Tilbage til emnet...
Jeg kunne godt ønske mig, at funktionen, der begrænser bagsmækkens åbningshøjde, kunne gøres afhængig af geografisk lokation. F.eks. har jeg en lav carport derhjemme, så jeg har sat den til kun at åbne næsten helt op, så den lige netop ikke rammer loftet. De fleste andre steder ville jeg dog gerne, at den åbner helt op, da jeg ellers nemt støder hovedet imod. Som det er nu, skal jeg manuelt skubbe bagsmækken det sidste stykke op hver gang.
"Camper mode".
Bedre navigation med flere valgmuligheder (hurtigste, korteste, mest økonomiske, bedste kompromis rute) samt via-punkter.
Bedre og hurtigere internet browser.
At der bliver åbnet for, at folk kan udvikle og lægge deres egne apps ind på Teslaen.
Mulighed for flere apps vist i flere små vinduer i stedet for max. 2 apps ad gangen.
Mulighed for at begrænse torque, hvis der er faste forhindringer inden for en afstand på < x meter. På den måde kunne vi undgå en del af de fjollede uheld, hvor folk forveksler speeder og bremse og kører for fulde gardiner ind i garagen, butiksfacaden osv.
Mulighed for at sætte den til automatisk at skifte om til trafikmeldinger - også selvom man lytter på DAB, Spotify, andre medier eller har slukket for lyden. Lige nu virker det vist kun på FM. Radioen i min gamle bil skiftede automatisk til trafikmeldinger - også når jeg afspillede en CD.
Mulighed for at programmere opladningen til at være færdig på et sluttidspunkt. I dag kan man kun programmere den til at starte på et bestemt tidspunkt.
Mulighed for at programmere opladning af bilen til at klatlade, når der er billig strøm på nettet eller når solcellerne producerer godt/der er tilstrækkeligt med strøm på powerwall'en osv. Samt mulighed for at Teslaen forsyner nettet (stabilisering af elnettet) eller husstanden (i tilfælde af strømsvigt på nettet) med strøm. En Tesla i garagen kan gøre det ud for en meget stor powerwall...
Automatisk åbning af bagsmækken, hvis man står bag ved bilen og vifter med benet (f.eks. når man står med favnen fuld af indkøbsvarer).
Mulighed for forvarmning af sæder + rat vha. Teslas mobil app.
Automatisk justering af TACC hastighed, når man kører ind i en zone med ny hastighedsbegrænsning.
At den automatiske parallelparkering parkerer lidt tættere på kantstenen. Den plejer at lande ca. 30 cm for lang ude og bilen er i forvejen meget bred, så man kommer nemt til at rage ½ m længere ud end alle de andre biler.
(Mulighed for) visning af batteritemperatur i displayet. Evt. også visning af temperatur på motor og andre komponenter, der har indflydelse på bilens performance.
At energy appen kan vise en stacked graf (energi brugt til fremdrift af bilen + energi brugt til klimaanlæg + aux. forbrug).