Loading...
dk

Er det vaskeridser? | Tesla Forum

shan
shan May 17 '16

Hej alle,

Jeg har nu fået min hvide perlemor tesla poleret. I solen ser den ud som på billedet. Er det vaskeridser eller noget som poleringsmanden burde have fjernet.

Bemærk venligst at jeg kun kan se disse mærker i direkte sollys og fra en bestemt vinkel fra siden. Når jeg eks. lyser min telefons led lys (blitz) ned i lakken kan jeg intet se.

Jeg håber i kan hjælpe :)

Jeg takker på forhånd

ps. Jeg afleveret bilen retur til poleringsmanden men han siger at han ikke kan se nogle fejl på den via de lys han havde (solen skinnede ikke idag)

 

Forummets indlæg er redigeret af shan May 17 '16
Michael72
Michael72 May 17 '16

Jeg har noget ligende og regner med at det er pga vaskehallen, selvom den er Opticoatet.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 17 '16

shan og alle andre - de ekstremt små ridser er helt fine vaskeridser og kan ikke undgås - selv jeres ruder og fælge bliver ridset

FrederikC
FrederikC May 17 '16

Jeg vil da mene at hvis bilen kommer direkte fra Polering, så skal den stå som et suttet bolche uden nogen former for ridser. Hvis han er professionel så har han specielle lamper der netop kan vise den slags ridser.

Jeg er enig med DetailingBilpleje mht. ridser, de vil altid komme i større eller mindre mængder, også selvom man håndvasker. Men de skal ikke være der hvis bilen er nypoleret.

Polerkongen
Polerkongen May 17 '16
Citat fra Nostromo Altså hvis bilen har været kørt gennem vaskehal inden opticoat kan du ikke påstå der ikke må være nogen ridser Frederik. Der er jo en begrænsning på hvor meget der kan slibes af klarlakken som jeg har forstået det.
Shaun skriver intet om hvordan bilen så ud inden polering.

Det er også fint nok. Det skal bare være 120% afstemt med kunden inden påbegyndelse af arbejdet, hvilket resultat man kan levere og til hvilken pris.

Hvis aftalen var at bilen skulle stå uden hologrammer efter udført arbejde - så havde jeg leveret den tilbage til der hvor jeg havde fået udført arbejdet. 

Hvordan du behandler lakken efterfølgende, kan detaileren ikke stå til regnskab for - men bør havde givet dig råd og vejledning til hvordan du vedligeholder lakken efterfølgende.

shan
shan May 17 '16

Den kommer direkte fra polering og opticoat men jeg forventede bare at den ville stå snorlige.

Det kom lidt bag på mig at den faktisk havde denne type ridser.

Før poleringen og opticoaten havde den vaskeridser, da den har fået turen igennem en vaskehal 4 gange totalt.

 

Er det noget jeg bør holde fast i og sige at de skal fixe eller er det forventligt at den ser sådan ud.

shan
shan May 17 '16

Bilen er snart 1,5 år gammel så man kan ikke sige den er fabriksny.

Jeg købte den som Demo da den var 6 måneder gammel og siden da er den kun blevet håndvasket og så 4 gange i vaskehallen.

Jeg har desværre ikke et lign billede, men den havde måske lidt flere af denne typer af ridser. Det er blevet reduceret men måske var mine forventninger ikke realistiske.

shan
shan May 17 '16
Ok mange tal for hjælpen :)

Og ja det er ikke særlig tydeligt på en hvid bil :)
DeaconWP
DeaconWP May 17 '16

Jeg tror ikke man skal forvente mirakler, når man bestiller en opticoat belægning på sin bil.

Den største konkurrence parameter ved en opticoat behandling er i det arbejde der lægges i forbehandlngen. Og dette arbejde er så tidskrævende, at det vil give en stor forskel i prisen. Hvilket vi jo også ser i en af aktørernes tilbud, der kun gælder næsten helt nye biler, der ikke kræver for mange timers slibe arbejde, hvis bilen ellers er næsten ny.

Så jeg vil formode, at resultatet efter en opticoat er meget forskelligt, afhængig af 2 ting:

1. Hvad man har aftalt om, hvor grundigt det skal være.

2. Hvor meget den udførende lægger i sit forarbejde.

Jeg vil formode at ikke alle aktører er lige erfarne med at få afstemt med kundens forventninger, udover at kunden nok ønsker det gjort billigt.

SimonHN
SimonHN May 18 '16
Hvis den kommer lige fra polering så skal den ikke se sådan ud. Hvis han ikke selv kan se det så er han en amatør.

Jeg vil heller ikke mene at de fleste der klargøre biler i Danmark gør det rigtigt. Der er kun nogle meget få der er rigtig dygtige. Men der er så heller ikke mange kunder der er klar til at betale for 2-4 dages arbejde for at få poleret bilen. ;)

Jeg kan godt bruge en 3 dage på at polere min egen bil. Kan også bruge mere. Men bliver næsten aldrig færdig. Men efter 3 dage så står den satme også godt. :D
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 18 '16

Jeg har lige oplevet og coatet en Tesla denne uge hvor kunden ikke ønskede at betale mere end standart prisen. Vi var 2 mand fra kl 8 morgen til 17 eftermiddag og resultatet blev kanon, dog med disse små ridser som Shan linker til. Polering tager tid og det forstår folk bare ikke. Det er kun ca 20% af mine kunder der vil have totalt fjernet alle ridser. Her koster det desværre og prisen ender oftest mellem 8000 og 20.000 kr 

SimonHN
SimonHN May 21 '16
Selvfølig kan du fjerne det, så længe ridsen ikke er gået helt igennem. Man kan bare gå igang med at vådslibe lakken.

Man bruger da slet ikke farvet voks. :O

DetailingBilpleje. Netop. Der er ikke mange der er villig til at betale det som det koster. Der er jo også dem der bare køber en flaske Turtle wax på tanken og er godt tilfreds med det, og tror det er det samme som en polering. :D
Niels
Niels May 22 '16

jeg syntes ridserne ser meget cirkulære ud, det tyder ikke på ridser lavet i en vaskehal (som jo vil gå i samme retning som børsterne) - i mine øjne mere noget som er sket med en polermaskine - hvilket naturligvis kan være en gl. skade eller ny.

Invisibletycoon
Invisibletycoon May 22 '16
Min bil har dem osse og har kun fået opticoat aldrig vasket
mkiaer
mkiaer May 22 '16

Syntes at kunne huske at emnet også blev diskuteret for ca. 1 år siden og der pegede pilen på Tesla´s klargøring af bilerne inden de blev leveret. Mener også at kunne huske at DetailingBilpleje kunne bekræfte at bilerne så ud som om at de var klargjort med sandpapir når han fik dem ind.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 23 '16

Niels - ridserne er ikke cirkulære - det er blot en illution som led lygten skaber ;)