ellers skal du nok ha nye dæk alligevel.

Som nævnt nr 3 er ultra lækker. Rial vil jeg ikke selv eje og std. fælgen er lidt tam, men ok som vinterfælg. 

Der findes en række 20" fælge der er udnævnt som det bedste kompromis blandt mange ejere. Tyske Brock har b32 og den sprit nye B37 i 19" og 20". Amerikanske Ace Alloy eller TSW Wheels er også indenfor dit budget med fremragende designs.

- R

Okkels
Okkels May 13 '16
Så den nye Slipstream hos Tesla, Århus i går. Den havde jeg valgt. Ca. 11500,- for 4 fælge.
DeaconWP
DeaconWP May 13 '16
Helt rigtigt Okkels.

De er nemlig tigtig lækre. Og originale. Og til en rigtig god pris.
PeterE
PeterE May 13 '16
Okkels, er det Teslas pris inkl hvad? Montering, TPMS og skift af dæk eller bare den rå fælg?
Okkels
Okkels May 14 '16
Jeg vil tro det er prisen for den rå fælg, men spurgte ikke nærmere ind til det. Blev bare "overrasket" over, at de jo nærmest er billige, især sammenlignet med andre Teslafælge.
RobertJ
RobertJ May 14 '16
Stemmer fint overens med Slipstream står til $2500 på .com Shoppen inkl sottozero (4x $300).

Klart den nye vinterfælgs favorit.

- R 

Er der ikke noget med Tesla credits fra første omgang skulle udløbe her sidst i 2016?

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 14 '16
Thor
Thor May 14 '16
Slipstream i 19" kunne jeg godt finde på at vælge til sommerfælg.

Og så få den malet i sort / grå. :)

nicom
nicom May 15 '16
Slipstream i 20" fra model x . Det kunne være interessant hvis Tesla solgte dem til model s (hvis de ellers passer)
DeaconWP
DeaconWP May 15 '16
Model X leveres med:
20"
All Season
9,0 J 20 P 265/45R20 offset 35
9,5 J 20 P 275/45R20 offset 40

Summer:
9,0 J 20 P 255/45R20 offset 35
10  J 20 P 275/45R20 offset 40

22"
9,0 J 20 P 265/35R22 offset 35
10  J 20 P 275/35R22 offset 40
jespert
jespert May 17 '16
1000 tak for alle inputs. Det endte med;
HJJ
HJJ May 17 '16
Det må da føles som at køre på faste ringe.

jespert
jespert May 18 '16

?

Sider: 1 2 »