Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Sep 16 '16
Citat fra griffel @webwrcarbmann
Jeg ringede til dem og bad dem om at slette refusionen. Den venlige pige ringede til økonomiafdelingen og svarede så, at det kunne godt lade sig gøre.
Men jeg checker lige i morgen for at være sikker, og også for at få at vide fra hvornår det gælder. Måske skal jeg have noget på skrift? Ved ikke hvordan e.on kan checke om man får refusion i forvejen. Eller er det mon SKAT der vil brokke sig på et tidspunkt?

Og hvis ordningen ikke bliver forlænget efte nytår, så tilmelder jeg mig bare den hidtidige igen ;-)

/Jakob :-)

Hej Jacob. Om du får rabatten eller ej fremgår klart af din el regning men det er nok stadig smart lige at få noget på skrift hvis muligt.Det vil jeg prøve at få.  Du får ikke rabat for elvarme med mindre du selv får det noteret på BBR for din ejendom og man kan ikke få det med tilbagevirkende kraft. 

Det er bestemt en fleksibel løsning at frasige sig rabatten og man kan jo altid melde sig til igen.

Vi bruger ca 6500 Kwh til huset incl varme og 10-12000 Kwh til bilen så vi kommer til at betale lidt ekstra afgift til huset svarende til 2500 Kwh x 0.6 kr/kwh = 1500 kr.  Dog er besparelsen ved et elforbrug til bilen på 12000 Kwh om året ca 12000 kr i forhold til den nuværende elpris på 1.6 kr/Kwh 

Alle planer om solceller er sparket til hjørne for vores vedkommende.  Vh Peter

ElPeter
ElPeter Sep 16 '16
Dette produkts levedygtighed må være stærk afhængigt af refusionsordningens eksistens, i hvert flad hvis man primært lader hjemme: Som det er nu er der et ret stort spænd i forbrug (lad os sige mellem 10.000 km/år til 30.000 km/år) hvor både E.on og kunden tjener på det (på statens bekostning), men hvis refusionen bortfalder vil kun en af parterne tjene på det i forhold til bare at betale hos sin eksisterende el-leverandør og så burde den anden part være ret uinteresseret i at fortsætte arrangementet.
PEB
PEB Sep 16 '16
Citat fra Dennis8400 »E.ON er et røverfirma«
http://www.business.dk/...rne-flygter-fra-e.on
@griffel . Jeg vil tænke mig om en ekstre gang, inden jeg opsiger den aftale.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dennis

Artiklen er fra 2009

RobertJ
RobertJ Sep 16 '16

Nu ryger støtten til de små fjernvarme værker, så mon ikke der komme nogle dugfriske artikler om overpriser og skræmme- scenarier i stil med ovenstående.

Ser frem til et opkald fra Eon, er selv bestykket med Solceller på ejendommen, men har ikke fået et nej til deres flat-rate endnu.

- R

daniel
daniel Sep 16 '16

Hvilket stik skal man have for at oplade der hjemme med EON boksen. Er det det samme til at lade på EONs netværk. 

Og hvor skal det købes

Forummets indlæg er redigeret af daniel Sep 16 '16
P85DK
P85DK Sep 16 '16

Som jeg læser det, så kommer deres boks med fastmonteret type 2 stik, så det er ok. Til at lade ude i byen skal du anskaffe et type 2 ladekabel fra fx. Tesla. Mener det er omkring 1.500 kr. hvilket er en meget fair pris.

KimT
KimT Sep 16 '16

Boksen levers så vidt jeg kan se med et fastmonteret kabel til den bil du har angivet - altså et type 2 stik til Tesla. Og hvis du har angivet at du har et eksisterende CEE stik, så skal boksen vel bare tilsluttes direkte til dette stik (og det gør faktisk boksen transportabel, så man kan tage den med i f.eks. sommerhus).

Tesloid
Tesloid Sep 21 '16
Så dukkede eon lader op. Den er IKKE velegnet til at tage med sig rundt. Den er meget voldsom.
lasen
lasen Sep 21 '16

Hej @Tesloid

Vil du ikke sende et billede af boksen - jeg frygter lidt for w-faktoren nu

PEB
PEB Sep 21 '16

Mon ikke det er sådan en her.

Forummets indlæg er redigeret af PEB Sep 21 '16
P85DK
P85DK Sep 21 '16

Jeg kan huske den første bærbare fra IBM, 5155, monocrom skærm og fuldt IBM tastatur og vejede +20kg og lignede en symaskine - men jeg fik alligevel slæbt den op på cyklen og hen til vennerne, når mine forældre ikke kiggede. Hvor der er  vilje er der en vej :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 21 '16
P85DK
P85DK Sep 21 '16

@Tesloid - hvor langt er kablet?

Tesloid
Tesloid Sep 21 '16
Det er den som PEB viser. Kunne bare ikke få billede på. Er ikke hjemme længere så ved ikke med kabellængden.
KimT
KimT Sep 21 '16

Synes jeg har set et svar fra dem hvor de skriver kablet er 2,5m

P85DK
P85DK Sep 21 '16

2,5m? det rækker jo ingen steder. Har 7,5m i dag og det giver lige den flexibilitet som er nødvendigt, så man kan holde inde i garagen eller udenfor garagen.

p.s. fedt at få spørgeskema om Eon før man overhovedet har fået produktet

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 21 '16
PEB
PEB Sep 21 '16

Kablet (det der skal i bilen) er 5 meter

griffel
griffel Sep 21 '16

@Tesloid

Hvornår bestilte du? Søndag aften efter Silkeborg?

griffel
griffel Sep 21 '16

Skal man bruge sit kort til den boks man har derhjemme også?!

Det ser sådan ud på billedet...

PEB
PEB Sep 21 '16
Citat fra griffel

Skal man bruge sit kort til den boks man har derhjemme også?!

Det ser sådan ud på billedet...

Ja, det skal man. Jeg har lige monteret min boks og kortet skal bruges. Jeg vil høre om man kan få et kort mere, ellers ender det med at jeg ikke får det med i bilen. 

Michael84
Michael84 Sep 21 '16

Kan du lokkes til at måle den standers dimensioner... Min forestilling var at trække kablet ud gennem et skjult hul i beklædningen ind til aflåst skur ligesom den mobile lader er idag... Men hvis jeg ska låse mig ind i skuret hver gang der skal lades vil jeg da overveje om jeg ska hænge den udenfor eller benytte mig af fortrydelsesretten... :-)

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Sep 21 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »