Loading...
dk

Motor biler siger mig ikke noget....mere | Tesla Forum

koden
koden May 21 '16

Lidt over 6 mdr. i Tesla.

Mine tidligere favorit biler typisk i Audi A6 eller BMW 5 klassen.

De siger mig intet mere.

Selv dyrere biler med V8 er pludselig bare nogle larmende kasser.

Fornemmelsen med at accellere lydløst er helt enormt fedt ...i min verden...

Er der andre der har det sådan?

Bianco
Bianco May 21 '16

Den gang et vrææl var synonymt med power og "show of force", da var det fedt.

Nu ved vi at larmen ikke er nødvendig, men mest til pynt. Og så lyder det pludselig bare som larm :-)

Jeg tror at den opfattelse bredes i løbet af de næste måske fem år, og så bliver det kun Alpha-han-dinosauruserne der vil have motorlarm ;-)

MrCoffee
MrCoffee May 23 '16
Ja du får nok ikke de store gutter med rygmærker til at køre på en El-kværn når fremtiden kommer til at byde det. Har det lidt ligesom Koden, bilbladene bliver løbet lidt hurtigere over end tidligere...
Dieselosaurus
Dieselosaurus May 23 '16

Helt afgjort. Får nærmest lidt ondt af de stakler der er nød til at køre rundt i sådan et uelegant skrummel. Stødte ind i nogle Ferrarier for nyligt - ville tidligere have været henrykt. Nu var det mest et gensyn med en svunden tids teknologi.

jramskov
jramskov May 23 '16

Har kun haft fornøjelsen af at køre i en Tesla et par gange, men har det på samme måde. Seneste eksemplificeret da en ven linkede til den nye Alfa Romeo. Min kommentar var noget i retningen af "den ser da fin ud, men det er jo stadigt blot en gammel ICE under huden."

RobertJ
RobertJ May 23 '16

Havde et lignende møde med en DK indreg. Lambo Spider der ku ha været noget Gallardo på nordgående E47. 
Pludselig i bakspejlet, så trailer han bag efter et stykke tid, og overhaler så langsomt mens shotgun sidder og stirrer sig blind på min tesla. Par hundrede meter fremme trækker han tilbage og ind for at lade mig overhale.

Tænkte det var mærkeligt... 
Tesla er jo familiebilen i firmaet, men leasing prisen er vel nogenlunde ens.

- R

SuneH
SuneH May 23 '16

Det var præcis min oplevelse med en Lamborghini og en Ferrari en forårslørdag - de er dyre i brug, larmer, oser og er upraktiske. Et levn fra fortiden.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3985

MrCoffee
MrCoffee May 23 '16
Kører nu i den nye A4 i mit firma, og er pisse irriteret og den start/stop funktion som ikke kan deaktiveres, så går motoren ud ved en rundkørsel og bruger et sekund eller to på at vågne igen, herved er man er ved at blive torpederet fordi jeg glemmer jeg ikke kører Tesla i firmaregi. Er nød til at have en længere rækkevidde end Tesla endnu kan tilbyde.

Snuppede forleden to motorcykler som spillede op til dans, hold fast hvor de larmede...det bedste var et par dage efter da en kunde og jeg snakkede biler (pga den nye A4) og han fortalte at familien lige stoppede op og skulle se en sort Tesla give to motorcykler baghjul.... sådan en bil må du have næste gang, sagde kunden - hold fest jeg var ved at dø af grin... Peter
Hookmaker
Hookmaker May 23 '16

Jeg er også helt færdig med andre biler. 6 måneder efter jeg fik min første MS lejede jeg en BMW530D i Montreal. hod kæft en irriterende bil at køre i med start/stop elendigt navi der funker med en skod drejeknap osv. Alle lejebiler siden har været L.O.R.T!

Toftager
Toftager May 23 '16
Lejede en Skoda citigo en dag i Spanien sidste ud, det var da fantastisk sjovt.. Som at køre en gokart..

Men må indrømme at, da jeg landede søndag aften, kørte en tur i min 70D... Bare fordi...

Kommer nok heller aldrig tilbage til en ICE...
Bluecoffee
Bluecoffee May 24 '16

Jeg har for tiden en 320 bimmer, mens min MS er til service. Som teenager var BMW drømmen, men nu sidder man nok så blasert halvgammel og tænker "Ja,ja, Tesla udnytter bare chancen for at minde en om, hvor kedeligt det er med diesel- og benzinbiler. Det må være derfor, de ikke opfylder Elon Musks oprindelige løfte om, at man altid ville få en anden model S som lånebil."

MKRCPH
MKRCPH May 25 '16

Helt enig - og dog - I går løb jeg hjem fra arbejde (bæstet er ude og få opticoat og 20" på) - der mødte jeg en Aston Martin Vantage V8 og den blev stille og roligt kørt op - lød himmelst (havde selv en, I roadster, inden jeg flyttede hjem til latterlige danske skatter.....)... Min ven har købt en X5 med 4-cyl motor og el-hjælp på trods af jeg sagde til ham at han skulle købe en TMS P90DL (bor I Norge så havde været langt billigere) - hold op en (langsom) symaskine at køre I... TMS forever...!

P85DK
P85DK May 25 '16

Tesla er fantastisk - men da jeg altid har været mere end glad for biler og stadig er det, så er der faktisk stadig rigtig mange andre biler jeg nyder at køre i/eje. Min kones Abarth med 180hk kan nogle ting som en Tesla aldrig vil kunne og så er der ingen andre i DK der har en magen til.

Så vi er over i helt specielle biler nu for at de får lov til at holde i garagen.

Men når det er sagt. Fik en MB C220D som låner hos Tesla, og det var da en ganske fin bil, til fornuftige penge og +1.200 km for 460 kr optankning. Det kan jeg da godt forstå folk overvejer/vælger.

En ting er dog sikkert, der kommer altid til at være en eller anden form for elbil i vores garage