Loading...
en

Tur til Le Mans

Andmar
Andmar Jun 8 '16
Hej
Nogle venner og jeg sætter Teslaen på en tur til Le Mans via sydtyskland i næste uge. Modellen er 70r. Er der nogle der har gode ideer til hvad jeg skal være opmærksom på/ have med. Vi satser på superchargers alene. Hvad gør man fx hvis vi mod forventning løber tør?
Tak
Anders
SuneH
SuneH Jun 8 '16
I løber helt enkelt ikke tør. Hav altid den næste SuC indkodet som destination og hav energi appen på Trip, så kan du se hvad du rammer næste SuC med. Hvis det ser ud til I ikke kan nå den næste SuC, får I en advarsel og besked på at sætte farten ned for at nå frem. Den er utroligt præcis, så det er ingen undskyldning for at løbe tør. <br />
Hvis I alligevel løber tør, så skal I have vejhjælp (op på ladet) og køres til nærmeste SuC.<br />
God ide at medbringe alm. Blå 230v 13A adapter samt Schuko-adapter.
The Forum post is edited by SuneH Jun 8 '16
jensk2
jensk2 Jun 8 '16

Enig, en Schuko skal med!!

Schuko med en stump ledning, har i øvrigt den fordel at den blot kan vendes, så fase og jord ombyttes, men beskyttelsesjord fortsat forbindes. Relevant når el-installationen er 'hjemme'-lavet med forbyttet jord og fase. Selv planlægger jeg at anskaffe både Schuko-adapter og Schuko-Til-DanskMedJord, så kan jeg også lade i svigerfars sommerhus. (Fiktivt problem, min svigerfar bytter selvfølgelig ikke rundt på fase og jord)

mvh

jens

The Forum post is edited by jensk2 Jun 8 '16