Loading...
dk

Dæk købt hos Dækonline | Tesla Forum

Lennart
Lennart Jun 1 '16
Jeg var ude idag for at få mine nye fordæk sat på mine 21", men efter lidt over en time måtte montøren give op! Så nu står jeg og har ikke fået skiftet mine dæk. Den ville ikke komme på det sidste stykke, han sagde at stål ringen var for stram?! Montøren tabte også fælge ned fra sin arbejdes-bænk, så der kom godt med ridser på :-(... Men den ville han omlakere, så der håber jeg bare han holder sit ord når jeg får nogen andre dæk? Dækonline vil så ikke tage dækket tilbage, da der er forsøgt at sætte det på.  Men jeg ville høre om der ikke var en flink Tesla ejer som kunne hjælpe mig med lån af to 19" som jeg kunne køre rundt på imens min fælg blev omlakeret. Evt. med vinterdæk. Kommer selv fra Roskilde området.   Hilsen en ked Tesla ejer :-(  
P85DK
P85DK Jun 1 '16

Hvilket dæk forsøger du at få på?

De kan være lidt svære, men godt med luft og lidt bearbejdning, så siger det BANG og de er på :-) Såfremt det er den rigtige størrelse ;-)

Lennart
Lennart Jun 1 '16

De hedder Lexani LX-TWENTY 245/35 R21 96W XL.

P85DK
P85DK Jun 1 '16

Kender ikke dækket, men ved at mange dækmænd ikke er specielt glade for at arbejde med andre mærker end de mest anerkendte

Prøv at tal med http://www.dinsendaek.dk/index.html

Jeg har brugt dem flere gange over de sidste år og aldrig set ham gå væk fra en udfordring.

Lennart
Lennart Jun 1 '16

Dem vil jeg prøve at ringe til. Men jeg skal først have omlakeret den, og da jeg ikke har andre fælge, ville jeg blive utrolig glad hvis der var en som kunne undvære 2 af sine vinterfælge i 2 dage.

kelhasan
kelhasan Jan 10 '17

lennart jeg vil høre om du var glad for dæk

Lennart
Lennart Jan 11 '17

Lexani LX-TWENTY 245/35 R21 96W XL, er jeg rigtig glad for, og det kan godt være at der er andre dyrere dæk der er bedre, men prisen taget i betragtning er jeg rigtig glad! men de havde ikke til bag på i 265, der købte jeg Continental. Jeg ved så ikke om det er fordi der er mere vægt bagpå, men mine Continental er mere slidte... alle 4 dæk blev monteret samme dag.

MOS
MOS Jan 11 '17

Vægtfordelingen er vist tæt på 50/50, så det er nok ikke det afgørende. Hvis du har baghjulstræk, så kan det være forklaringen på et lidt større slid på bagdækkene. Forkert sporing og/eller dæktryk kan også øge dækslid. Men sandsynligvis er der bare tale om, at de to forskellige dæk har forskellig slidstyrke pga. forskellig gummiblanding.

Lennart
Lennart Jan 11 '17
MOS: Ja jeg tror bare det er to forskellige dæk, derfor mere slid på det ene mærke. Det er en P85D, så træk på alle 4.
kelhasan
kelhasan Jan 16 '17

grund til at bag hjulet slides mere er D modellerne trækker med baghjulene når man køre normalt.