Loading...
dk

HJÆLP -Utæt trunk/bagklap - 0.5liter regnvand vælter ud? (se foto) | Tesla Forum

Lars72
Lars72 May 15 '16
Jeg har lige åbnet min bagklap efter nattens regnvejr og så vælter det ud med vand fra begge indvendige håndtag nederst på bagklappen samt fra lukkemekanismen i midten. Bilen er fra jan 2015 og har ikke oplevet dette tidligere. 

Hvordan kan det ske lige pludselig - og har I nogle forslag til hvad det kan være?

Kan det komme fra bilvask på en benzintank?

Andre der har oplevet det - og hvordan blev det afhjulpet? 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 May 15 '16
Nommensen
Nommensen May 15 '16
Det er en utæthed ved lygterne - det skal ordnes hos Tesla - har selv samme problem. Giv mig et ring på fire nul 50 tre to 44.
NCL
NCL May 15 '16
Ja det er fra lygten. Jeg har også haft det samme. Har du ikke også vand i lygten?
Lars72
Lars72 May 15 '16
Hej Nommensenog NCL  - er det baglygterne eller bremse LED lyset, der skal fixes.

Jeg har fået fixet kondensdråberne i de små glas i baglygterne sidste år - er det det i mener?

Eller er det et andet problem med baglygterne, der skal fixes?

Det er jo ret volsomme mængder der kommer ind i bagklappen

NCL
NCL May 15 '16
Hos mig kom det ind i den store baglygte på bagagerumsklappen
3450rbt
3450rbt May 16 '16
Jeg oplevede samme problem for første gang idag. Der kom temmelig meget vand ud
Nommensen
Nommensen May 16 '16
Der sidder et par plastik propper mit på bagklappen - tag den ene af så kan vandet komme ud
KimT
KimT May 16 '16
Har set problemet beskrevet her for et stykke tid siden : https://www.youtube.com/watch?v=EQcKYHhcSUc
tintin
tintin Jan 16 '20

Er lige kommet hjem efter 2 ugers ferie. Min Tesla S har derfor stået på P1 i Billund i 2uger. Der var ca. 1 cm. vand da vi satte os ind i bilen, dog kun ved forsæderne. Er der nogen der har været ude for det eller har et bud på årsagen

CanEl
CanEl Jan 16 '20

når du kun har vand foran, tyder det på at det kommer fra soltag.
hvis du har soltag, er der et drænhul forrest i hver side.
de stopper en gang imellem og skal blæses igennem med lav/middel tryk.

på på med trykluft, da det er plastikslanger der går ned mod bunden af bilen som afløb.

tintin
tintin Jan 16 '20

Tak canel. Det prøver jeg i morgen. Lige nu står den i carporten med fuld varme for at få den tør. måtterne ligger til tørring i kælderen

gd61
gd61 Jan 17 '20

@Tintin - check også om der er fugtigt under forsæder, og få tørret helt ud der også.
Jeg havde samme problem med blokerede dræn, og det resulterede i lettere flooding under passager forsæde, hvor boks med stik til vinduesviskere og rudehejs sidder. Resultat - intet virkede indtil den var fuldstændigt tørret ud og boksen tømt. 

Held og lykke!

tintin
tintin Jan 17 '20

Fint og tak gd61 Det vil jeg tjekke straks :-)

tintin
tintin Jan 17 '20

Jeg kan ikke umiddelbart se nogle afløbshuller ved soltaget. Kan i beskrive lidt nærmere hvor de sidder. På forhånd tak

tintin
tintin Jan 17 '20

Undskyld. Tror jeg har fundet dem. Soltaget skal køres lidt tilbage