Loading...
dk

hvilke funktioner har i på ønskelisten? | Tesla Forum

Genild
Genild Jun 22 '16

Griffel og Raymond:

Nu er R2-D2 jo et fornuftigt lille kræ, så hun vil jo naturligvis huske hvem det er der sørger for at hun får foder og TLC.

Skulle hun imod forventning hoppe på den gamle vogn om "drengene imod pigerne" - ja, så må man jo ty til Raymonds glimrende løsning (når man lige har sunket arveanlæggene igen, efter at de et dunket godt og effektivt ind i rattet under bestigningen, da samboen har en mere hobbit-lignende kropsbygning). 

Raymond
Raymond Jun 22 '16

Genild: :-())

Jeg kunne nu også godt tænke mig, at ladeporten åbnede sig, når jeg landede i carporten.

ErikBH
ErikBH Jun 23 '16
Citat fra Raymond

Jeg kunne nu også godt tænke mig, at ladeporten åbnede sig, når jeg landede i carporten.

med https://www.evmote.com kan du bruge IFTTT (If This Then That, et automatiseringssprog) til at udføre diverse hændelser når der sker noget, fx når du kommer hjem, så lukker den soltag og åbner chargeport. Det kræver pro udgaven, så jeg har ikke selv leget med det.

/E 

Junior
Junior Jun 23 '16

1. Ventilation i selve sæderne, altså nedkøling.

2. At man kan åbne garageporten på FOB. Og at man kan lukke porten fra bilen, med eksempelvis 30 el. 60 sekunders forsinkelse, så man kan nå at sætte ladestik i, tage sine ting og komme ud af garagen.

3. Soltag der selv lukker, når bilen er parkeret og den registrerer vand fra oven.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Jun 23 '16
DavidS90D
DavidS90D Jun 23 '16

Støtter mange af de øvrige indlæg. Og så lige et par nemme SW ændringer.

1. Få en filtertid på indikationen af ladestrøm/spænding så den ikke står og hopper op og ned. Det er en typisk nørdprogrammering - faktisk underligt de ikke også har gjort plads til 7 decimaler....

2. AP CC (TACC), Her savner jeg en "elastik" i den hastighed bilen prøver at holde. Kører jeg op ad en lille bakke holder bilen farten 100% - det er ikke nødvendigt og kræver mere energi. Når jeg kører ned ad bakken igen bremser den (regen), det er heller ikke nødvendigt. F,eks 80km/t og så +/- 2km/t.

3. En klassiker: Navigationen kræver en opstramning - den er jammerlig ift. hvad der er muligt i dag.

Hvem hos Tesla modtager forslag ? Ellers gavner de 10.000 (www) forslag jo intet !

griffel
griffel Jun 27 '16

Jeg kunne godt tænke mig at Bluetooth-forbindelsen til mobilen først blev oprettet når jeg har sat mig i sædet, i stedet for nu, hvor lyden hopper ind i bilen såsnart jeg åbner en dør. Så er jeg nødt til at kaste mig ind i bilen for at forstætte samtalen... Det må da kunne lade sig gøre med sædesensoren.

/Jakob :-)

Johannelund
Johannelund May 30 '17
Autopilot, ja nu har Volvo, Mercedes, Audi lavet "Autopilot/Selvkørende funktion" med vognbane styring via vejstriber, gps, hastighedsregulering via skiltegenkendelsen og aktiv fartpilot der arbejder sammen, og ikke som tesla, hvor det er 4 selvstændige funktioner.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 31 '17
PeterE
PeterE May 31 '17

Jeg ønsker mig kun en bedre navigation (!) I andre har gode pointer, og alt i alt er jeg bare kun træt af navien - som er den værste jeg har oplevet. Eller tæt på.

jensk2
jensk2 May 31 '17

Jeg kunne godt tænke mig at kunne planlægge min lange sommer tur sydpå i Europa inde i stuen ved en PC eller IPad, sammen med familien, istedet for at skulle sidde i bilen og  planlægge SUC besøgene. Derude irriteres jeg i øvrigt straks over dens besynderlige og totalt u-tweakbare planlægning. Hvis jeg starter fra Birkerød med 70% SOC kan jeg snildt nå til Nørre Alslev (132 km motorvej) og der lade effektivt fra 25% til 70% (1/2 time) tage færgen og så lade igen noget nede i Tyskland. Men nej, jeg skal køre til Køge SUC (lige om hjørnet) og der oplade ineffektivt ved høj SOC i en time og så køre forbi Nørre Alslev. Jeg ved godt at når man først ER startet på turen, kan man pege på en 'nærmere' SUC og skifte destinationen, men det virker altså ikke ved planlægning:-(

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 31 '17
MOS
MOS May 31 '17

Jeg kan anbefale at benytte evtripplanner.com til ruteplanlægning hjemme fra sin PC. Husk at gå ind i Settings og vælg 'Metric'. Den foreslår, hvor man bør lade, men man kan selv til- og fravælge, hvilke SC man vil besøge undervejs.

jensk2
jensk2 May 31 '17
Quote from MOS

Jeg kan anbefale at benytte evtripplanner.com til ruteplanlægning hjemme fra sin PC. Husk at gå ind i Settings og vælg 'Metric'. Den foreslår, hvor man bør lade, men man kan selv til- og fravælge, hvilke SC man vil besøge undervejs.

Fjong, men det giver jo ikke en plan, som bilen kender. Interessant  nok foreslår EvTripPlanner at vi besøger BÅDE Køge SUC og Nørre Alslev SUC, men det er måske en forsikring.

Bilen
Bilen May 31 '17
Nok en smagssag, men jeg synes denne planner er bedre: https://abetterrouteplanner.com<br />
Den skulle også kunne aflæse det faktiske forbrug i bilen undervejs, men det har jeg dog ikke prøvet. <br />
Men ja det ville være lækkert hvis bilen kendte planen.
Forummets indlæg er redigeret af Bilen May 31 '17
MOS
MOS May 31 '17

Har lige leget lidt med evtripplanner. Det ser rigtig nok ud til, at den foreslår stop ved Køge SC og Nørre Alslev SC, men ladetiden er begge steder 0:00. Det er åbenbart ikke nødvendigt at lade før Braak SC lige før Hamburg. Ved ikke lige, hvorfor den så foreslår at smutte ind på Køge og Nørre Alslev?!

Personligt ville jeg nok bare lave en grovplanlægning hjemmefra vha. evtripplanner. Efterhånden som man kommer frem undervejs, sker der alligevel ofte ting og sager, som gør det opportunt at justere planen. Her kan man så bruge Teslas navigation til at planlægge turen frem til næste SC eller evt. hele resten af turen.

Men det er nok meget et temperamentsspørgsmål. Nogle har det bedst med en fast, gennemtænkt og detaljeret plan, man holder sig til. Andre har det fint med at tage tingene lidt som de kommer og har brug for plads til impulsive ændringer undervejs. I sidstnævnte tilfælde giver det ikke mening at bruge for meget krudt på at lave en ekstremt detaljeret plan hjemmefra, som så alligevel ikke holder mere end de første 50 km sydpå...

Jens, jeg ønsker jer en god tur! I øvrigt, hvor skal I køre hen på sommerferie?

jensk2
jensk2 May 31 '17
Quote from MOS

Har lige leget lidt med evtripplanner. Det ser rigtig nok ud til, at den foreslår stop ved Køge SC og Nørre Alslev SC, men ladetiden er begge steder 0:00. Det er åbenbart ikke nødvendigt at lade før Braak SC lige før Hamburg. Ved ikke lige, hvorfor den så foreslår at smutte ind på Køge og Nørre Alslev?!

Personligt ville jeg nok bare lave en grovplanlægning hjemmefra vha. evtripplanner. Efterhånden som man kommer frem undervejs, sker der alligevel ofte ting og sager, som gør det opportunt at justere planen. Her kan man så bruge Teslas navigation til at planlægge turen frem til næste SC eller evt. hele resten af turen.

Men det er nok meget et temperamentsspørgsmål. Nogle har det bedst med en fast, gennemtænkt og detaljeret plan, man holder sig til. Andre har det fint med at tage tingene lidt som de kommer og har brug for plads til impulsive ændringer undervejs. I sidstnævnte tilfælde giver det ikke mening at bruge for meget krudt på at lave en ekstremt detaljeret plan hjemmefra, som så alligevel ikke holder mere end de første 50 km sydpå...

Jens, jeg ønsker jer en god tur! I øvrigt, hvor skal I køre hen på sommerferie?

Topic her er ønskede funktioner til Tesla's software, som var hvad var jeg svarede på. Jeg ønsker muligheden for at  planlægge ture fra 'living room' og ikke bilens forsæder. At indlejre hvorvidt man ønsker en impulsiv eller fast plan via helt andre værktøjer og hvad det fortæller om os som forældre eller rollemodeller, har ikke rigtig noget med topic at gøre!

MOS
MOS May 31 '17
Citat fra jensk2

Topic her er ønskede funktioner til Tesla's software, som var hvad var jeg svarede på. Jeg ønsker muligheden for at  planlægge ture fra 'living room' og ikke bilens forsæder. At indlejre hvorvidt man ønsker en impulsiv eller fast plan via helt andre værktøjer og hvad det fortæller om os som forældre eller rollemodeller, har ikke rigtig noget med topic at gøre!

Du har naturligvis ret! Undskyld, jeg har en tendens til at køre ud ad en tangent... :-) 

MOS
MOS May 31 '17

Tilbage til emnet...

Jeg kunne godt ønske mig, at funktionen, der begrænser bagsmækkens åbningshøjde, kunne gøres afhængig af geografisk lokation. F.eks. har jeg en lav carport derhjemme, så jeg har sat den til kun at åbne næsten helt op, så den lige netop ikke rammer loftet. De fleste andre steder ville jeg dog gerne, at den åbner helt op, da jeg ellers nemt støder hovedet imod. Som det er nu, skal jeg manuelt skubbe bagsmækken det sidste stykke op hver gang.

"Camper mode".

Bedre navigation med flere valgmuligheder (hurtigste, korteste, mest økonomiske, bedste kompromis rute) samt via-punkter.

Bedre og hurtigere internet browser.

At der bliver åbnet for, at folk kan udvikle og lægge deres egne apps ind på Teslaen.

Mulighed for flere apps vist i flere små vinduer i stedet for max. 2 apps ad gangen.

Mulighed for at begrænse torque, hvis der er faste forhindringer inden for en afstand på < x meter. På den måde kunne vi undgå en del af de fjollede uheld, hvor folk forveksler speeder og bremse og kører for fulde gardiner ind i garagen, butiksfacaden osv.

Mulighed for at sætte den til automatisk at skifte om til trafikmeldinger - også selvom man lytter på DAB, Spotify, andre medier eller har slukket for lyden. Lige nu virker det vist kun på FM. Radioen i min gamle bil skiftede automatisk til trafikmeldinger - også når jeg afspillede en CD.

Mulighed for at programmere opladningen til at være færdig på et sluttidspunkt. I dag kan man kun programmere den til at starte på et bestemt tidspunkt.

Mulighed for at programmere opladning af bilen til at klatlade, når der er billig strøm på nettet eller når solcellerne producerer godt/der er tilstrækkeligt med strøm på powerwall'en osv. Samt mulighed for at Teslaen forsyner nettet (stabilisering af elnettet) eller husstanden (i tilfælde af strømsvigt på nettet) med strøm. En Tesla i garagen kan gøre det ud for en meget stor powerwall...

Automatisk åbning af bagsmækken, hvis man står bag ved bilen og vifter med benet (f.eks. når man står med favnen fuld af indkøbsvarer).

Mulighed for forvarmning af sæder + rat vha. Teslas mobil app.

Automatisk justering af TACC hastighed, når man kører ind i en zone med ny hastighedsbegrænsning.

At den automatiske parallelparkering parkerer lidt tættere på kantstenen. Den plejer at lande ca. 30 cm for lang ude og bilen er i forvejen meget bred, så man kommer nemt til at rage ½ m længere ud end alle de andre biler.

(Mulighed for) visning af batteritemperatur i displayet. Evt. også visning af temperatur på motor og andre komponenter, der har indflydelse på bilens performance.

At energy appen kan vise en stacked graf (energi brugt til fremdrift af bilen + energi brugt til klimaanlæg + aux. forbrug).

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 31 '17
Bianco
Bianco May 31 '17

Navi m via punkter - Hvor svært kan det være??

Mulighed for at sætte default lys til min. positionslys bag - Så vi kan overholde loven(-s hensigt)

Mulighed for at sætte klimaanlæg på kl. X eller om X timer (en gang) og banalt planlægning som alle hverdag kl. 7 og 16.30 - De må da være nemmere end den nuværende fuzzy-logic semi-magiske måske tændt

Og få TuneIn til at virke eller fjern den.

Hvis jeg har slået trafik-beskeder til, så vil jeg høre dem selv om jeg lytter på Spotify et al.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco May 31 '17
mbk
mbk May 31 '17
Quote from Johannelund Autopilot, ja nu har Volvo, Mercedes, Audi lavet "Autopilot/Selvkørende funktion" med vognbane styring via vejstriber, gps, hastighedsregulering via skiltegenkendelsen og aktiv fartpilot der arbejder sammen, og ikke som tesla, hvor det er 4 selvstændige funktioner.
Læste en kommentar fra en med AP1 som havde haft en Volvo V90 som låne bil, ham skrev at dens autopilot var mere stabil end AP1, men havde ikke vogn baneskift endnu. Adaptiv Cruise control og AP lign features kommer i billigere og billigere biler, tror Tesla skal oppe sig hvis det skal være en 5k USD opgradering. 
mbk
mbk Jun 1 '17
Quote from mbk
... Adaptiv Cruise control og AP lign features kommer i billigere og billigere biler, tror Tesla skal oppe sig hvis det skal være en 5k USD opgradering.  

For sjov fandt jeg en Suzuki Baleno med adaptiv cuise control og automatisk nødbremsning.

Siger selvfølgelig ikke en Model S og Baleno er den samme bil, men blot at driving assistance funktioner snart er noget alle har, og noget hvor Tesla skal oppe sig for at differentiere sig. Intels opkøb af MobileEye (AP1 leverandør) for 15 mia. USD, viser vel at Intel tror på at vi får AP2 lign. udstyr i rigtig mange biler.

DavidS90D
DavidS90D Jun 1 '17

Der kommer naturligvis mange "smart-funktioner" i nye biler, også de billigere af slagsen. Det er en udvikling drevet at hvad andre fabrikanter tilbyder og hvad folk efterspørger.

Det er lidt svært at sige om det er påvirkninger fra Tesla eller bare en naturlig udvikling.

Men der er stadig potentiale for nye og praktiske funktioner, selv på en ældre Tesla.

Der er mange gode forslag, også i denne tråd, men hvem skal man kontakte for at viderebringe de gode ønsker ?? Tvivler på at EM læser med her...

Sider: « 1 2 3 4 »