Loading...
dk

Summon virker ikke? | Tesla Forum

HenningWinther
HenningWinther May 21 '16

Jeg har slået Summon-funktionen til og indstillet den mht. afstande. Bilen holder i P-mode, klar til at køre på plads.

Jeg forsøger at aktivere den med FOB'en ved at trykke på "taget" og holde knappen nede. Så burde bilens lygter blinke hurtigt, og jeg skulle derefter kunne køre den frem og tilbage ved at trykke på hhv. frunk og trunk på FOB'en. Bilen låser (som forventet), men der sker ikke mere.

Jeg har også prøvet på app'en, som viser Summon-knappen, og som også kommunikerer med bilen, når jeg trykker på den. Der kommer en Forward og Reverse-knap frem på skærmen, men igen sker der intet, når jeg trykker på dem. Bilen står helt stille.

Er der noget, jeg gør forkert - eller en indstilling, jeg har overset?

VH
VH May 21 '16

Brug af FOBén virker mig bekendt ikke længere, og har aldrig gjort det i Europa.

Ved brug af Appén skal FOBén være tæt på bilen. 

Mbr1964
Mbr1964 May 21 '16

Og din GPS skal være tændt på din mobil 

Raymond
Raymond May 21 '16

mbr: Hvorfor skal GPS på mobilen være tændt?

griffel
griffel May 22 '16
Fordi du skal være nogenlunde i nærheden af din bil - sammen med FOB'en.
Jrg har tænkt på at prøve at lægge en FOB i bilen og gå lidt længere væk med mobilen, men er ikke kommet til det endnu.

Henning:
Knapperne i App'en skal holdes nede, ikke kun trykkes kort. Bilen stopper når du slipper knappen.
Peha
Peha May 22 '16
Har fået den til at køre et par meter via App, men virker aldrig når jeg skal vise det :-(
Kristian70k
Kristian70k May 22 '16
Hvis du skal vise det så lig nøglen i bilen ;) og hold "knappen" nede hele tiden.. Summon virker, men der kan kæmpes lidt med fejl 40 ;)
KimT
KimT May 22 '16

I min indkørsel virker det heller ikke for godt. Men jeg tror det hænger sammen med at den skifter mellem wifi og 3G. Evt. mellem AP og router hvis den bevæger sig et par meter.

Kiefer
Kiefer May 22 '16

Min er faring er, at hvis FOB ligger inde i bilen, er det ligegyldigt hvor du står placeret med din mobiltelefon. Så kan du lave summon uanset hvad.

/Martin

svhansen2006
svhansen2006 May 23 '16

Har også store problemer. I bedste fald kører den 1-2 meter og stopper. Får ofte meldingen:  "Summon Error" hvorefter jeg skal genstart app. Nogen der ved hvornår Summon via fob kommer til DK?

Forummets indlæg er redigeret af svhansen2006 May 23 '16
HenningWinther
HenningWinther May 24 '16
Tak for gode råd. Lagde FOBen i bilen og brugte app'en - og vupti, det virker.