Bredde: 270 mm
Højde: 450 mm
Dybde: 220 mm
Skal man bruge sit kort til den boks man har derhjemme også?!
Det ser sådan ud på billedet...
Ja, det skal man. Jeg har lige monteret min boks og kortet skal bruges. Jeg vil høre om man kan få et kort mere, ellers ender det med at jeg ikke får det med i bilen.
Er det nemmeste ikke netop at have det i bilen? Eller forventer du at have brug for det uden din bil?
Jeg tænker mere på hvordan det passer sammen med forsinket timet opladning?
Ja, det skal man. Jeg har lige monteret min boks og kortet skal bruges. Jeg vil høre om man kan få et kort mere, ellers ender det med at jeg ikke får det med i bilen.
Er det nemmeste ikke netop at have det i bilen? Eller forventer du at have brug for det uden din bil?
Jeg tænker mere på hvordan det passer sammen med forsinket timet opladning?
Godt spørgsmål mht timet ladning. Hmm det må testes.
Plugshare fungerer vel fint, hvis folk har deres eon kort med :-)
Med hensyn til CEE stikket, så er der jo forskel på et 3x32a og et 3x16a stik, så kommer boksen med begge?
Køn er boksen jo ikke, kan godt være at jeg smider lidt folie på. De har ihvertfald ikke kigget på Teslas wall charger da de designede den
Mange tak...Bredde: 270 mm
Højde: 450 mm
Dybde: 220 mm
Den boks skal da vist "brandes" med et andet logo/farve ;-)
Jeg fandt lige ham her på eBay : http://www.ebay.de/itm/262036746266 som kan levere en 10x7 cm folie, men der står han kan levere enhver størrelse.
Jeg har fået EON til at omkode boksen, så det ikke længere er nødvendigt at bruge kortet. Super. Det foregik "over the air".
Jeg har fået EON til at omkode boksen, så det ikke længere er nødvendigt at bruge kortet. Super. Det foregik "over the air".
Fedt! :-D Det andet virker da også lidt #ndssvagt, hjemme i garagen.
Tak, det vil jeg også bede dem om - når min boks ankommer en skønne dag ;-)
/Jakob :-)
Fedt! Tak for info! Det er virkelig en fed oplysning der kommer til at pynte på facaden! :-)
Dem af jer der har all-inclusive fra EON:
1) Virker boksen med scheduled charging? Det gør deres offentlige ladestandere nemlig ikke.
2) Kan den også oplade gæstens elbil, eller er den låst til en bestemt bil?
1) Virker boksen med scheduled charging? Det gør deres offentlige ladestandere nemlig ikke.
1. Ja, men du skal bede om at få den programmeret om så den kan
2. Den kan. Som jeg har hørt det mellem linjerne er det ok med lidt el til besøgnende, men ellers kan du jo køre gæster på din UMC.
vh, ErikBH
Ok, tak.
Er der forresten nogen der har hørt hvad EON har tænkt sig at gøre efter nytår, hvor afgiftsrefusionsordningen står til at udløbe? Sætte prisen voldsomt op?
Er der forresten nogen der har hørt hvad EON har tænkt sig at gøre efter nytår, hvor afgiftsrefusionsordningen står til at udløbe? Sætte prisen voldsomt op?
du får 2 satser retur som er beskrevet. Den ene er elprisen, den anden er afgiften. Hvis de ikke får afgiften refunderet får du kun elprisen retur.
Men håbet er ikke slut endnu for at de fortsætter den.
vh, ErikBH
1. Ja, men du skal bede om at få den programmeret om så den kan
2. Den kan. Som jeg har hørt det mellem linjerne er det ok med lidt el til besøgnende, men ellers kan du jo køre gæster på din UMC.
vh, ErikBH
! Det læser jeg desværre meget anderledes - All Incl aftalen er kun til den ene bil. Og ikke til andet. Det står der meget klart.
Kaspar. Hvis afgiftsrefusionen ophører til nytår, vil du blive tilbudt et andet produkt.
HVis du ikke kan finde dig tilfreds med en ny ordning, kan du bringe den til ophør.
Det er da ekstremt dårlig stil at parkere ved en offentlig ladestander og ikke lade.
Tænkt eksempel. Du finder en plads når du har fri kl. 16, smider kablet i, og sætter den til at oplade kl. 05 så den er klar til kl. 08. Tænk alle de andre biler der kunne have lader i det tidsrum......
Det er da ekstremt dårlig stil at parkere ved en offentlig ladestander og ikke lade.
Tænkt eksempel. Du finder en plads når du har fri kl. 16, smider kablet i, og sætter den til at oplade kl. 05 så den er klar til kl. 08. Tænk alle de andre biler der kunne have lader i det tidsrum......
En sådan ladepladshygiejne er næppe et virkelig godt argument for at få folk til at købe elbiler. Må man ikke engang holde ved en ladeplads fra man kommer den ene dag til man skal af sted igen den næste? Hvor besværligt skal det være at køre miljøvenligt? Så må man altså lave nogle flere ladepladser, så folk ikke konstant skal rende rundt og flytte på deres biler alt efter om de har tilstrækkeligt med strøm på eller ej...
Jeg ved det godt. Men sådan ser realiteten ikke ud idag. Over halvdele af de elbiler der er på vejene i dag har en rækkevide på ca. 100km, og de er dybt afhængige af disse offentlige ladestandere. Man hører gang på gang at de bliver blokkeret af langtidsparkering - enten af private, eller af de delebilsordninger der efterhånden findes en del af i bl.a Kbh.